Reeni rullaa

IMG_20131219_185009

 

Eilen leivottiin kotona joulutunnelmaa. Tehtiin pipareita, joulutorttuja ja kinkkuhyrriä. Lapset olivat tosin vähän onnettomia apulaisia, kun he jaksoivat ehkä minuutin jo loppu-urakka jäi mamman harteille. No onneksi isi vähän auttoi mutta kuulkaa niistä pipareista ei enää erottanut millä muotilla oli tehty! 

IMG_20131218_164556 IMG_20131218_165725 IMG_20131218_165803 IMG_20131218_171025 IMG_20131218_174436 IMG_20131218_173748 IMG_20131218_174554 IMG_20131218_174756

 

Leivonnan jälkeen kävin tekemässä iltatreenin ja se tuntui sujuvan ihan hyvin. Ohjelmassa oli siis maastavetoa apuliikkeineen. Tänään pääsin tekemään penkkitreenin jälleen Pelen kanssa, sillä tarvitsen siihen vielä eniten apua. Nyt mulla on kuitenkin mulle laskettu treeniohjelma ja se on kyllä todella hauska ja erilainen verrattuna mun aiempaan treenityyliin. Jo se, että pääliikkeiden jokaiseen sarjaan on merkitty toistot ja treenipainot on mulle uutta, puhumattakaan siitä että treenissä nostetaan ja pienennetään painoja useampaan kertaan!

IMG_20131218_215825

IMG_20131218_191301 IMG_20131218_203007 IMG_20131218_203046 IMG_20131218_200147 IMG_20131218_205916

IMG_20131220_000910

Tänään oli tosiaan siis penkkipäivä mutta itse pääliikkeestä mulla ei olekaan kuvia. Tai itseasiassa eipä koko treenistä mitään muuta kuin posekuvia! Näin se vaan menee silloin kun ei oo esim. Sara treenikaverina ;) Tyttönen oli kuitenkin töissä ja ehdittiin yksi yhteiskuva näpsäistä.

IMG_20131219_162829

IMG_20131219_185404 IMG_20131219_185059 IMG_20131219_185324 IMG_20131219_184944 IMG_20131219_184821 IMG_20131219_162403

 

Sitten lupasin infota kun Gazozin uusi oma naistenmallisto tulee myyntiin! Uusia tuotteita ladataan parhaillaan verkkokauppaan ja myös arvontaan ehtii vielä osallistumaan facebook-sivuilla TÄÄLLÄ. Gazoz Female by Louco vaatteet löytää verkkokaupasta TÄÄLTÄ. Ne ovat laadukkaita treenivaatteita pienellä twistillä eli kauniilla yksityiskohdilla ja mallistossa on niin istuvia ylä- ja alaosia kuin rennompiakin kokonaisuuksia. Vaatekoot ovat XS-L:ään joten kokoja riittää hyvällä haitarilla.

GazozFArvontaEvaElena

1479003_664323480255975_1294488068_n

1512526_664005156954474_14023734_n

 

Mukavaa viikonloppua! <3

Anna

10 vastausta artikkeliin “Reeni rullaa”

  1. Kävinkin jo eilen kattomassa noita vaatteita ja varsinkin nuo kuvassa olevat huppari ja collegehousut miellyttävät silmää, pinkistä kun tykkään.

    Meinaatko pitää joulunaikaan treenitaukoa? Entäs syömiset? Oon käyny tällä viikolla kahdesti salilla ja sunnuntaina olisi tarkoitus käydä tekemässä viimeinen treeni ennen joulua. Maanantaina olen vielä töissä ja se on yleensä mun salipäivä mutta päätin että pidän tulevana maanantaina lepopäivän, silloin illalla kun taitaa olla paljon muutakin tekemistä. Samaten aaton ja pyhät olen ajatellut huilata mutta perjantaina sitten palataan salille. Oon miettinyt paljon noita joulunajan syömisiä ja ajattelin nyt tehdä niin että aattona ja pyhinä (siis kolme päivää) saan syödä jouluruokia hyvällä omallatunnolla. Luultavasti sitten perjantaina tekeekin mieli jo jotain kevyempää. Olen viettänyt viimeisen vuoden syömisen suhteen aika kurinalaista elämää, vaikka tavoitepainon saavutettuani olenkin pitänyt yhden herkkupäivän viikossa, mutta muina päivinä ei ole lipsuttu muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Koska olen syönyt viimeisen vuoden aikana huomattavasti vähemmän herkkuja kuin aiemmin niin luulen ettei mun tee edes mieli vetää mitään hillittömiä övereitä kinkkua ja konvehteja, mutta nähtäväksi jää kuinka käy. Koen että kaloreiden ”kyttääminen” vain ahdistaisi kun pöytä notkuu jouluna kaikenlaisia herkkuja. Toisaalta mulle varmaan tulee myös morkkis siitä kun syön ”jopa” kolme päivää vapaasti mitä mieli tekee mutta koitan muistuttaa itselleni että ei sillä ole mekitystä mitä syöt joulun ja uuden vuoden välissä mutta sillä on mitä syöt uuden vuoden ja joulun välissä.

    • Mä ajattelin treenata normaalisti koska ollaan tosiaan Helsingissä ja pääsen omalle salille mutta mulla tulikin niin kova flunssa et on ollut nyt monta päivää taukoa :/ pöh! Ruokapuolella oon syönyt kyllä kaikkea ja herkkujakin! :)

  2. Sulle sopii niiiin paljon paremmin tuo voimailu! :) Näytät terveeltä ja vahvalta,hyvinvoivalta naiselta! Hienoa, että tulokset ovat nousseet. Eipä tarvitse sitä painonnousuakaan sitten niin stressata. :D On varmaan erilainen motivaatio taas treeneissä? Itsekin jätin vähän aikaa sitten pois kaiken ”ylimääräisen kikkailun” ja keskityn enemmän juurikin kyykkyyn, maastavetoon ja penkkiin. Haluan oppia tekemään ne oikealla tekniikalla ja kehittyä niissä. Kuvissa sinulla ei näy enää vyötä, etkö käytä sitä enää niin paljon? Itse en osaa käyttää vyötä ollenkaan. Mitä luulet, kannattaako ensin opetella liikkeet kunnolla ilman vyötä ja ottaa vyö käyttöön sitten, kun tekniikka on kunnossa ja painot kasvaa? Jos sittenkään..

    • Haa, mä oon NIIN ILOINEN että oot jättänyt ylimääräiset roinat pois, eli vyön ja vetoremmit!! Kiitos :) Ei oo mitään järkeä reenata niin, että jättää yhden oleellisen osan pois treenistä: keskivartalon tuen ja puristusvoiman vaan sen takia, että saa ehkä max 10kiloa enemmän ylös, mutta tuki ja puristusivoima puuttuu. Tekis mieli salilla käydä sanomassa niille mimmeille jotka ovat varustautuneet päästä varpaisiin kauheilla vermeillä, että hei, sää et tuu tarviin noita vielä moneen kymmeneen sataan kiloon. Mutta ehkä ne näyttää ”coolilta” ja ”prolta” kun täytyy olla vetoremmiä ja vyötä… En tiedä? Ite en oo käyttänyt, enkä tuu käyttään, ja koska oon oppinut käyttään keskivartaloa, oon voimaliikkeistä (leuat, mave, pena, kyykky) saanut puolen vuoden treenillä kahdet ylimmät vatsapalat näkyviin ilman vatsatoistoejn hinkkaamista :) Eli ne tosiaankin voimistuu luonnollisesti ja painojen mukaan ilman ylimääräistä roinaa. Hyvä Anna!!

    • Mäpäs heitän tänne omia kokemuksia noista ”ylimääräisistä roinista” ihan vaan avartaakseni keskustelua.
      Mä treenaan bodyfitnesskisoihin, elikkä tarkotuksena kasvattaa lihasta. Tarvitaan siis leveä selkä, pyöreät olkapäät ja hyvät jalat sekä kapea vyötärö. Käytän vetoremmejä AINA kaikissa vetoliikkeissä (paitsi jos teen pumppitreeniä) siksi, että voin keskittyä täysillä tekemään liikkeen selällä, eikä tarvitse miettiä sitä et ku ei enää kämmenissä force riitä. Tarkotus kun on saada se liike sinne selkään, enkä bodyfitneksessä tee hittojakaan puristusvoimalla. Ärsyttävintä on, jos jää remmit vaikka kotiin, kun selkä vaan ei saa tarpeeksi kovaa treeniä siitä syystä, että sormet putoo irti ennenku selkä hyytyy.

      Toki varusteita tarvitaan VASTA sillon, kun treenattavassa lihaksessa alkaa olemaan voimaa. En nimittäin kisko alataljaa 70kg:lla mitenkään päin ilman remmejä. Vyötä käytetään aika paljon mm. sellaisissa lajeissa, joissa keskivartalon on pysyttävä kapeana. Siitä, että miten paljon esim kyykky sitä keskivartaloa nyt sitten kasvattaa, mä en tiedä. Mutta vyöstäkään ei ole mitään hyötyä, jos siitä ei osaa ottaa hyötyä irti oikealla tavalla :) Joillakin voi myös olla sellaiset selkäongelmat, että se vyö on ehdoton edellytys edes tehdä kyykkyä. Esimerkiksi ystävälleni fyssari määräsi vyön käytettäväksi tiettyihin liikkeisiin sen lisäksi, että tämä tekee keskivartaloa kehittäviä liikkeitä.

      eli siis summa summarum; mun mielestä varusteet on tarpeellisia tietyissä lajeissa ja harjotteissa. Jos mulla olis lajina raaka voimannosto, niin kyllä haluaisin sen mave-tangon repiä ilmaan ilman mitään vekottimia.

      Mä en oo koskaan oikein ymmärtänyt sitä, että jollakin on aikaa ja/tai mielenkiintoa edes ajatella sitä, että millä varusteilla kukakin treenaa. Sen nyt ei varmaankaan loppupeleissä pitäisi edes kuulua kenellekään muulle :)

      Treeni-iloa kaikille, varusteilla tahi ilman!

    • Mä vaihdoin viime keväänä bodytreenistä crossfitiin ja samalla jätin kaikki varusteet pois. Ennen käytin vyötä sekä vetoremmejä mut kumpiakaan en ole enää kaivannut. Selkäliikkeet saan nykyään uppoamaan selkään ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Erotuksena nyt tietysti se että näppivoimat on sen verran hyvät etä pystyn pitämään tankoa käsissä ilman sen suurempaa puristamista. Pari kuukautta se vain vie että näppivoimat kehittyy niin hyviksi että remmeillä voi heittää vesilintua. Mutta niin kuin sanoit niin ei kukaan tule bf-kisoissa kyselemään että oletko treenannut selkäsi remmeillä vai ilman :) se on jokaisen itsensä päätettävissä haluaako samalla treenata puristusvoimaa vai ei. Itse ajattelin ennen myös etten mitään puristusvoimalla tee mut kuinkas kävikään :)

      Vyötä suosittelen kyllä käyttämään kun rakennetaan pelkkää lihasta. Kyykyt ja mavet nimittäin leventää keskivartaloa! Mulla oli ennen tosi kapee vyötärö mut tässä crossfit-treenien aikana se on jonkin verran leventynyt. Eipä sillä että mua haittais kun en enää mitään x-mallista fysiikkaa hae mutta fysiikkalajeissa sillä kyllä on merkitystä.

    • Kiitos ;) Kiva kuulla et sopii! Mä en oo tosiaan käyttänyt vyötä enkä remmejä koska en oo tarvinnut niitä. Oon saanut nyt selkeästi enemmän näppivoimaa ja silloin kun sarjat ei olekaan pitkiä niin jaksaakin paremmin pitää kiinni kun toistoja ei tuu niin monta. Vyön kanssa kävi vähän ohraisesti eli se oli kokoa XS ja kun olen kivasti ”lihonut” niin se ei enää mahdu mulle :/ Oon sit tehnyt ilman ;) Nää on makukysymyksiä mutta itse en suosittele heti alkuun vyötä enkä kyllä remmejäkään. Siinä vaiheessa kuitenkin kun esim. selän treenaaminen jää näppivoimista kiinni niin en näe käytössä mitään vikaa! :)

  3. Mikäänhän ei lähtökohtaisesti kuulu kellekään, joten yhtään kukaan ei saisi yhtään mihinkään blogiin yhtään mitään kommenttia (edes niitä positiivisia tai tsemppikommentteja, koska mitä kenellekään kuuluu mitä kukakin tekee, positiivisessa tai negatiivisessa mielessä), joten sinällään siitä Hennan kommentti siitä oli turha :) Mä olen sitä mieltä, että tahdon kroppani kehittyvän kokoa ajan tasaisesti, tasalaatuisesti ja olevan voimakas. Voin näyttää bodyfitnes-kisaajalta vaikka mulla olisi lihaksen lisäksi myös voimaa. Mun treeni-ideologiassa treenataan, koska halutaan tulla vahvaksi ja toimivaksi, ei siksi että halutaan voimattomat show-lihakset. Eli mitä teen hauiksilla ja leveällä yläselällä, jos en jaksa vetää 15 leukaa… Eikös lihas kehity tasaisesti ja sinnke selkäänkin tulee jerkkua, kun malttaa sitä treenata. Mutta kukin vissiin tyylillää, oon nähnyt pikkupainoissa roinaa joten tulee mieleen vaan et ”ne kuuluu olla uskottavalla fitnestipulla”. Hyvää joulua kaikille.

    • Ulospäin on tietysti vaikea nähdä muiden tavoitteita. Oon käsittänyt et esim. bikini fitneksessä suositaan paljon vaikkapa vyötä et vyötärö pysyy kapeana ja silloinhan siellä ei lihakset vahvistu ja kasva joka suuntaan. Mä diggaan kans siitä, että kroppa myös jaksaa eikä pelkästään näytä hyvältä mutta mulle on ihan sama vaikka jollakulla ois varusteita päästä varpaisiin :D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta