harvinaisia ei-hymykuvia

Hitsi et eilen väsytti. Suunnitellulle salitreenille oli aikaa vasta illalla ja väsymys iski. Ei yhtään huvittanut lähteä ja jääkaapin ovessa oleva tuore lupauslappu odotti lunastusta. Näinkö tää iso vaihde laitetaan päälle? No juuri näin, eli treeniä tekemään eikä mitään tekosyitä keksimään. Hapannaamana sit salia kohti vaan. Ja kun postasin tuon ekan kuvan Instagrammiin niin sain välittömästi tsemppiviestejä sinne: 
 
”timmit tyypit erottaa siitä, että ne menee salille vaikkei välttämättä jaksaisikaan”
”no niin, nyt näytät mistä sut on tehty ja salilta tullessa ei ikinä kaduta”
 
Kiitos tytöt :) 
 
 
harvinaisempi ei-hymykuva väsyneestä äidistä
mut hemmetin hyvä rinta-hauistreeni tuli tehtyä, rähinää!
 
Mulla on ollut etenkin jalkapäivän jälkeen ristiselässä jumeja ja pieniä kipuja ja nyt uutuutena on tullut säären etuosaan vihlovaa kipua joka jatkuu päivätolkulla. En oo ihan varma kivun syystä mutta katsottuani Jutta ja pvsd:tit ohjelmaa muistin, et mun Niken perustossut ei taida olla parhaat salikengät etenkään jalkatreeniin jossa kantapään alla oleva vaimennus tuo muutaman millin jouston. Salikenkien tulisi olla kovapohjaiset, eikä niissä saa olla mitään airbag-tyynyjä sillä se jousto rasittaa etenkin selkää. Tuo säären etuosan kipu saattaa myös johtua siitä, että siihen kohdistuu turhaa painetta huonoilla kengillä.
 
Yhtenä vaihtoehtona olisi ihan kunnon painonnostokengät joissa on paksuhko kova koroke kantapään alla ja toinen vaihtoehto on esimerkiksi tuollaiset nyrkkeilytossut jotka ovat tossumaiset ja hyvin kevyet. Niissä on vartta ja tiukat narut joten ne tukevat nilkkaa ei pohjissa ole mitään vaimennuksia. Näitä myydään meidän salilla jossa treenaa paljon nyrkkeilijöitä joten päädyin niihin kun en ole ehtinyt kaupoille etsimään tuollaisia varsinaisia painonnostokenkiä. Ehkä jossain vaiheessa hankin myös sellaiset ja käytän niitä sitten etenkin kyykkyreeneissä :) Addun tossuihin oon tosi tyytyväinen!
 
 
rahka, hedelmäsose ja pähkinälevitettä
hyvin epäilyttävän näköinen puddingpuuro tänään…
 
 
Ruokana meillä oli torstain tapaan hernerokkaa (no ei yleensä oo :) Vaikka se on tosi hyvä ruoka! Hernepussin kyljestä löytyy ohje ja omaan versiooni laitan sianlihan tilalta paketillisen naudan paistijauhelihaa. Muutahan siinä ei herneiden ja veden lisäksi ole kuin suolaa ja mausteita :) Sitten kun päälle laittaa kasan raejuustoa niin on kelpo bodyateria valmis!
 
Hernekeitto
 
500g herneitä
2 1/2l vettä
400g naudan paistijauhelihaa
2tl suolaa
1tl meiramia
(mustapippuria ja suolaa jauhelihaan)
 
Huuhdo herneet huolellisesti liota vedessä yön yli. Pane herneet kiehumaan liotusvedessään ja keitä 2h. Mausta keitto ja lisää sekaan paistettu jauheliha. Nauti raejuuston kera tai ilman :)
 
 
 
Me lähdetään nyt asioille ja illalla on luvassa posetreenejä salin vastapainoksi. Oikein ihanaa perjantaita ja aurinkoista viikonloppua! Ja jos ei huvita treenata niin muistakaa rähinää-asenne!! Sillä niitä tuloksia tulee ;)
Anna

28 vastausta artikkeliin “harvinaisia ei-hymykuvia”

  1. Ei kyllä muakaan huvittanut eilen tippaakaan lähteä salille, mutta ei se auta muu kuin mennä. Tekosyitä on viljelty ihan tarpeeksi tähän ikään mennessä, joten ne saa riittää :) ”Tee se, niin se on tehty” ;)

    Saipahan mennä hyvällä omalla tunnolla illalla nukkumaan, kun tiesi taas tehneen parhaansa!

  2. Mua ei huvita yhtään tänää lähtee jumpalle, teen täällä suurinpiirtein kuolemaa :D tiedän kuitenkin löytäväni itseni illalla tuttuun aikaan tutun kyykkytangon alta, oli olo nyt mikä tahansa. Ei nouta treenejä kukaan muukaan mun puolesta tee :)

    Rähinää saatana!

    • No mut tiedän et olit ja taas vedit huipputreenin, oon niin ylpeä susta ja oot hyvä esikuva meille muille laiskamadoille jotka repsahtelee leipään ja lusmuaa vatsatreeneistä ;) Tänään 100 lasissa eteenpäin ja ne kilpasiskot mielessä! :)

  3. Olipa kiva lukea sun uusia tuulia.Tavoitteet kyllä auttaa matkalla.Tsemppiä!

    Mulle tuli kuume ja kolotus eilen,joten urheilut jäävät varmaan viikoksi.Ja kaiken huipuksi mulla on mennyt isohkoille plussakaloreilla.Nytkin söin suklaata;eihän kipeät syö??!!Mun on nyt pakko katkai
    sta tämä tyyli ja suunnata kohti omia tavoitteita.Vaakaan en ole uskaltanut.

    t.manta

    • Tavoitteet tosiaan auttaa! :) Tarvis vaan jonkun pienemmän välitavoitteen vielä niin ei tuntuis niin kauhean isolta ja vaikealta tää…

  4. Ihanat noi Adidaksen kengät!!!! Saakohan niitä ihan tavan urheiluliikkeistä vai täytyykö netistä tilata? Täytyy itsekin laittaa kengät uusiksi nimittäin.

    Mulla on ihan killeriä lähteä salille, jos on töiden jälkeen ehtinyt jo kotiin. Mikähän siinä on?! :-) Aamut ja suoraan töistä paras. Mut joka kerta (silloin illallakin) kun vain saa ittsensä salille, niin takuuvarmaa on se hyvä olo ja fiilis, jes!! Mut vaikka sen tietää, niin silti lähteminen on vaikeaa. Siksi varmaan on hyvä olla niitä asetettuja tavoitteita ja lupauksia – tai joku muu, joka potkii persuuksille. :-D

    Heli

    • Mä en tiedä yhtään kun itse ostin siis meidän salilta. Varmasti saa sekä netistä et kaupoista, miks ei?! :) Hyvät on olleet nyt muutamissa treeneissä!

      Hyvä et huomaat mikä toimii, sit kannattaa vaan ottaa aina se treenikassi mukaan töihin ;) Tsemppiä treeneihin!

  5. Ihanaa kun jollain muullakin on joskus hankaluuksia treenaamiseen lähdön kanssa! Tai siis ihanaa saada vertaistukea :D olet ehdottomaasti yksi minun suurista ”roolimalleista” ja esikuvista, minäkin jaksan taas raahautua juoksemaan kun luin tätä.
    Kiitos siitä ;)

  6. Olen itsekkin nyt aivan loppu! raskasviikko takana ja viime yö tuli nukuttua hieman huonosti ja pitäis lähteä lenkille! tällä hetkellä makoilu kotisohvalla peitonalla houkuttaa enemmän kuin harmaa ulkoilma :( ajon kuitenkin lähteä vaikka nukahtaisin juostessa!! hyvää perjantaita sinulle! ;)

    ja muuten, paljonko saat kcal päivittäin ? itse pyrin syömään 1500-1700kcal päivässä ja treenaan siis 5*vk 1h-1.5h yleensä ryhmäliikuntoija tai salia. Silti tunnen pyörrytystä ja huimausta!!! mikä neuvoksi ? tarkoitukseni olisi laihtua -6kg mitat nyt 66kg ja olen 167cm pitkä!

    • Toivottavasti jaksoit ;)

      Noilla treenimäärillä kannattaa syödä vähän enemmän! :) Mulla on ollut nyt minimissään tuo 1800kcal ja yleensä on 2000-2200 kaloria päivässä. Ajoita hiilihydraatit (ennen treeniä jos tuntuu et pyörryttää, vaikka banaani) ja etenkin treenin jälkeen niin palaudut paremmin! Me treenaavat saada syödä ihan kunnolla. Tsemppiä! :)

  7. Itsellä oli keskiviikkona sellanen olo ettei millään jaksais lähteä salille, ku salireissu olis niin ”myöhään”. Mut pienten päikkäreiden jälkeen olo oli heti pirteämpi ja se ajatus siitä hyvästä olosta salin jälkeen sai lähtemään salille :)

  8. Aivan ihanat noi kengät! Ja niiden käyttäjä kanssa, sun blogi on ihan paras ja motivoivin ikinä;) Stemppiä sinne, vaikka välillä väsyttää niin kyllä salin jälkeen on aina hyvä fiilis, eikös vaan:D!

  9. Hei, mitä pähkinälevitettä käytät ja kuinka paljon sitä tuollaiseen rahka-hässäkkään laitat? Olis kiva itsekin kokeilla, kun jotain uutta välillä tekee mieli. :)

    • Laitan yleensä 10g ja se tulee kun upottaa ison teelusikallisen sinne ja nostaa :) (sellainen valuva köntti) :D Mun mielestä paras merkki minkä oon löytänyt on Urtekramin luomu ”Smooth Peanut butter” levite. Myydään K-kaupoissa ainakin!

    • Urtekramin ”Smooth peanut butter” pähkinälevitettä. Ihan parasta :) Löytyy ainakin K-kaupoista! Se on sellaista notkeaa!

  10. Hei, löysin blogisi ihan sattumalta ja nyt onkin parissa päivässä selailtu melkein kaikki postaukset läpi. Todella upea muutos! Täällä on myös oma projekti menossa, 50 kiloa olisi tarkoitus painosta pudottaa, nyt vajaat 8 kiloa poissa. Mukava lukea muiden onnistumisista, pitää motivaatiota yllä. Onnea hienosta muutoksesta :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta