liian pitkä postaus

 
 
Onpas viikonloppu mennyt taas hujauksessa. Hampaat on olleet aivan ihanat, eikä niitä juurikaan vihlonut kuin jonkun verran perjantai-iltana mutta ei mitenkään sietämättömästi. Se oli sellainen mitä pelkäsin etukäteen, sillä joillakin vihlonta voi olla kovaa. Oon tosi tyytyväinen et uskalsin mennä :)
 
Eilen kävin pikaisella jumpalla ja tein rintalihakset ja hauikset. Mulla ei oo just nyt tarkkaa ohjelmaa salille mutta ollaan sellaista tekemässä yhdessä Saran kanssa. Mietitään vähän mihin lihasryhmiin panostetaan (no ei oo vaikea, keskivartaloon ja pakaroihin) ja nyt vaihdan 2-jakoisesta kuntopiiristä takaisin 4-jakoisen paikkaharjoitteluun. Ohjelmasta tulee simppeli, ilman kummempia erikoistekniikoita, supersarjoja tai pakkotoistoja. Vähän niin kuin back to basics, sillä oon vemputellut mitä ihmeellisimpiä sarjoja ja pitkiä ohjelmia viimeisen puoli vuotta, et nyt kokeillaan vaihteeksi tällaista. Yksinkertaistettua mutta sitäkin paremmalla ajatuksella on tän ohjelman pointti :D
ei tuu mittään! :D
 
Eilen reeni ei ihan kulkenut. Mulla oli hoppu, sillä kävin tempomassa sillä aikaa kun muu perhe oli saunomassa. Lisäksi meillä oli kummipoika yökylässä lapsille kavereina niin en halunnut olla kauaa poissa. Korkkareita ehdin vartin verran kokeilemaan ja huomasin, etten ees muista milloin oon viimeksi käynyt poseeraamassa ja harjoittelemassa kävelyä. Korkkaritkin tuntui omituisen korkeilta ja eikä polvet millään meinanneet ojentua kävellessä :D Äkkiä nuokin taidot ruostuu mut ehkä sitä ehtii. Kropassa on niin paljon tekemistä vielä…
 
Viikonloppu on mennyt siis ihan arkisissa askareissa perheen kanssa. Lauantaina leivottiin tiikerikakku lasten kanssa ja tänään ulkoiltiin lumikasoissa ja keinuttiin. Hauskaa oli! Ruokana on ollut jauhelihakeittoa jota itsekin söin ja perjantaina herkuttelin Saran tuomalla porkkanakakulla, jota Sara toi kun tuli käymään illalla kylässä, NAM.
 
 
 
Ruokakuvat on vähän sekalaisessa järjestyksessä eli ensin tän aamun aamusmoothieta jota tulee siis pari lasillista. Siinä on rahkaa, leseitä, mansikoita, mehukeittoa ja soijalesitiiniä. Sit on kuva porkkanakakusta, voi että oli hyvää -reilusti päällistä! Lohkoperunat tein eilen uunissa jauhoisista perunoista, pesin, maustoin ja uuniin. Hyvää! Sen kanssa avokadosalaattia ja samantyyppinen ateria siis eilen kahteen kertaan. Viimeisenä on nyt sunnuntain jauhelihakeitto, jonka resepti löytyy tuosta.
 
näitä tulee 2 isoa lasillista
 
Kiitos Sara muru <3 :)
 
Tunaa, itse tehtyjä lohkoperunoita ja salaattia
Vähän hämärässä söin eilen, tää siis salin jälkeen. Lihan virkaa toimittaa raejuusto.
 
maistuu lapsille ja aikuisille!
 

Tähän viikkoon on kuulut myös kavereiden näkemistä ja joka päivä on ollut jotain. Muutenkin koko viikko meni niin lujaa, et ehkä ens viikolla pysyn paremmin perässä. Blogikommentteihin kävin vastailemassa muutamaan vanhaan postaukseen mutta kaikkiin alkuviikon postauksiin en millään ehdi vastaamaan! Koitan jatkossa pysyä niissä paremmin perässä. Tosin se on melkein mission impossible :) Tässä vielä muutama kuva tältä viikolta:

ihanan ystäväni Annin kanssa kahvilla keskiviikkona
 
Monna kävi torstaina meillä kylässä :)
 
<3
ja Saran kanssa tuli myös reenattua
 
Ihanaa sunnuntain jatkoa! Täällä paistaa jo niin kivasti aurinko!
Anna

33 vastausta artikkeliin “liian pitkä postaus”

    • joo blogin ”huoltaminen” iltaisesta tunnista on muuttunut siihen et 4 tuntiakaan ei riitä päivässä :/ Ei vaan ehdi sekä kirjoittaa, käsitellä&siirtää kuvia et vastata kaikkiin enää. Nyyh!

  1. Ah aurinko. Ei näkynyt Tampereella koko viikonloppuna. Odotin hurjasti,
    Ihania kuvia. Kaunis äiti ja super-söpö Linnea !

    • no voih, täällä oli niin keväistä kun porotti :) Ihan mahtavaa et kevät tulee! Aurinkoisia päiviä Tampereellekin :)

  2. Onko toi sun pinkki pitkähihainen treenipaita H&M:ltä? Se on ihana, en vaan oo löytänyt omaa kokoa eikä nettikaupassakaan enää ole, pöh!

    Tykkään tosi paljon tästä sun blogista, luen päivittäin sekä tätä että Saran blogia. Ja Monnan :) Saa vinkkejä omiinkin treeneihin salin puolelle kun mullakaan ei mitään varsinaista ohjelmaa ole. Kunhan heiluttelen jotain, pääasiassa huollatan lihakset pilateksessa ja lihaspainotteisilla ryhmäliikuntatunneilla :)

  3. mites kävi tiikerikakun.maistoitko sitä? oon miettinyt et sä varmaa kulutat 1500kcal liikkumisella päiväs kun laskis neki kalorit kun teet koirien kanssa lenkkiä tai ulkoilet lasten kanssa taikka sitten muuten vaan menet pitkin auntoa niiden perässä ;) siinä mielessä voit kyllä huoletta herkutella sen kerran viikossa..

    • Kyllä maistoin, kaksikin palaa ;) Kerran viikossa aion jatkossakin löysäillä, tällä viikolla meni kakkupalat sekä perjantaina et lauantaina. Mut parempi ois et vaan yhtenä päivänä makeita :)

    • Niin siis panostetaan keskivartaloon siten, että saatais siihen tiukkuutta ja vähän lihastonusta alle. Kiertoja ja staattisia pitoja, ei niinkään raskailla lisäpainoilla liikkeitä jotka kasvattavat vatsalihasten massaa ja paksuutta! :) Se on mulla selkeästi heikoin osa-alue myös rasvan määrän ja löysän ihon vuoksi :/

  4. Olen jo pitkään lueskellut blogia, mutten ole vielä uskaltanut kommentoida :D täytyy kyllä sanoa, että aikamoisen homman olet kyllä tehnyt! Näytit kauniilta kyllä ennen tätä fitness muutosta, mutta näytät toki kauniilta edelleen. Tykkään etenkin näistä ruokakuvista ja postauksista… Varmaan johtuu vaan siitä, että itse tykkään syödä (vähän liikaakin).
    Mutta joka tapauksessa, ihana blogi ja jatkan jatkossakin lukemista ja sinun tsemppaamista :)

    • kiitos kommentista, kiva kun kirjoittelit nyt ;) Ruokakuvat on kyllä hauskoja, on aina kiva nähdä mitä muiden lautasella on :)

  5. Ihana Anna! :) Toi sun vihersalaatti näyttää tosi herkulta. Tekeekö avocado siihen tuollaisen ”kastikemaisen” ulkonäön vai millä olet sitä tuunannut :D

    Upee oot <3

    • siinä on lisäksi sitruunaa ja oliiviöljyä mutta kyllä se kypsä avokadokin siinä ”mössääntyy” :D

      Pus :) <3

  6. Aivan ihana blogi!! Innokkaasti olen seuraillut kehitystäsi ja ei voi muuta sanoa että huikeeta :) Haluaisin kysyä sinulta että kun säännölisesti treenaat niin onko ikinä tullut totaalista uupumista, ylitreenausta tms.. Halusin laittaa itseni ruotuun alkuvuodesta ja innostuin varmaan vähän liikaa, vaikka syön terveellisesti ja säännöllisesti ja pidän muutaman vapaapäivän, mutta kroppa tuntuu menevän hapoille pienestäkin urheilusta tällä hetkellä ja voimat loppu. Nyt olen huilaillut, mutta kuinka jatkossa ?

    • Moikka!

      Ei oo tainnut vielä tulla :) Oon kyllä luvan kanssa höllännyt silloin kun ei jaksa eli koittanut ajatella et aina ei oo pakko treenata jos se tuntuu kovin kuormittavalta. Toistaiseksi oon siis välttynyt moiselta :) Kirjaatko treenejä ylös? Mä kirjaan ja pidän huolen, et on 1-2 totaalilepopäivää viikkoon.

  7. Hyvä Anna!! Hassua muuten, miten painosi humpsahti alle 70 kilon kun ”lopetit” Superdietin :) Tämä todistaa mielestäni sen, että tollaset äärimmilleen rajoitetut kitudieetit ei toimi ja niitä ei kannata harrastaa. Osaat näköjään itse suunnitella itsellesi toimivimman ruokavalion :) Tsemppiä jatkoon!!

    • Mäkin laskeskelin, että melkein paremmin painotaulukossa on ollut humpsahtelua ilman noita ”kuureja” :)

    • Oon vähän samaa mieltä :) Ehkä mä tunnen jo kehoni sen verran hyvin et oon osannut itse tehdä parempia valintoja. Liian tiukat kuurit saa mut vaan repsahtelemaan ja paino jumii samassa. Hiukka enemmän hiilaria koneeseen niin paino laskee tasaisesti kun ei tuu turhia mielitekoja :)

  8. Onnea tavoitepainon saavuttamisesta, mahtavaa! :)

    Onko sinulla jotain vinkkejä antaa sen suhteen, että mitä ruokaa kaapissa kannattaisi ”aina olla”? Tämä päivä alkoi tosi hienosti, mutta alamäki alkoi, kun kiireessä välipala jäi syömättä, tulin kotiin vasta kun kello oli klo 17 (välipala olisi ollut 15.00), ja söin kamalassa nälässä kaksi lämpimää ruisleipäviipaletta (uunissa paistettua ja päällä oli makkaraa, tomaattia jne).

    Nyt sitten koko iltana on ollut tosi väsyny fiilis ja vähän sellanen pikku nälkä on kokoajan. Kohta menen kyllä iltapalan syöntiin ja syön rahkaa 250g plus pensasmustikoita.

    Eli siis mitä nopeaa olisi voinut esim tänään syödä noiden leipien tilalta? Oisko sulla jotain fiksumpia ideoita? :D Tietty toinen vaihtoehto on se, että varaan laukkuun mukaan aina jonkin välipalan, jotta tämmöstä tilannetta ei enää tulisi, ehtisi tehdä sen kunnon lämpimän ruoan!

    • Oon ihan samanlainen ;) Eli jos ateriaväli venyy niin itsekin oon heti leipäpussilla! Nykyään siis pidän vaan huolen, et niin ei käy ja otan esim. aina laukkuun mukaan sheikkerin pohjalle heraa et voin juoda sen välipalana jos en pääse ajallaan syömään. Oisko sellaisesta apua? :)

      Jääkaappiin sit just salaattitarpeet, lihaa ja kalaa, rasvatonta maitoa (jos on esim. pudding-jauhetta), rahkaa, pilttejä, riisiä/pastaa/perunaa ja sopivat rasvanlähteet kuten oliiviöljy, kookosöljy, pähkinät. Niillä kyl selviää :)

  9. hei! :) mietin vain sitä, kun usein pohdit että onko susta noihin kisoihin ja kuinka matka on vielä niin pitkä ja töitä pitää tehdä kropan eteen niin kamalasti… niin että ethän sä ole oikeastaan yhtään erilaisessa kunnossa kun muutkin jotka alottavat kisat! esim nämä parikymppiset leidit jotka on vuosia käyny baareissa ja bileissä ja vetäny mättösafkat ja nyt tajunnu että elämässä on muutakin ja alkaa ylipainosta ja alkoholiturvonneesta olosta treenaamaan kisoihin:) siis usein nämä tähtäävät puolen vuoden sisällä oleviin kisoihin…. mitä yritän sanoa että sun lähtöasema on oikeastaan aika tosi jees!!

    • No jos noin ajattelee niin totta puhut ;) Itsekin ihmettelen sellaisia joilla ei niitä lihaksia vielä oo, et laittaa kisatavoitteen vuoden sisälle tms. huih! Oon tyytyväinen et mulla on jo tuolla alla jotain muotoa ja treenitaustaa hiukan :) Ehkä mä sit eniten surkuttelen noita ylipainon jälkiä mun kehossa kuten rumaa mahanahkaa -en vaan pääse siitä yli :/ Mut ihana kun piristit mun mieltä! :))

  10. Ekaksi: huh, minkä duunin olet tehnyt, voit todella olla ylpeä! :) Kaunis olit kyllä ennenkin painonpudotusta. Tosta mahanahasta vaan sanoisin, että ei huolta, se kyllä palautuu. Mulla on vähän huonompi tilanne, suht timmiin yhden raskauden kokeneeseen mahaan kohdistui kaksosraskauden venytys ja sekin vei nelisen vuotta ku palautumista vielä tapahtui. Ruttuinen röllykkä siinä nytkin on, ei voi mitään, mutta palkintona ihanat terveet kohta 5-v. pojat. On hetkiä kun olen valmis kirurgin pakeille, mutta sitten taas järki voittaa. Näen, että sun mahassa on paljon parempi tilanne ku mulla, se palautuu vielä vuosia, usko kokeneempaas! ;)

  11. Oisitko sää voinu mitata paljon sulla on noissa camo housuissa tuo haara-vyötärö mitta? :D Noi ois niin ihanat ja haluisin tilata mut epäilyttää et onko ne vielä liian matalavyötäröiset mun alamahalle. :D

    Entä onko eroo vyötärössä noissa camoissa ja perus mustissa (trikoo mallisten) better bodies housuissa?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta