Itsevarmuutta salilla

IMG_20131105_220557

 

Jäin tänään töiden jälkeen tekemään oman treenin. Juuri kun työt loppui niin aloin vasta kelaamaan mitä treeniä tekisin ja mitä siihen kuuluisi. Lämmitellessä mietin, että eilen treenasin ohjattuna jalat ja sunnuntaina tein rinnallevetoa joten päädyin tekemään leuanvetopainotteisen selkätreenin. Eilen kun kävin East Bodylla niin juttelinkin mun mentorin Mikon kanssa ja kuulin että on kuulema hyvä, että oon alkanut treenaamaan ilman tarkkaa treeniohjelmaa ja suunnittelemaan omat treenini. Oon välillä ajatellut et onko se pahasta mutta sain kannustusta luottaa itseeni ja jatkaa samaan malliin. Olin ylpeä!

IMG_20131105_222130 IMG_20131105_221718 IMG_20131105_221607 IMG_20131105_221457

 

Leuanvedot tein niin, että aloitin hyppimällä tankoon ja laskeuduin aina hitaasti alas. Näin tein ensin pari sarjaa ja sitten siirryin räkkitelineeseen niin että asetin tangon tueksi jalalle ja avustin sillä vetoja. Leuanvetoja tein yhteensä 6 sarjaa noin kymmenen toistoilla. Siitä siirryin tekemään ylätaljaa leveällä otteella eteen ja siinä tein muutaman toiston jälkeen venytyksiä ja loppuun vielä nopeatemposia toistoja hirnumisen kera. Se on aina yhtä mukavaa kun tempoo siihen malliin et lähtee vikinä…

IMG_20131105_221235 IMG_20131105_221346 IMG_20131105_220915 IMG_20131105_221029 IMG_20131105_221112

Viimeisenä liikkeenä tein ristikkäistaljassa vedot kylkiin ja sit oli homma paketissa. Ei viitti kato ylikuntoon treenata :D

IMG_20131105_220218 IMG_20131105_220333 IMG_20131105_220436 IMG_20131105_200607 IMG_20131105_222221 IMG_20131105_222547 IMG_20131105_222700 IMG_20131105_222443

 

Treenin jälkeen mulla oli tosi hyvä fiilis. Oon jostain syystä saanut salitreenaamiseen pienen suvantovaiheen jälkeen taas itseluottamusta. Eilinen jalkatreeni ylitti odotukset ja jaksoin kyykätä ihan ennätyspainolla kunnon sarjaa kun oli varmistaja joka nosti mut maasta kun voimat melkein loppui. Hyvin sai Mikko kopin musta ja uskalsin sen ansiosta ylittää itseni ja kyykätä vielä pari ylimääräistäkin. Ilmeisesti ”back to basics” salitreeni on tuottanut tulosta, sillä oon nyt monessakin liikeessä tehnyt omia ennätyksiä. 

IMG_20131105_111427 IMG_20131105_111454 20131105_133017 IMG_20131105_111834 IMG_20131104_214649 20131105_213335

 

Siinä muutamia kuvia mun aamu-, väli- ja iltapaloista joista viimeinen oli tänään viimeinen. Nyt on taas kipinää kolistelemaan romuja. Miten se onkin et pienikin onnistuminen lisää niin paljon itseluottamusta! Samaa muilla?!

Ja sit loppuun tän päivän kruunasi uutiset, että Too big to be me on reilusti yli 200:n lifestyle blogin joukosta Indiedays Inspiration Blog Awards äänestyksessä tällä hetkellä 20 parhaan joukossa omassa kategoriassaan. Oon ihan mehuissani täällä ja koska äänestysaikaa on vielä sunnuntaihin asti niin haluaisin vielä kerran kannustaa teitä antamaan äänenne TÄÄLLÄ jos tuntuu et mun blogi on tuonut teille iloa ja inspiraatiota. Oon jokaisesta äänestä äärettömän onnellinen, sillä bloggaus on mulle sivutyön lisäksi rakas harrastus, henkireikä ja mun ihan oma tuotokseni johon suhtaudun kuin lapseeni :D Eli se on tietysti kaikista ihanin ;) Mun blogi löytyy kohdasta Lifestyle ja lähde äänestystilanteeseen löytyy tuolta.

Too big to be me 

<3:lla Anna

Anna

7 vastausta artikkeliin “Itsevarmuutta salilla”

  1. Tommoset onnistumiset merkkaa tosi paljon! Viime viikolla kävin fitnessiä harrastavan ystävän kanssa pitkästä aikaa salilla ja ai että kun se pakotti mut käyttämään isompia painoja kuin mitä uskalsin itestäni edes odottaa :D ihan tuli taas uutta kipinää touhuun :)

  2. Hei taas! Ylitin itseni jälleen toissapäivänä ja uskaltauduin koskemaan salilla niihin minun mörköihini! Tarkoitan näillä siis levytankoa ja smithiä. Mietin tässä vain kun jalkani ovat edelleen kahden päivänkin jälkeen älyttömän kipeät, että teinköhän liian suurilla painoilla.

    Smithiin en laittanut kyllä yhtään painoa etukyykkyyn. kyykätessä hain tuntuman tyhjällä, lisäsin sitten 10kg ja siihen vielä 10kg kun tuntui ettei kolme 12 sarjaa tuntunut missään. Harjoittelin myös mavea suorin jaloin ensin 10 kg, sitten 20kg ja kun ei edelleenkään tuntunut niin yksi sarja 30kg.
    Muistin myös huolellisen lämmittelyn ja loppuverryttelyt, sekä pitkät venytykset kotona, silti etureidet on niin kipeät, etten pöntöltä meinaa päästä :D

    • No jos et ollut aiemmin tehnyt smithissä niin en ihmettele et jalat tuli aroiksi ;) Veikkaan et sulla on jo helpottanut, mä meen usein siinä vaiheessa sit jo uudestaan tekemään jotain palauttavaa treeniä jaloille kun ne alkaa palautumaan. Ja kohta on säryt poissa ;)

      Hienoa että oot ylittänyt pelkosi, vapaapainoharjoittelu tempaa mukaansa ja kohta huomaat että laitteet jää vähemmälle ja vähemmälle ;) Mukavia treenejä! :)

    • Itseasiassa vieläkin käy kipeää varsinkin reiden alaosaan, foam rollerilla rullaaminen kohottaa kyyneleet silmiin. :) tässä on tosin
      Takana myös pienimuotoinen kiireputki töissä jalkeilla, etten ihmettele ollenkaan. Huomenna taas salille rääkkään kehoa ;)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta