Ruokakuvia ja kotijumppaa

Oon aivan poikki niin koitan laittaa nopeesti mun eiliset ruokakuvat vaikka oon varmasti maailman hitain bloggaaja :) Täs menee aina tunti!

välipala: proteiinivanukas marjoilla ja soijalesitiinillä
lounas
päivällinen
iltapala: rahka, leseet, mehukeitto
 
Tänään on mennyt melkein samalla kaavalla mutta lounas tonnikalaa ja päivällinen kanaa. 
Muut ateriat samanlaisia. 
eli tässä jo tämän päivän lounaskuva
 

Viime viikollahan onnistuin tekemään kaikki ohjelmassa olleet 8 treeniä eli 4 lenkkiä ja 4 lihaskuntotreeniä. Tänään aloitin taas uuden viikon ja se alkoi reippaalla aamuaerobisella. Päivällä käytiin Saran kanssa kahvilla ja hoidin myös asioita. Illalla oli niin kiireinen aikataulu että tein kotitreenin. Nuo superdieetin kotitreenit on äitien pelastus! Mitä nyt pienistä häiriötekijöistä, kunhan ei jää koko treeni tekemättä. Kyllä mä jouduin välissä pyllyä pesemään (no en siis omaa) ja ne istu mun selän päällä kun tein selänojennuksia. Vatsoissa ei ainakaan maha pullistunut Linnea tuli pomppimaan mahan päälle. Oi hermot… No sain lapset kahden kierroksen jälkeen sänkyihin ja molemmat nukahtivat 5 minuutissa. Tauko kuitenkin ehti venähtämään varttiin joten tein sen jälkeen vielä kaksi kierrosta kuntopiiriä (ohjelmassa on kolme). Sikahyvä fiilis kun sain treenin loppuun! Hiljainen talo ja ansaittu palautusjuoma ja banaani.

aerobisten lisäksi ulkoilutan koirat kerran päivässä noin 45-60min (ja mies hoitaa loput lenkit)
Ansu <3
ja Hempukka <3
kahvilla itiksessä Saran kanssa
 
 
 
ei ihan onnistunut nää… kuvassa lantionnosto toinen jalka suorana :)
kotitreenit tehty! Eikä edes kuvasta huomaa et hiki valui noroina ohimolta
1 treeni lähempänä unelmakroppaa ;)
mun hyväksi todettu jumppamatto ja treenijuomana tuoremehu+glutamiini
läppäri oli auki sohvalla et näin kotitreeniohjelman koneelta
välissä vartti ”tyhjää” kun nukutin lapset, muuten kuntopiiriä tuli 4 kierrosta

Aamulenkeistä oon ihan liekeissä. Oon huomannut että se on mulle sellainen helppo hetki lähteä kun lapset nukkuu ja mies on kotona. Vedän nopeasti vaatteet niskaan eikä siellä olla mitenkään laittautuneena. Kerrasto päälle, rillit nenälle ja ovesta ulos! Kuuntelen aina kävellessä radiota joten 45min menee nopeasti :) Joku kyseli sykkeistä niin laitoin tänään sykemittarin myös aamulenkille ja keskisyke oli 114, maksimisyke 138 ja 42 minuutissa kulutin 283kcal. Mun jalat ei olleet oikein palautuneet edellisen treenin askelkyykyistä ja siksi askel tuntui raskaalta. Yritin nostaa tempoa ja saada sykkeen ylemmäs mut takareisiä kiristi sen verran et olin kyllä yllättynyt kun lenkkisykkeen keskiarvo oli noinkin matala. Päivän treeneissä kulutin yhteensä 670 kcal. Ihan jees päivä kokonaisuudessaan :)

 
aamulenkille lähdössä -kuva
Nyt pää tyynyyn, seitsemän perästä alkaa koko rumba uudestaan ;) Öitä!
Anna

54 vastausta artikkeliin “Ruokakuvia ja kotijumppaa”

  1. Kuulostaa niin tutulta toi että lapset pomppii vatsan ja selän päällä. Lankkua tehdessä sain minäkin yks päivä vähän lisähaastetta kun 15 kilonen istu selän päällä ;D

    • Huh, siinä on ollut tosiaan haastetta! 15kg ”puntti” tuo varmasti aika mojovan lisän :DDD En oo siis ainoa jolla samat pulmat ;)

  2. Sä kyllä jaksat hienosti! Kyllä sulta saa inspiraatiota kivasti itselleenkin kun ollaan melko samoissa mitoissakin tällä hetkellä. Joskin oot paaaaaaaljon timmimpi. :)

    Ps. Saako sdssä syödä papuja? Mä kuvittelin et ne on kielletty noissa ff jutuissa kaikissa.

  3. Millanen se kotitreeni on?
    Oon seurannu sun blogia nyt vasta vajaan viikon ja kahlasin sen yhen päivän aikana 80% läpi. :) Oon iteki 30 v ja yhen mukulan (1v 2kk) äiti (toinen ehkä alulle tänä vuonna..), joten oon mielenkiintoisena seurannu tätä, vaikka ite en raskausaikana lihonukkaan ku 12 kg ja sain ne kaikki pois jo 3-4kk synnytyksestä. Sen jälkeen alotin systemaattisemman treenauksen ja oon nyt huomattavasti kiinteämpi ja -5 kg kevyempi kuin silloin ennen ku tulin raskaaksi. Katotaan nyt miten toisessa raskaudessa käy..

    • Se on kyllä aika hyvä! Kuntopiirinä tehdään kotona lihakuntoliikkeitä. Mitään painoja tms, ei tarvita. Kyykkyjä, vatsoja jne. kehon omalla painolla. Tulee hiki ja tuntuu lihaksissa silti :)

      Loistavasti menee siellä! Mahtavaa! Nyt on hyvät lähtökohdat uudelle raskaudelle kun olet palautunut ja saanut treenattua. Uskon että se auttaa myös tulevassa raskaudessa kun on hyvässä fyysisessä kunnossa. Saatat välttyä monilta vaivoilta! :) Plussatuulia..;)

  4. Heh, mulla on kanssa muistoja näistä superdieetin kotitreeneistä. On kesken kaiken jouduttu erotuomariksi lasten riidoissa, on pitänyt lohduttaa portaissa putoavaa lasta. Hermoja on kysynyt eniten kuopuksen jatkuva itku mun vieressä lattialla. Jotenkin tyttö on luullut että äitiä rääkätään. Ei ollut kyllä mikään helppo treenaus mulle kun samalla hermot kiristy koko ajan.

    Maukkaan näköisiä lounaita. Ostin nyt suklaapuddingia kun litessa antoivat luvat korvata sillä välipala. Toivottavasti ei olis mitään hirveetä tököttiä!

    • No niin, lisää näitä mammojen jumppatarinoita :) Kyl sitä osaa arvostaa sitäkin et saa yksin jumpata… :D Mikään ei oo itsestäänselvyys :)

      Mahtavaa, lähdit siis liteen! Jeei! Pääset varmasti sillä hyvin eteenpäin :) Mä en oo tota suklaata maistanut (jos sulla on Fastin). Mannisen suklaa pudding maistuu mulle. Tuu sit kertoon onko se hyvää :)

  5. Vitsi sä oot PIKKUNEN! Ja hienostihan tuo rehkiminen on näköjään tuottanut tulostakin kun vaa’an lukemaa katsoo :) Go Anna!

    Meillä ei ole lapsia häiritsemässä treenejä, mut koiruudet härkkii kyllä ihan huolella jos yrittää vatsoja tms tehdä :)

    • Itekin hätkähdän kuvia aina välilä kun näytän niin kapoiselta :D Mutta se efekti tulee vaan vaatteet päällä. Biksuissa näkee et töitä on… Hitaasti paino muuttuu mutta tuntuu et kiinteydyn kokoajan niin ei kai syytä huoleen ;)

      Haleja teidän koiruuksille! <3 :)

    • Tää on jo iänikuinen Polar mut hyvin pelaa :) Oiskohan mulla ollu tää joku 5 vuotta, en oikein tarkkaan muista. Samaa myydään edelleen (ehkä uudistettu en tiedä) :) Mulla on siis Polar FT60.

  6. Kuin myös mun on PAKKO saada sykemittari! Tiedätkö mistä saisi halvalla? Luulen, et tulis motivaatiota liikkua vieläkin lujempaa kun näkisi kalorit :))

    • Mä kävisin katteleen kaupoissa mieleisen ja sit katsoisin saisko sen netistä jostain tilattua halvemmalla! Polar ja Suunto on tosi hyviä merkkejä ja niillä on makeita värejäkin kuten pinkkejä ja valkoisia kelloja :) Kaupoissa sykemittareiden hinnat on hyvin stabiilit ja ne on harvoin missään tarjouksessa.

  7. Hei, minusta on niin ihana lukea kuinka teillä koiratkin hoidetaan niin mallikkaasti. :-D Näyttävät niin iloisilta ja hyvin hoidetuilta koirilta! Ja kuuluvat perheen normaaliin arkeen. Todella sydäntä lämmittävää. Kiitos todella inspiroivasta ja lämpimästä blogistasi.

    • Voi kiitos :) Ne on meidän ensimmäiset vauvat <3 Tärkeitä perheenjäseniä siis :) Ansu on esikoinen ;) <3 <3 <3

    • Hahah :DD Ne tekeekin kokoajan tuhmuuksia! Varsinkin Antton! Aina kun ovikello soi se ottaa jonkun lelun ja menee piiloon syömään sitä ja odottaa että saa sitten huomiota!!! Ärsytyshymiö tähän! :) Ne on kyllä sellasia veijareita ;) Ehkä niillä iski kameraujous kun näpsin nuo kuvat :D

  8. Tarvis itekkin käyttää tota sykemittaria, ettei siitä kuluis patterit aina vaa tuolla hyllyllä ollessa :) Jotenkin oon niin laiska sen kaa, mut oishan nuo tiedot mielenkiintosia.

    Mehän eletään melko samanlaista elämää nyt sit :D Superdieettaavat koiranomistajat :D Tarvii kyl itellekin ostaa tonnikalaa kaappiin kiireisiä hetkiä varten, kun ei ruokaa ole valmiina kaapissa. En oo kyllä moista syönyt vuosiin ihan jo eettisistäkin syistä.

    Toi kotitreeni on ihan paras! Ja aivan törkeen rankka :D ei vois uskookaan! Tein kans eilen sen, kun tajusin että säästän aikaa saliin verrattuna, kun mulla oli vielä ruoatkin aivan tekemättä. Huomena ois sit taas salin vuoro :) Kivaa viikkoo sulle!

    • Munkin piti viime vuoden alussa vaihtaa patterit molempiin kun oli laatikon pohjalla päässyt sammumaan ;) Nyt on aktiivisemmassa käytössä taas vaihteeksi :)

      Mulla on kans tuna aina hätävarana kaapissa jos ei oo ”muuta” lihaa. Ei oo mun suosikkia mut menettelee…

      Kotitreenille pisteet! Oon aika varma et tällä pakarat nousee ;) Oujee! Ihanaa viikkoa myöskin!

  9. Hei Anna, kerroppas kannattaako Lite, jos on jo GFG:n kokeillut ja siihen löytyy ohjeet? Että siis onko Lite suht samaa kamaa, jolloin ois sama jatkaa jo olemassaolevilla GFG-ohjeilla? :)
    Tsemppiä sulle jatkoon, oot ihan rautaa! <3

    • Ei oo yhtään sama. Kannattaa! Gfg on tosi tiukka ja litessä eri ohjelmat erilaisilla tavoitteilla (ryhmää). Saliohjelmat, kotitreenit ja yhteisön tuki on todella hyvät :) 10viikkoa gfg:tä ei varmasti onnistu yhtä hyvin!

      -Sorry muokkasin tuota ja poistin virheitä! Hyvin ehtii vielä mukaan, ei päivällä kahdella oo mitään väliä! :)

  10. Voi hurja tuo linkin kuvapari tuolla toukokuussa, tuo tummansininen asu päällä! Saisko kuvasarjaan vielä tämän hetkisen kuvan jatkoksi? ;) Vai onko asu jo niin iso, ettei se tee enää oikeutta tämän hetkiselle vartalolle?

  11. ei voi ku yrittää ottaa mallia susta! tää on kyll semmone motivaattori että tätä kun lukee säännöllisesti nii pysyy itekin pirteänä! :)

    ite yrittäny vähä kans meijän äippää saada mukaan liikkuun ja urheileen, kun hänkin ollut (niinkuin minäkin) aina sellainen jojo-laihduttaja! No päätinpä esitellä sitten yks ilta tätä sun blogia äitille, nii se oli aivan häikeissään ja innostui heti että ”oisko toi oikeesti mahdollista päästä noin hyvään kuntoon?!” :) halus ohjeet kuinka pääsee itekin seurailemaan sun elämää ;)

  12. Joo, kyllä Bull on tehnyt ”ilkeet” treenit, ärräpäät lentää kun tekee :p
    Itsekin hikoilin viime viikon salilla treenejä tekemässä :)
    Tällä viikolla pari päivää huilia kun on tulehdus päällä, mutta ruokavalio pitää !

  13. Onko tuossa sun sykemittarissa se rinnan ympärille tuleva osa ?
    (Onkohan niitä edes ilman sitä, en oo perehtynyt)
    Tyhmä kysymys ehkä, mutta antaa nyt mennä :p

  14. Moikka Anna, olen seuraillut tätä sinun blogiasi aina silloin tällöin, mutta kommentoin vasta ensimmäistä kertaa. :) Tsekkasin blogisi nyt ekan kerran ehkä reiluun kuukauteen ja voi hyvät hyssykät, mikä muutos sinussa on tapahtunut! Olet aivan ehdottoman upea nainen! Saan kyllä niin paljon taas ytyä omaan illan jalkatreeniin, kun näkee, millainen kehitys sinussakin on tapahtunut omalla, varmasti kovalla työllä. Lisäsin tämän blogin nyt jatkuvasti seurattaviin, tällaiset motivaatiobuustit tulee tarpeeseen! :)

    • Kiitos kovasti Tallis! Kyllä tässä tulee melkein joka päivä treenattua mutta ei mintään hurjia tuntimääriä kuitenkaan. Sit ruokavalio suht puhtaana niin tulosta tulee :) Tsemppiä sulle omaan projektiin!

  15. Sä oot joka postauksessa aina pienempi ja pienempi :) upeetamahtavaa!

    Alkoi kans mieli tehdä lohta! Tässä taas loistava esimerkki terveellisestä ruuasta, joka saa veden kielelle!

  16. Ihana ulkotakki (untuva), onko tuo minkä merkkinen? Olen yrittänyt etsiä tollasta ”jämäkkää”, joka on jotenkin siistin oloinen. Oma kun on jotenkin vähän nuhjunen ja pehmeä, vaikka ei ollut kovin edullinen.

    • Ai tuo beige takki? Se on Zarasta mutta ostin sen Berliinistä niin en tiedä onko Suomen Zarassa samaa mallia :) Kannttaa käydä etsimässä :) Se musta taas on Fjällrävenin parka.

    • Mä en millään juoksis keskisykkeellä 114. Syke on yksilöllinen ja riippuu mm. henkilöstä, kunnosta ja sydämen koosta. Mulla on pieni sydän joka lyö lujaa ja maksimisyke on melkein 200. 114 on vasta n.55-60% maksimista joten meikäläisellä se on oikein sopiva syke reippaaseen kävelyyn jossa tulee hiki :)

  17. Olet aivan mahtava tyyppi ja minkä muutoksen ootkaan tehny! Sain kyllä nyt inspistä aloittaa itsekin nuo aamulenkit! Itsellä ennen synnytystä paino 90kg ja nyt 68kg että ihan hyvin lähtenyt… Mutta nyt olen alkanu haaveilemaan että saisi jonkinlaista muotoa käsivarsiin ja tiukemmat pakarat:D Tää blogi jää nyt suosikkeihin, tsemppiä sulle jatkoon!

  18. Hei Anna! Aloin lukemaan blogiasi tammikuussa, jolloin päätin aloittaa oman elämäntaparemonttini! Mitoiltani olen vähän isompi kuin sinä aloitusvaiheessasi, mutta liikkunut olen paljon jo ennen tätä remonttia. Eli mun ongelma on ruoka… kuinkas muutenkaan :D Voisitko sä kertoa noista lisäravinteista sun muista mitä ehkä ois hyvä käyttää? mä en ymmärrä niistä oikeestaan yhtään mitään! Mä harrastan erilaisia pallopelejä monta kertaa viikossa ja 2-3 krt viikossa käyn kuntosalilla.

    Mutta oot kyllä mun suurin sankari! Tää blogi on tuonut monen monta kertaa semmosta fiilistä, että mä pystyn tähän! Kiitos siitä :) Ja tsemppiä sulle tuleviin haasteisiin :) -Taikku-

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta