Sunnuntai -viikon kohokohta

Yleensä sunnuntai ei oo mun suosikkipäiviä mut tällä viikolla se oli viikon paras päivä! Päätettiin lähteä Saran ja lapsien kanssa HopLoppiin ja pääsin vielä illalla salille. HopLopissa leikittiin ja kivaa oli. Kallista siellä on kyllä kun maksaa kahdesta lapsesta ja kun syötiin siellä.. dislike.

Oon tällä viikolla treenannut superdieetistä poiketen (4+4), 6 aerobista mutta vaan 2 salitreeniä

Yhteenveto viikon liikunnoista:

maanantai:
tiistai: aamulenkki 40min
keskiviikko: aamulenkki 40min
torstai: reipas kävely (ilta) 50min
perjantai: aamulenkki 30min + EFBW (extra fatburning workout) salitreeni 1
lauantai: vaunulenkki (ilta) 60min
sunnuntai: reipas kävely 45min + EFBW salitreeni 2 + crossari 20min

Viikko parani loppua kohden ja oon ehkä sit luovuttaja mut oon lisännyt ruokaa lautaselle. Ei sopinut mulle tän SD:n kahden viimeisen viikon kalorit. Hiilarit ajettiin minimiin ja kaikki alussa olleet mehut ja banaanit jäi tietysti pois. Oon ollut vasta nyt muutoksia tehtyäni paljon paremmalla tuulella ja loppuviikosta jaksoin tuonne salillekin :) So, listen to yourself and your body! Mulle siis kävi näin. Superdieettiä on vielä viikko ja treenaan sen mukaan mut ruokavalio on ehkä vaan 80%:sesti sama. Lisään lounaalle ja aamupalalle hiilihydraattia ja aion siirtyä värikkäisiin kasviksiin myös :) Nuori kapinallinen!

Bloggerin mobiilisovellus lätkii nuo kuvat taas ihan mielivaltaiseen järjestykseen vaikka latasin ne kronologisessa järjestyksessä. Kuvista muutama sana: aamupalalla 2 palaa leipää, protskudrinkki (Scitec Super7 -ei näy kuvassa) ja kahvi. Sit Hoploppia, lapset ja Sara-muru. Salilla pullistelin teille jalkoja ja peffaa! Oon innoissani kehittyvistä reisistä. Salin jälkeen söin possupataa, riisiä ja salaattia (samaa kotiruokaa kuin muutkin). Ja mahaa paljastelin kun oon nyt 3 kertaa käynyt siinä Viora ReAction hoidossa, jota mulla on tehty tuohon vatsan alueelle. Toimiikohan se vai kuvittelenko et näyttäis jo kiinteämmältä ja paremmalta?! :D

Tietokonetta kaivaten…
-Anna

Niin ja oliks teillä edellistä parempi viikko?! :)

Anna

30 vastausta artikkeliin “Sunnuntai -viikon kohokohta”

  1. Joo, se on tärkeä että kuuntelee kroppaa.. ja syö jos oikeasti dietti meinaa vetää liian voimat pois. Sitten, kun vedät rasvat pois ennen kisoja, ei lusmuilla ;)

    Itsekin olen syönyt enemmän kuin superdietti sallisi (vaikka olen itse vasta toisen viikon päättämässä), jos on oikeasti nälkä, niin yritän nyt alkuunsa sitten vaikka sen ylimääräisen prodepatukan.

  2. Mä niin tiesin ettet sä himmaile <3 Huippua Anna! Mulle kyllä kävi sama mun kalorin vähentämis yritykselle ja aattelin nyt, että treeni on tärkeintä ja se, että jaksaa treenata ja valkku saa sit katella ruokavaliot miten parhaaksi näkee.

    • Joo liian vähällä ei jaksa ja tarkoitushan on et se lähtee rasvamassasta joten maltillisempi tie on parempi vaikka siinä kestäisikin tovi :) En himmaile :D Hah!

  3. Ihania kuvia. Erityisesti tuo, missä nostat tyttöäsi. Huippu !
    Kyllä se vatsa varmasti pienenee ruokavalion, liikunnan ja hoitojen myötä. Noissa kuvissa ainakin näyttää vatsasi kiinteälle ja pienelle.
    Tsemppiä uuteen viikkoon ! Energiatason nosto varmasti auttaa jaksamaan. Tuo itsensä kuuntelu on niin tosi tärkeää.

  4. Mulla kans kävi niin, että viimeviikko meni niin huonolla energialla, että oli pakko lisätä kaloreita ruokaan. Nyt viikonloppu sujukin paljon paremmin ja paluu vanhaan saliohjelmaan lisäs intoa entisestään :)

    On tärkeä kuunnella omaa kroppaa, niin pysyy mielikin virkeänä :)

  5. Huomenta!
    Mukava kuulla, että viikko meni hyvin=0) . Kivasti tuota aerobista ollu, se tekee tehtäväänsä varmasti. Olet eritellyt tuon aerobisen aamulenkkiin, reippaaseen kävelyyn ja vaunulenkkiin, niin millasen tavislenkin teet?
    Mä olen kanssa tyytyväinen menneeseen viikkoon kun juoksu kulkee ihan kivasti. Lisäksi olen tehnyt muutaman vatsa – ja jalka treenin kotona ;0) Jei!

    HV76

    • Joo kerroin vähän tarkemmin minkä tyyppinen lenkki mihin aikaan. Mitä tarkoitat tavislenkillä? :) Yleensä teen aamuaerobisen, yksin ilman koiria.

      Mahtavaa et sulla oli noin hyvä viikko :)

    • Nii sitä vaan, et onko toi aamulenkki yleensä kävely vai juoksu vai joku siltä väliltä =0). Ajattelin vaan ku tossa oli toi reipas kävely yhtenä, niin ajattelin et jos aamulla esim. juokset… Ääh en osaa selittää, mut toi sun vastauksesi riittää ihan hyvin ;0)

  6. Sd:n kaksi viimeistä viikkoa on kyllä kamalan rankkoja. Sen takia en syksyllä uskaltanut lähteä siihen jatkoonkaan, oli ihan liian väsynyt sen dieetin jälkeen.
    Oma viime viikko oli tyyliin: herkkuja, herkkuja ja herkkuja. Minimaalisesti treeniä. Ei hyvä.

  7. Mulle taas SD:n viimeiset viikot tuntuu tosi hyvältä ja tuntuu ettei ole ollenkaan nälkä. Liikuntaa viime viikolla kertyi 4 lenkkiä (3 hölkäten ja 1 kävellen), 3 kotitreeniä ja 5 ratsastusta. En aio kuitenkaan jatkaa SD extraan, sillä mielestäni esimerkiksi vihreiden kasvisten sääntö on vähintäänkin kyseenalainen. Aion hankkia sen sijaan räätälöidyn ruokavalion PT:ltä. SD oli kyllä mulle oikein hyvä startti (-4 kg) ja motivaation nostatus :)

    Blogistasi saa myös valtavasti motivaatiota!

  8. Mulla oli viime viikko kyllä ihan p**ka! Ei voi muuta sanoa! Mätin herkkuja ja treenasin ihan laittoman vähän… ja siis en kyllä ole millään varsinaisella dieetillä, mut omien ”ohjeiden” mukaankaan ei nyt ihan menty! Ja sitten just aatteelin, että nyt otetaan naista niskasta kiinne, ni eiköhän vanhimmainen jätkä ole kipeenä ja itselläänkin kurkkua kaihertaa! Mutta eihän tässä auta muu kun mennä eteenpäin, hitaasti mutta varmasti näköjään tällä hetkellä… :)

  9. Ihan ok viikko takana, tosin varsinaiset punttitreenit jäi vähän vähemmälle. Tein kuitenkin kaksi kertaa gymstick-jumppaa, yhden punttisalin, kaksi aamulenkkiä sekä 3 muuta juoksulenkkiä. Viikon kruunas ihana laskiaisrieha ystäväperheiden kera sunnuntaina. Paikalla oli 15 lasta, joista 13 kappaletta alle kouluikäisiä. Kyllä oli menoa ja meininkiä! =) Parempaa viikkoa sulle.

  10. Oman kropan kuunteleminen on kyllä tärkeetä! Etenkin, kun kyseessä sulla ei oo vielä mitkään kisadieetti. Tuollainen järkevä soveltaminen on varmasti paras vaihtoehto.

    Tsemppiä!

  11. Yhdyn edellisiin kommentteihin täysin. Siis oikein teit että kuuntelet kehoasi :) Uuteen nousuun siis taas! Täällä viikonloppu meni aivan repsahdellessa, tai siis pidän diettini aikana pe tai la herkkupäivän, mutta nyt sitten tuli herkuteltua pe la ja su! Tuli vedettyä puolikas suklaalevy, 400g karkkipussi, laskiaispulla, mustikkapiirakka… Vaakka kiitti mua tänään kun viikonlopun aikana oli tullut +500g. ONNEKSI nyt on maanantai, ja nyt taas tiukasti tämä viikko ja vaa’alle seuraavaksi perjantaina ja toivotaan, että sitten taas olisi laskussa ;) Ei enää näitä viikonloppuja kiitos!!

  12. Moro!
    Mä taas eka ajattelin, että hyvä, teit kuten minäkin. Mä aloin soveltaa heti tokalla viikolla (nyt mun sd on ohi, mutta aion jatkaa samalla linjalla), syön ruisleipää, syön todellakin myös muita kuin vihreitä kasviksia. Mutta olen herkutellut poppareilla ja karkeilla viikonloppuna, se jääköön nyt, koska paino ei enää laske.

    Toisaalta ymmärrän, että Jonnankin viestissä on asiaa, jos tosiaan haluaa nyt heti vikat kilot pois. Mutta mun mielestä järkevintä on kuunnella itseä ja jos nyt ylimääräiset herkut jää pois, kun kalorit nousi, niin tämähän on hyvä ratkaisu. Mutta jos sulla olisi valmentaja, ei varmaan antaisi niin tehdä? Eikö sulla sillon kerrankin viety jopa pähkinätkin pois, kun paino ei enää laskenut?

    Mukavaa viikkoa! Huippu blogi sulla!!

    t. manta

  13. Tosi kiva blogi sulla! Itse en ole tuollaista dieettiä kokeillut, mutta luulen, että ruokaohjeissa kannattaisi pysyä jo ihan senkin vuoksi, että lipsumiset voivat alkaa hallitusti, mutta aikaa myöten saatat alkaa sallimaan itsellesi yhä enemmän ja enemmän poikkeuksia ja siitä se alamäki sitten pahenee :( Mutta hienosti on mennyt tähän asti, tsemiä vaan jatkoon!!!

  14. Vielä, mä olen ajatellut niin, että pitemmän päälle ei voi elää niin, että ei uskalla poiketa jostain dieetistä yhtään (tietty kisadieetti eri asia), että jos syö vaikka porkkanan ja tomaatin niin se on heti lipsumista ja kohta sitten poiketaan lisää.

    Itsekin viime elokuun superdieetissä en antanut edes miehen laittaa hunajaa kanaan, koska halusin aluksi noudattaa ruokavaliota pilkulleen. Mutta eihän elämää voi ihan niinkään elää?? Mun mielestä on vaan tervettä, että voi esim. syödä laskiaispullan ja palata sitten takasin dieettiin.
    t. manta

    • Voi morjens jos porkkanan syöminen on cheattaamista niin onko tullut mieleen että teillä on tytöt aivan älytön dieetti menossa??

      Mihin jäi terveellisillä elämäntavoilla laihduttaminen ja miksi yhtäkkiä kaikkien tulee olla jollain Bull-dieetillä, jota kukaan ei näköjään edes pysty noudattamaan?

      Mun mielestä on niin älytöntä että parissa vuodessa laihdutus on muuttunut sali/fitness-fiilistelyyn, jossa Jutta on Jumala ja tomaatit on syntiä. Miten olis terveellinen ja ennenkaikkea monipuolinen ruokavalio ja liikuta? Huomattavasti pitkäkestoisemmat tulokset kuin näillä kitudieeteillä. Ja pysyy pääkoppakin paremmassa kunnossa.

    • Mä olen kyllä tästä niin samaa mieltä! En oikein ymmärrä, milloin Jutan&Bullin dieetistä on tullut Se Ainoa Oikea (ja kassakone kilisee..). Tosin mä en tähtää mihinkään kisoihin, niin siksikin otan elämän rennommin, mutta aika harva(?) normilaihduttaja tähtää, eli onko mitään järkeä vetää rasvoja niin minimiin, että tulee terveysongelmia tai syödä niin vähän, ettei jaksa? Musta on silloin ihan fiksua lisätä syömistä, vaikka jotkut ohjeet sanoisivat mitä. Liikkuminen on kuitenkin kaiken a ja o, ja silloin on ruokavaliossa jotain pielessä, jossei sitä jaksa tehdä.

      No joo, mä voisin itse vetää taas vähän vähemmän rennommin, viime viikko meni niin penkin alle, mutta onneksi tänään on taas maanantai, heh. :o)

    • Et ole tajunnut ilmeisesti koko jutun ydintä. Jos mielii lavoille, kropan pitää olla tietynlainen. Rasva minimissä jne. Ja sellainen saavutetaan muun muassa fitfarmin kisavalmennuksessa. Totta kai Jutta rahastaa, sehän on sen ammatti ja koko elämä on kiinni tossa yrityksessä!

      Jokainen voi valita oman tiensä.

    • Ai kaikki superdieettiläiset tähtää lavoille? No on sit tungosta niissä kinkereissä.

  15. Heippa,

    mulla on nyt pieni ongelma ja olis kiva jos voisit auttaa :D Eli jos muistat niin aloin laihdutteleen sillon viime vuoden tammikuus samoihin aikoihin sun kans, mutta vastoinkäymisiä oli liikaa enkä päässy sitte oikeen eteenpäin. No nyt tänä vuonna alotin uudestaan ja vaaka näyttää -5kg ja olin alkamas mittaan, että onkohan senttejä kadonnu, enkä löytäny vanhoja mittaustuloksia mistään!!

    No sitten muistin, että jossain vaiheessa viime vuonna kun päivittelit mittoja niin kommentoin, että oon aikalailla samois mitoissa ja muistaakseni laitoinki jotain mittojani siihen kommenttiin. No nyt rupesin ettiin sitä postausta enkä löytäny ku 4 vai 5 postausta missä kerrot mitoista eikä niissä yhdessäkään ollu mun kommenttia. Eli siis osaatko auttaa mua, että miten voisin löytää ne loput mittauspostaukset (onhan niitä enemmän?) vai onko ainut vaihtoehto lähtee selaileen joka postaus läpi? :)

  16. No musta taas on typerää soveltaa ammattilaisten dieettiä jos siitä oikein maksaa. SD on tiukka dieetti ja Anna kyllä tiesi sen. Jonnan viesti oli tiukka mikä on tyypillistä fitness-elämäntapaan hurahtaneelta. Sellaisia tiukkapipoja niiden kuuluukin olla, ei sitä tulosta muuten tule.

    Annan asenne on musta terveellinen ja kertoo siitä että hän vasta tekee matkaansa kohti uutta tavoitettaan. Mä salaa toivon että Anna jättäisi lavat kokonaan ja keskittyisi elämään terveellistä elämää ilman kisadieettejä sun muita pelleilyjä jotka vääristää mielestäni sanaa ”terveellinen elämäntapa”. Sorry, Anna, mutta tämä on mun mielipiteeni.

  17. No laitanpa nyt soppani tähän touhuun minäkin. Anna olet tehnyt hurjantyön vuodessa. Sd on oikeasti hirveän tiukka (ei järkeä moneltakaan kantilta katsottuna). Jos sitä ei jaksa, parempi kuunnella itseään. Ei se lavoille meno tähän muutokseen ruokavaliossa kaadu.

    Sen verran noista kisadieeteistä yms. hyvin tarkoista ruokavaliosta, että Jenkeissä näyttää olevan monella carb cycling- menetelmällä itseään viimeistelevällä fitness-naisella ahmintataipumusta. Se ei ole kiva ongelma. Liian tiukat ruokavaliot edesauttavat ja laukaisevat tilanteita. Että järki mukana. Kyllä sä Anna lavoille vielä pääset, jos sinne haluat!

  18. Olen hiljattain löytänyt blogisi pariin ja samantien vakkarilukijaksi itseni nimennyt! Aivan mielettömän huikea muodonmuutos, isosti onnea! Saat todella olla ylpeä suorituksestasi! Ole armollinen itsellesi, ole tyytyväinen suoritukseesi. Ei homma kaadu jos pienesti muokkaa ruokavaliota oman näköiseksi. Älä huoli. Mukavaa ja liikunnallista kevättä sinulle!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta