Tämän hetken ruokavalio

IMG_20140920_233140

 

Huomaatteko et mä oon päässyt ihan bloggailun pariin! Vielä on tosin vastaamatta kommentteja mutta niissäkin oon kirinyt hirmuisesti! Se treenipostaus tosin on kerännyt yli 50 kommenttia joten niiden valloittaminen tuntuu valtavalta urakalta ja siihen tarvii valitettavasti aika montia tuntia aikaa :D Mutta älkää käsittäkö väärin, on ihanaa et kommentoitte ja vaikka en vastaa heti niin uskon et moni lukija tykkää lukea muidenkin kommentteja eikä vaan mun vastauksia, et -kiitos hyvää -kiitos kommentista -samaa mieltä -lauseita, vaikka yritän toki vastata muutakin.

Syy tähän hirmuisen aikaansaavaan moodin on selkeä. Isommat lapset jäivät viikonloppuna vielä toiseksi yöksi mummolle ja papalle. Yks kokonainen viikonloppu niin, et oli ainoastaan tuo newborn oli kuin pala kakkua. Kirjoitin kolme postausta yhdessä päivässä, hoidin yrityksen kirjanpidon ja verot ajantasalle, siivosin koko kämpän, järjestelin, vein kellariin tavaraa jne. Tuon päälle vielä hengasin Saran kanssa, kävin treenaamassa, tein hyvää ruokaa ja rentouduin katsomalla telkkaria ja nukkumalla pitkään. Aika iisii ;)

IMG_20140920_115448

Ruokavalio on alkanut pikku hiljaa muuttumaan säännöllisemmäksi ja sen tyyppiseksi kun se oli joskus muinoin. Ainoa miinus on se, että tosiaan marjoja mulla ei ole pakkasessa lainkaan ja sen korvikkeeksi onkin tullut hyvään saumaan nuo Bonnet. Sain niitä pienen lähetyksen hetki sitten ja ne on kyllä boostanneet mun rahkansyöntiä! Syön paljon myös maustamatonta jogurttia hedelmäsoseen kanssa tai sit lorautan sosetta puuron ja raejuuston päälle. Lempimaku on tällä hetkellä taas mango, pitkän omppukauden jälkeen :)

IMG_20140920_115710

IMG_20140920_200318 IMG_20140920_200924 IMG_20140920_182008 IMG_20140916_082213 IMG_20140919_202919 IMG_20140920_222429 IMG_20140920_232409 IMG_20140921_164543

IMG_20140922_112206 IMG_20140922_113000 IMG_20140922_113411

 

Tuosta yhdestä kuvasta voi bongata että kaivoin elintarvikevaa’ankin esiin mutta toistaiseksi oon punninnut sillä lähinnä ainekset kun oon tehnyt raakasuklaata. Kovasti yritän itseäni valmistella ajatukseen, että sillä voisi punnita muitakin ruokia ;) Tai ei nyt siitä tarvisisi edes aloittaa vaan siitä et syö säännöllisesti eikä herkuttele…

Ruokavaliossa oon sellainen, että teen kausittain jotain. Nyt raskaus ja aika sen jälkeen on ollut leivänsyöntiä ja se näkyy kyllä valitettavasti vyötäröllä. Puuro maistuu satunnaisesti mutta en edes muista koska olisin hurauttanut smoothien vaikka sitten kun niitä alkaa tekemään niin kausi saattaa kestää kuukausia et juo smoothieta joka päivä! :) Noista kuvista saa varmaan käsityksen et syön mysliäkin melkein joka aterialla mutta se taitaa johtua siitä et ostin pitkästä aikaa mysliä paketin niin oon nyt syönyt sitä innolla rahkan tai jogurtin kanssa tavallaan leivän tilalla hiilihydraattien lähteenä. Kuka nyt ei rakastaisi mysliä! Siinä saa vaan olla kans tarkka et valikoi sellaisen missä ei olisi paljon lisättyä sokeria. Hirmuisia energiapommeja nuo myslit! Saa antaa muuten suosituksia merkeistä joissa on parhaimmat ravintoarvot ja mutta muutakin kuin puurohiutaleita.

Herkkumysliä ja suklaata lukuunottamatta aika perinteistä ”bodysafkaa” kai vaikka kanaa ja parsakaalia ei ollutkaan. Ihan himppusen oon siis saanut kiristettyä ruuvia sen kanssa et ei jää mitään 6 tunnin ruokataukoja ja sit koko ilta yhtä pupeltamista. Paljon on kuitenkin vielä parannettavaa et ylipainon tiputettua. Mut uskon et parempaan suuntaan oon menossa!

IMG_20140921_145632

20140921_145311 20140921_143954 20140921_144026 20140921_150441 20140921_150446

 

Treenijutuista myös vähän eli tuntuu hyvältä, et oon päässyt takas oman tekemisenmeininkiin ja voi luoja miten mulla onkaan ollut ikävä noita salihetkiä yhdessä Saran kanssa <3 Tuossa yhdessäkin kuvassa perinteistä meidän omaa hassuttelua treenien lomassa ;) Kummasti saa energiaa koko olemukseen kun saa viettää hetken ystäväaikaa puntin parissa! Me ollaan kyllä hyvä tiimi ja Saran seura tekee mulle vaan hyvää. Motivoi muakin treenaamaan kovempaa eikä tosiaan tuota henkistä puolta voi aliarvioida. Kiitos siis tuhannesti mun parhaimmalle ykköstukijalle, olet korvaamaton. Nyt vaan Saran kanssa treenitx1000 niin alan mäkin muistuttaan enemmän fitnessmirriä kuin kotikissaa. Ehkä jo ens kesänä? Omaan silmään rakenne on hyvä ja parempi kuin edellisen raskauden jälkeen. Ihan pientä rasvanpolttoa vaan tarvis, niinkuin vaikka 20-30kg :D

Näillä mennään, punttia prkl!

IMG_20140921_161421 IMG_20140921_210251

Anna

36 vastausta artikkeliin “Tämän hetken ruokavalio”

  1. En tarkoita pahalla mutta missä välissä vietät aikaa miehesi kanssa? Etkö pelkää että hänellä on pian joku sivusuhde tuota menoa? :o

    • Käytiin me yks päivä Bauhausissa yhdessä ja sit keittiöliikkeessä juotiin kahvit samalla kun suunniteltiin keittiötä, eiks ne melkein lasketa jo treffeiksi? ;) Ei vaan, on tää aika rankkaa et valitettavasti yhteistä aikaa on vähän. Tuohon jälkimmäiseen en nyt kommentoi mitään :/

    • Haha, uskomaton kommentti! :’D Eiköhän se mieskin käy töissä, hoida lapsia ja rakennusprojektia, ja ehkä jos siinä sivussa on vielä joku oma harrastuskin, niin tuskin edes ehtisi samalla aloittaa sivusuhdetta? Ihan vaan näin tulee mieleen, ruuhkavuodet ne on miehilläkin. :D

    • Välillä ihmiset vois miettiä että blogissa ei ehkä ihan kaikkea tuu ilmi, esim tätä miehen kanssa olemista :) Ei bloggaajan elämä/päivät mee just niinkun blogissa kerrotaan

    • Jep jep Helena. Et tarkoita pahalla, mutta kuitenkin kirjoitat tuollaisen ”hyvän mielen” kommentin. Häpeäisit!

    • Jotenkin uskomaton tuo kommentti. Annalla on ehkä tukijoukkoja lastenhoitoa varten, mutta tuli tuosta mieleen, että mitenkä mahtaa olla monissa lapsiperheissä se yhteinen aika – sitä ei välttämättä ole ja se on varmaan se mikä tulee ongelmaksi kun sitä ei ymmärretä (kuten Helena) että ruuhkavuodet on ruuhkavuosia, ja silloin parisuhde voi monesti VÄKISINKIN jäädä taustalle. Varsinkin, jos lapsia ei saa mihinkään. Itse ainakin sellainen unikeko, että voin hyvin kuvitella, että osaltani sitä parisuhdetta EI hoideta kun lapset menee nukkumaan.

      Ja toisekseen se, että mielestäni tässä on selväksi tullut tämän blogin aikana, että miehestä ei silleen kertoilla, joten luuleeko joku että se sitten muka kertoo jotain jostain?? Hah!!! Kun kirjoitin omaa blogia, niin olisi kai voinut luulla, että olen miehetön. Tai facesta voisi luulla,että olen lapseton ;D

      Blogit monesti kertoo yhdestä osa-alueesta, luuleeko joku oikeasti, että jonkun blogi on pilkuntarkka kertomus kirjoittajan arjesta.

      Eli olen itse ymmärtänyt, että miesasiat Anna on jättänyt vähän niinkuin tarkoituksella pois.

  2. Ootko kertonu blogissa nykyistä painoasi, jos saa kysyä?:) Oot niin inspiroiva ihminen, kiitos mielenkiintoisesta blogistasi!

  3. Mysli, namnamnam! Olispa kiva, jos jollain olis tosiaan heittää joku ”terveysversio” tuolle ihanalle herkulle :-) Itse ei etenkään lasten kanssa kaupassa käydessä tosiaan jaksa alkaa noita pakettien ravintoarvotaulukoita tutkimaan, joten hyllylle jää…

  4. Hyvä Anna! :) Iloinen tekemisen meininki hehkui sun postauksesta! Siitä tulee kyllä niin hyvä fiilis, kun saa to do-listalla olevia asioita tehtyä ja sen jälkeen ehtii vielä rentoutumaankin. Ja tosi kiva, että treenifiilis on myös löytynyt. Paljon tsemppiä sulle! :) Olet aivan ihana, vaikka en sua tunnekaan! Mukavaa syksyistä viikkoa sinne!

  5. Moi Anna! Mmmm…hyvältä näyttää sun sapuskasi!
    Mulla ainakin on vaikeuksia ruoka-aikojen säännöllisyyden kanssa. Kolme lasta kun laittaa kouluun ja vauvan ruokkii+nukuttaa, niin äkkiä huomaan, että kello on 14.30 ja olen juonut vasta muutaman mukillisen kahvia. Arvaat varmaan, mitä teen sitten illat? Jep, syöpöttelen! Painon kannalta ei ihan ideaali tapa… Eli nyt ruokarytmi kuntoon mulle!!
    Tuosta myslistä: sitä voi kuulemma tehdä helposti itse (en ole vielä kokeillut)! Silloinhan siitä tulee juuri niin terveellistä kuin haluaa. Täytyykin kaivaa ohjetta esiin ja testata.
    Ihanaa, kun olet päässyt Saran kanssa salille! Tsemppiä teille molemmille!!
    Nyt vaan itsellekin potku persauksiin ja ryhtiä kehiin!

  6. Kiva, kun olet jaksanut / saanut aikaa postata nyt useammin. Tuohon kommenttien vastaamiseen sanoisin, että ennemmin uusi postaus kuin kommentteihin vastaaminen näin blogia seuraavan näkökulmasta. Tämä on tietysti makuasia, mutta seuraan useita suosittuja blogeja, joissa bloggaaja ei vastaa ollenkaan kommentteihin. Mutta jokainen tietysti tyylillään.

    Tsemppiä arkeen ja talon rakentamiseen! Ihana seurata projektiamme.

    • Olen samaa mieltä, että jos ja kun aikasi on nyt ”kortilla” blogin suhteen, niin karsi vaan ne hiukan turhatkin ”kiitos kommentista”-vastaukset pois. Ei kai kukaan niitä kaipaa. Vastaa vain jos selvästi kysytään jotain ja korjaa väärinymmärrys tms.

  7. Hyvä hyvä…onnistuu kun sulla on avaimet tehdä oikein ja kuulostaa että korvien väli työkin on hyvässä vauhdissa.
    Itse pudottelin 112kgsta (177cm)80kg 8kk:ssa muksun jälkeen ja suurin työ onkin korvien välissä…vielä 10kg matkaa,jospa ne tässä putoisi samalla kun lukee sun tekemisen meininkiä ja puhtia.:-)

  8. Kiitos hienosta blogista! Tosi virkistävää lukea vähän erilaisesta näkövinkkelistä kirjoitettua fitness/lifestyle blogia! Tsemppiä projektiin! :)

  9. Kiva kun blogilukijat pitää huolta ettei mies ota toista naista :D Käsittääksenihän miehes ei tahdo olla blogissa joten miksi olisikaan yhteiskuvia ja juttuja.
    Ja näin lapsellisena voin sanoa että ei meilläkään yhteistä aikaa kovin paljoa jää.. Onkohan minunkin mies ottanut jo toisen naisen. Sanoi kyllä menevänsä töihin mutta mistäs sitä tietää…… :D

    Sitä mitä tulin kommentoimaan oli että munkin silmään näytät timmimmältä ja jotenkin urheilulliselta kuin edellisen raskauden jälkeen :) Tsemii!

  10. Kotikissasta fitnessmirriksi :D :D aika hauska :D
    Mikä draivi sulla on ollut päällä kun ”vaan” vauva ollut kotona. Aika mimmi olet!!!
    Tuolla menolla ei mene kauaa kun vaaka alkaa näyttämään 70kg ;)

  11. Jee hyvä Anna, hyvältä näyttää! :) Te ootte Saran kanssa ihan mainio tiimi, noista hömppäposeista tulee aina hyvä mieli! Ja kaupan myslit on kyllä yksi murheenkryyni, melkein kaikissa on niin paljon sokeria. Siksi teen aina itse, kun vaan ehdin, saa niin paljon parempaa. Tsemppiä sinne! :)

    http://annatuulenkuljettaa.blogspot.fi/

  12. Moikka! Samaa mieltä kaupan mysleistä ja tämän vuoksi olen tehnyt itse. Kaurahiutaleita, erilaisia siemeniä, pähkinöitä, kookosöljyä, kanelia ja kun lisää kuivattuja marjoja ja hedelmiä niin itse ainakaan ole lisännyt yhtään sokeria. Hyvältä maistuu ja ainakin vähän terveellisempi versio

  13. Todella helppo mysli ohje: erilaisia puurohiutaleita uunipellille (ite käytin kaura-, ruis- ja neljänviljan hiutaleita), pähkinöitä ja rusinoita. Päälle vielä kardemummaa ja kanelia. Uunissa sen aikaa, että pähkinät alkaa saada väriä pintaan. Ja ai että on hyvää ;) hunajasta saisi makeutta, jos haluaa :)

  14. Mäkin löysin viime viikolla vihdoin ekaa kertaa kaupasta Bonnen soseet (monesti oon niitä katellut turhaan) ja hyvin uppoovat rahkan kanssa! Kiitos vinkistä ja kaikkea hyvää teidän taloprojektiin, siitä se vielä valmistuu!

  15. Asiaton tuo ensimmäinen kommentti, pistää vihaksi ku ihmiset anonyymina on niin ilkeitä.. oikeastaan tulin vain kertomaan, että mukavaa kun ehdit kirjoitella taas. :)

  16. Hei!
    Nyt ehdottomasti myslin tekoon ihan itse!
    Ohje tulee tässä:
    Kaura, ruis, ohrhiutaleita (kaikkia tai vain osaa) 6dl, auringonkukan-, pellavan-, seesaminsiemeniä 1dl kutakin, cashew- ja maapähkinöitä molempia 1dl, mantelilastuja 1dl, kaikki samaan kulhoon sekaisin.
    Sulata kookosöljyä 2/3dl ja 2rkl hunajaa sekaisin. Kaada seos hiutaleiden, pähkinöiden ja siemenien sekaan, sekoita hyvin! Koko soppa uunipellille ja uuniin 180 astetta ja noin 20min. Lisää gojimarjoja tai muita mieleisiä härpäkkeitä valmiiseen mysliin 2-3dl!
    Toooooodella hyvää, helppoa ja nopeaa! Ja myös melko terveellistä vaikkei ehkä ihan rasvatonta ;)

  17. Niin ja joo, itsetehty mysli on ihan parasta, parempaa kuin mikään kaupasta. Oli vaikea ensin uskoa kun joku hehkutti, mutta totta on. Nam, nam! Riippuu toki reseptistä, itse en esimerkiksi tykkäisi tuosta mihin tulee kookosöljyä. Käytän oliiviöljyä. Hunajaa, kaurahiutaleita, pähkinöitä, auringonkukansiemeniä ja sit uunista tulleeseen lisään sen hetkisen maun mukaan kuivattuja marjoja, rusinoita yms. tai vaikka kaikkea kerralla. Raaka-aineiden lista on loputon.

  18. Olenki kaivannu inspiraatiota itselle. Hyvin jaksat ja älä välitä noista tyhmistä kommenteista, mäki tarvisin treenikaverin:) Siitä se lähtee nim.10-15 kg pitäis saada pois, että olis itsellä parempi olla.

  19. AWWW! Ihana postaus ja noi poset on kyllä niin kaivattuja juttuja sun postauksissa. :)
    Toi eka kommentti oli kyllä vähällä vetää mun sumpit väärään kurkkuun, voi hyvää päivää! Ja noihin kommentteihin vastaus hommeliin, jätä vaan vastailematta (olen myös ennemmin uuden postauksen kannalla), jos ja kun aika on kortilla.
    JEE! Siitä tää taas lähtee, go Anna go!

    • Käy katsomassa K- tai S-ryhmän isommista kaupoista! Niistä pitäisi löytyä ja hillohyllyvälissä on yleensä! :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta