Anti-Fit

20130920_190359

 

Mulla on ollut ihan perinteinen perjantaipäivä, eikä ole mitään maata mullistavia uutisia. Päivällä lenkkeilin koirien kanssa ja ollaan tehty lasten kanssa kaikkea kivaa. Käytiin mm. pojan hiukset leikkauttamassa parturissa ja selailin siellä Fit-lehden 1200 kalorin ruokavalio-ohjeita naisille. Nice… Taisi olla ohjeet vielä nimellä kiinteytyjän ruokavalio :/ Siitä siis postauksen otsikko.

IMG_20130920_115737

IMG_20130920_153156 IMG_20130920_153313 IMG_20130920_153518

 

Iltapäivällä neljän jälkeen lähdin salia kohti, jossa mulla oli yksi ohjaus ja sen jälkeen sovittu jalkatreeni kenenkäs muun kuin Saran kanssa. On tosi nastaa vetää yhdessä treenejä! 

IMG_20130920_143706#1 20130920_142155

20130920_181636 20130920_183416 20130920_183444 20130920_183048 20130920_184057 20130920_184125

 

Treeni oli suht tappava ja kömmittiin melkein salilta ulos Saran kanssa. Yhden jalan kyykky smithissä oli vaihtelua omaan treeniohjelmaan pitkästä aikaa ja vielä kun meidän salin smith on aika mukavan kitkainen, eikä mikään jousitettu malli niin liike oli niin sanottuna hapokas.

Kommenteissa pyydettiin jalkakuvia vastapainoksi käsikuville ja se sattui oikeaan aikaan sillä juuri tänään otin muutamia jalkakuvia treenin päätteeksi. Niissä ei tosin oo vielä mitään esiteltävää :D

reidet
reidet

pohje
pohje

hahaa, kädet! *anteeksi*
hahaa, kädet! *anteeksi*

ja pylly
ja pylly

Paljasjalkaisia kuvia voin laittaa joku päivä kun oon sonnustautunut shortseihin mutta nää sattui näin, ennen kuin luin pyynnön. Treenin jälkeisenä ateriana mulla oli pennepastaa ja kanaa tuolla vihannesten alla ja illalla laitoin vielä kerran omenasosetehtaan pystyyn. Ollaan oltu aika herkkusuita ja omenasoseet ja -hillot on kadonneet jääkaapista hyvää tahtia. Oon syönyt niitä varmasti joka päivä joko puuron, rahkan tai jogurtin kanssa. Kyllästymistä odotellessa :)

IMG_20130920_220020 IMG_20130920_212510 IMG_20130920_221655 IMG_20130920_221836 IMG_20130920_222046 IMG_20130920_224112

 

Perusperjantai on siis pulkassa ilta on mennyt datailun parissa. Ja ainiin, on mulla edelleen yksi pieni pahe… Yön pimeinä tunteina tietokoneen näytön valossa kaivan kaapista mustan, ison ja muovisen… pepsi max pullon! Cola-Tilli on taas täällä!

IMG_20130920_220821

Anna

25 vastausta artikkeliin “Anti-Fit”

  1. Heippa! Tiesitkö, että keinomakeutusaineet ylläpitävät makeannälkää? Aivot tulkitsee saavansa sokeria ja tullessaan ”huijatuiksi” halajavat sitä lisää. Tuli vaan tosta sun isosta mustasta mieleen… ;)

    • En oikein osaa sanoa! Mulla on ollut jo pidemmän aikaa tapana sallia itselleni light limuja viikonloppu”herkkuna” :) En kuitenkaan oo mikään makeutusaineiden suurkuluttaja, en lisää ikinä edes kahviin tai teehen mitään makeutusta ja pidän myös vähemmän makeista mauista. Viikonloppulimu on mun sallittu pahe :)

    • Täällä kans vähän samalla ajatuksella kohti kisadiettiä. Tulen ihan varmasti nauttimaan Pepsi Maxia :D Mäkään en lisää makeutusaineitta mihinkään muuhun, paitsi toisinaan rahkaan. Muuten kaikki menee ns. natuna. Sokeria en käytä mihinkään jos tarkkoja ollaan. Eiköhän niitä ”piilosokereita” tule ihan tarpeeksi lisäämättäkin :)

    • Mut käytätkö maustettuja heroja? Kyllä mä mietin niistä, että kun päivittäin käyttää niin ei tunnu hyvältä vetää niitä määriä keinomakeuttajia :/ Edes steviaa. Täytyy kokeilla taas täysin maustamatonta, mut joskus muinoin sekään ei oikein napannut vaikka aina laitan palkkarin joukkoon myös marjoja ja banaanin heran lisäksi koska se toimii aamupalana mun treenin jälkeen.

  2. Moi!
    Itse en ainakaan ole huomannut että light-tuotteiden käyttö lisäisi makeannälkää. Omalla kohdalla käytän light-limuja herkkuina pari kertaa viikossa ja varsinaista makeaa tekee mieli todella harvoin :) Kun taasen olin pari vuotta sitten limulakossa, tuli karkkia syötyä turhan usein. Makeutusainetta on esim. juurikin Pepsi-Maxissa niin häviävän vähän, että suosittelisin omasta puolestani mieluummin sitä kuin tavallista sokerilimua, josta sokeria tulee elimistöön salakavalan paljon. Sokeri on isoissa määrissä aikamoinen myrkky ja vanhentaa elimistöä ennenaikaisesti.
    PS. 1200 kcal/vrk sopisi ehkä vuodepotilaalle tai 100% toimistorotalle.. Liikkuvalta ihmiseltä saattaisi viedä ”mehut” aika nopeasti!

    • Joo eiks ollu aika karmeat dieettiohjeet. Hiilarit pois vaan niin lounaalta kuin päivälliseltä jne.

      Kiva et jaatte kokemuksia makeutusaineiden käytöstä ja limukasta! Mä kans kuulun kastiin silloin tällöin :)

  3. En minäkään ole ikinä huomannut limujen aiheuttavan yhtään mitään negatiivista. Se on kuitenkin omasta itsekurista kiinni, jos se makeannälkä iskee limpparin juomisen jälkeen.

  4. Ei nyt liity asiaan, mutta mitä mallia noi sun salikengät on? :) Pitäis hankkia tukevat salikengät, voitko suositella noita adidaksen kenkiä?

    • No ei nää mitkään parhaat salikengät oo, nää on oikeesti nyrkkeilytossut. Jos oot uusia vailla niin hankkisin tukevapohjaisemmat! :)

  5. Mä en taas ole yhtään limukoiden perään, ehkä kerran kuukaudessa juon. Toisaalta nykyään tulee varsinkin viikonloppuisin syötyä ja leivottua jotain sokerista niin tulee sokerivarastot täyteen :D mut kun ei ainakaan vielä näy kropassa niin kaipa noita sit voin sillon tällöin ihan hyvällä omallatunnolla syödä.

    Kylläpä on rouvalla siellä mallikkaat reidet!

    • Itselläs on, noi on ihan riukut vielä!

      Musta toi on kiva et oot löytänyt tasapainon, arki arkena ja sit viikonloppuna voit leipoa :)

  6. Tiesitkö, että cola-juomat haurastuttaa luustoa etenkin naisilla. Googlettamalla löytyy lisätietoa. Kannattaa tuollaiset moskat jättää suosiolla kauppaan =)

  7. Moikka!
    Enpä usko, että silloin tällöin kokiksen juominen ketään turmion tielle vie… ;) Aika pieni pahe kuitenkin kun jää kohtuulliseen määrään!

    Olispa kiva kuulla enemmänkin sun ajatuksia tuosta Fit-lehden jutusta!
    Mitäs mieltä olet, että jos haluaa tiputtaa painoa (muutama kilo), niin voiko silti pitää viikossa yhden herkkupäivän? Tähän itseäni on neuvottu. Ettei mene liian niuhottamiseksi ja että jaksaa taas mennä ne kuus päivää ilman herkkuja. Eikä tarkoita sitä, että mätetään se yksi päivä suusta alas kaikkea mahdollista roskaa. Jonkinlainen kohtuus siinäkin hommassa.

    Kuinka paljon muuten juot vettä päivässä?

    Niin ja pakastatko noita omenasoseita? Toimiikohan stevia ”säilöntäaineena”? Sain inspiraation ja olen myös monet monet omenat laittanut kattilaan ja soseeksi! Melkein menee ilman mitään lisättyjä juttuja, kun oli niin hyvää!

    • Mä oon suosinut sellaista et yksi vapaasyöntiateria jälkkäreineen kerran viikossa on ok, jos paino on tippunut toivottuun tahtiin. Jos ei niin siirtyy vapaasyöntiateriakin :)

      Ihan osan laitoin vaan pakkaseen. Suurin osa on jääkaapissa! Jos suljet lasipurkit kuumina ja ne ovat puhtaita niin purkkiin pitäisi tulla tyhjiö joka estää sitten bakteerikasvustoa.

      Mä juon vettä 2-3l päivässä, treenipäivinä saattaa mennä hiukan enemmän mutta pääasiassa uskon et oon aika laiska vedenjuoja ja tuo 3l tulee harvemmin täyteen.

  8. Tää ei nyt varsinaisesti liity mitenkään juuri tähän postauksen, mutta! Oon mielenkiinnolla hakenut ideoita ja vinkkejä omiin aterioihin sun blogista ja olisin kysynyt neuvoa millä voin korvata aamupuurosta raejuuston? Oon varmaan sata kertaa kokeillut sitä, mutta en voi sietää sitä makua :( varmaan kananmunalla/valkuaisella vois korvata, mutta mikä määrä korvais sen 100g raejuustoa? Oon tosi huono käyttämään mitään kalorilaskureita tms :/ tein muuten sun innoittamana pakkasen täyteen omenasosetta talven varalle.

    • raejuuston funktio on luultavasti proteiininlähde eli sen voi korvata esim. niin et laittaa puuroon pelkät marjat ja syö erikseen 100g kalkkuna- tai kinkkuleikettä tai sit niitä valkuaisia. Puuroon sen sijaan voi sekoittaa 30g heraproteiinia tai saman määrän vaikka pudding-jauhetta. Hyvää :)

  9. Makeutusaineista sen verran, että ne voi aiheuttaa suoliston kanssa ongelmia. Siis jos on jotain epämäärästä vatsaoiretta, niin voivat johtua noista. Ja se on tosiaan ihan 1 dl makeutusaineellista mehukeittoa, joka voi ne aiheuttaa. Ite jouduin tämän takia jättämään nämä pois ja on auttanut. Käytän siis sokeriversiota ihan lääkärin suosituksesta, ottaisin mielellään kyllä ihan ilman sitäkin mutta en tiedä mihin sitä sitten lähtis rahkan joukkoon laittamaan..mulla on tähän mennessä ollut se fitfarmin aika perustavara eli rahkaa, marjoja ja mehukeittoa vähän siihen koostumukseen. Pitäiskö kokeilla sit muuta, esim tota bonnen mössöä mitä sulla on? Ne on tosin aika arvokkaita, toisaalta muistaakseni ne oli ihan täyttä tavaraa..joskus ostin lapselle, kun hän oli vauvaiässä (mutta ei kyllä tainnu kelvata!).

    Siisti tuo omenaleikkuri! En ole koskaan ymmärtäny, et millanen se on.

    Vapaasyönnistä sen verran, että sehän riippuu siitä herkuttelun määrästäki. Jos kaikki annokset on suurempia ja lisäksi vielä suklaalevy, niin se varmaan sabotoi sen koko viikon laihdutussaldon ja voi tehdä plussallekki. Kokemuksella, köh =) Mun piti lopettaa nuo vapaasyöntipäivät, kun se oli aina se suklaalevy..ja en millään saanu sitä pienemmäksi. Lopetin siis koko suklaan syönnin, ihan oikeesti, koska se mulla ainakin ylläpitää ihan mahdottomia mielihaluja (ja joskus useamman kerran viikossa). Jos mun tekee mieli jotakin, niin ostan sitten jonkun pikkuhyvä-pussin tai jotain pientä (tosin tuokin on kyllä aika pommi jo). Mut tämäkin on se max kerran viikossa..sitä saa olla aika tiukka, muuten sitä höltyy vähän joka suhteessa. Mulla on ainakin tämmönen, että sitä ottaakin sitten helposti enemmän ruokaa ja helpommin jää treeni välistä, jos on löysäilly muuten. Ittensä seuraamista tämä elämä =)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta