Yllätys

Heippa ja hellurei sunnuntaihin! Tän postauksen piti olla tyystin erilainen mutta aloitetaan nyt siitä mitä olin ajatellutkin… Kävin eilen koirien kanssa pitkällä lenkillä ja kuvailin tuon rantareitin maisemia teille. Tunnistatte varmaan jo paikat ja siksi on kiva nähdä miten luonto muuttaa ulkoasuaan. Talviaikaan en oo tätä reittiä käyttänyt niin paljon (johtuu siitä että lenkistä tulee tunnin pituinen ja tuolla merelle tuulee!). Marraskuussa meri oli vielä sula ja maa lumeton, esimerkiksi niitä kuvia näkee tuosta ja toukokuussa koirat pääsivät kahlaamaan veteen juomatauolle täällä. Näin talvisena maisemaan en edes muista nähneeni! Huomasin että moni muukin lenkkeilijä pysähtyi ottamaan kauniista maisemista kuvia, vaikka näpithän siinä jäätyi! :)

 
 
 
 
 

Sitten kävin pyörähtämässä Sporttikujalla hakemassa Saran töistä ja samalla heitettiin posetreenit. Kateltiin videoita netistä ja suunniteltiin omaa T-kävelyä. Saralle tehtiin post it -lapulle koreografiakin mutta mun jäi kesken kun koti kutsui. Oon tähän saakka heittänyt aina lonkalta jotain mutta ajattelin nyt kokeilla etsiä mulle ominaisia ja luonnistuvia poseerauksia ja kehittää niitä. Myös poseerausten vaihtaminen toiseen ja niiden väliset pikkuaskeleet ei millään meinaa mennä luontevasti vaan joko harpon jalat haarallaan tai töpöttelen pikkuaskeleita ihan liikaa. Onneksi tässä on aikaa oppia sulavaksi gaselliksi mutta helppoa se ei oo…

kattokaa nyt tota Saran peppua, se vasta onkin hyvä!

Kotona tein ruoan ja höyrytin pahamaineiset pakastepavut mun kovassa käytössä olleessa Hackmannin kerroskattilassa. Sain sen vuosi sitten ja käytän sitä joka viikko! Ihan paras esimerkiksi parsakaalille ja kukkakaalille. Ja sittenhän siinä kävin niin, että mulle tarjoutui mahdollisuus vapaailtaan. Miehen sisko tuli meille lastenhoitajaksi ja mä lähdin baariin! Ei oo totta, että kirjoitin edelliseen postaukseen ettei mua millään sais baariin ja pizzaa mussuttamaan ja sit mä heti lähden ryypylle. Sen todennäköisyys on ehkä alle prosentin luokkaa mutta näin me lyötiin viisaat päämme yhteen ja suunnattiin Saran ja yhden yhteisen ystävämme kanssa keskustaan drinksuille. Mitä tästä opimme? Never say never ja jos kaikki mitä sanon vaihtuukin päinvastaiseksi niin sitten sanon nyt: musta ei koskaan tuu fitnesskilpailijaa, en koskaan valmistu koulusta eikä mulla vuoden kuluttua oo pyykkilautavatsaa. Okei?

 
 
nää oli kaikki mun, totta kai!
ja Sara pysyi uskollisena fitnessurheilijana siemaillen vettä….
 
 
ennen lähtöä meillä
 
 
 
Ja jotta unohtaisitte tän ”pienen” lipsahduksen laitetaan tähän sunnuntaityyliin:
 
Viikon liikunnat:
 
maanantai: EFBW (extra fat burning workout) kotitreeni + iltalenkki 45min
tiistai: aamulenkki 45min + 30min lämmittely kävely & EFBW kotitreeni
keskiviikko: aamulenkki 35min + EFBW salitreeni 1 & 15min crossari
torstai: 
perjantai: aamulenkki 40min + EFBW salitreeni 2 & posetreeni
lauantai: ulkoilu 1h + posetreeni
sunnuntai:
 
 
Punnituksen vaihdan takaisin maanantaihin tämän superdieetin ajaksi ainakin, sillä tässä ei muistaakseni ole ohjelmassa viikonlopputankkauksia. Sanomattakin on varmaan selvää, että drinkeistä huolimatta elämä jatkuu ja niin rahkan kuin parsakaalinkin muodossa. Niin kivaa oli et ei pysty edes katumaan :D
Anna

61 vastausta artikkeliin “Yllätys”

  1. Heippa.
    Kiva että sääki voit ottaa välillä ihan relax, olix kivaa? =)
    Kuule, pitäny kysyy useaan noista sun korvakuulokkeista (valkoiset) et sä varmaan kuuntelet niillä musaa, mut toimiiko se myös handsfreena? Ku mää etin sellasta !! =)

    Sitte vinkki sun pakastevihanneste höyrytykseen on Tupperware iisiriisi kippo. Mää oon niin rakastunu siihen.. purkkiin lisätään kasvikset+vesi ja mikrossa muutama minuutti niin valmista. Sillä valmistaa siis riisinkin, eikä pala pohjaan ! =)
    Mun ekat laihdutuspäivät on menny huipusti, tästä on hyvä jatkaa urakkaa !

    • Heips VOICCE! Pakko kysyä sulta, kun mullakin on toi iisiriisi ja olen tehnyt siinä vain riisiä (tulee muuten maailman parasta!) ja en ole älynnyt että kasviksiakin voi tehdä! Niin miten teet ne, jos laitat esim. 300 g pakastevihanneksia niin paljonko laitat vettä ja kuinka kauan pidät mikrossa? Kiitos jos viiti vastata =).

    • Joo ne on sellaiset puhelimen mukana tulleet kuulokkeet &hands free :)

      Mulla on jäänyt taas tuo tupperi tosi vähälle käytölle mut vois kokeilla taas uudelleen jos innostun siitä! Kivaa oli ;)

      Ja huomasitko tuota kysymystä..?

    • Hei Anonyymi =)
      Laitan vettä sitten sen verran että kasvikset peittyy hyvin (ei kuitenkaan niin että se max viiva ylittyy) oisko ne mulla joku 2-3min mikrossa, laitan aina ihan vaan jotain ja hyvää tulee =)
      Kokeile ihmeessä, energiatehokastakin ;)

      Anna, niijuu ne on sellaset. Mut mun korviin ei sovikkaa ne normipäät.. pitäs saaha tollaset mut pötkylän malliset =)
      Sitte olis viel yks kyssäri, Miksi aina vihreita kasviksia? Onko siihen joku erityinen syy?

    • On joo. SD:ssä on niin tarkkaa et vaan vihreitä. Ne sisältää vähiten hiilihydraatteja ja paljon arginiinia joka parantaa proteiinin imetymistä. Ja just hokasin et pavut olikin kiellettyjä (kuten herneetkin) eli siellä on lista sallituista ”vihreistä” ja olipa siellä pari muutakin ”väriä” listassa kuten kukkakaali ja sipuli.

  2. Never say never ja välillä voi höllätä, kunhan ei jää tavaks :) Mä aion Liten ohjeista poiketen sallia itselle kerran kuussa vapaaillan (tulossa kavereiden kanssa illanistujaiset + miehen 30v synttärijuhlat kuukauden välein) ja siitä vaan taas jatkaa sitten taas rahkan ja paistijauhelihan kanssa ;)

    • Kuulostaa ihan hyvältä ja eiks litessä ollut myös vapaapäiviä..? :) Tää oli kyl niin ”vannomatta paras” ;)

  3. Mä en ymmärrä miksi et voi syödä ihan ”normaalia ruokaa”? Onhan toki tuokin normaalia mitä nyt syöt, mutta siis tarkoitan että samaa ruokaa mitä muukin perhe, laatikoita, keittoja yms. En sano tätä pahalla, vaan nimenomaan siksi että valaisisit mua! :) Kun kuitenkin kalorit olisi todennäkösesti ihan samat, jos puolet lautasestakin olisi kasviksia.

    • Hyvä kysymys! Meillä syödään usein perunaa, pastaa tai riisiä ja sen kanssa jotain lihaa kuten kanaa, karjalanpaistia, jauhelihaa tai kalaa. Ne on meillä ihan tavallista ruokaa :) Ehkä siksi kun itse haluan syödä ruoan ilman kastikkeita tms. niin teen ne usein tuolla tavalla erikseen. Syy siihen etten tee samoista raaka-aineista aina vaikka makaronilaatikkoa tai jauhelihakeittoa on se, että oman ruokamäärän arvioiminen on siitä paljon vaikeampaa. Esimerkiksi keittoa saa syödä yllättävän paljon jos haluaa syödä 150g lihaa aterialla ja makaronilaatikossa saattais tulla hiilihydraattia yllättävän paljon. Mun ruokavalio on lasten ruokavaliota proteiinipainotteisempi :)

    • Kiitos valaistuksesta! :D Nyt mä ymmärrän sua taas paljon enemmän ;) Hih. Mukavaa jatkoja ja postauksia taas ootellessa.. :)

  4. WOU että välillä kyl havahdun sun ja Saran kuvia katsellessa että miten paljon ootte vuodes muuttunu ja kuinka pikkusia ootte, ja niiiin kauniita ! :) Ei kyllä uskois että ootte äitejä, upeilta näytätte ! <3 Toivottavasti itsekin näyttäisin samalta ja olisin yhtä reipas ku te, sitten joskus kun perustan perhettä! Tsemppiä ensi viikkoon !

    • ei uskois että olette ÄITEJÄ!! Jösses mikä kommentti. Siis miten muka äidit näyttää automaattisesti joltain rumalta?? Voi hyvää päivää!

    • Oi kiitos Miia :)

      Anonyymi: mä luulen et tässä ajettiin takaa sellaista että näyttää fressiltä ja sporttiselta vaikka onkin pyöräyttänyt mukuloita eikä sitä et äidit ois aina rumia. Huonokuntoisia äitejä kuitenkin on paljon ja on tietysti niitä hyväkuntoisiakin ja Miia ilmeisesti haluaisi tulevaisuudessa kuulua niihin :))

    • Joo siis tuo ”En uskois että ootte äitejä” ei liittynyt mitenkään tuohon edelliseen lauseeseen, ei äitiys todellakaan mielestäni rumenna ihmistä, päinvastoin, mutta juurikin sitä tarkoitin että äitinä kuitenkin arki on varmasti paljon kiireisempää ja harva ehtii/jaksaa pitää itsestään niin hyvää huolta kuin esimerkiksi Sara ja Anna. :)

  5. Alat kyllä todellakin olla nyt kuvissa yhtä hoikka kuin Sara. Aiemmin vielä näki kuvissa että sä olit isompi. Vautsi ja nyt niitä uusia mittojasi odotellessa!

  6. Mä yllätyin iloisesti tästä postauksesta. Ajattelin jotenkin että sä et sitten mitenkään poikkeaisi superdieetin ohjeista. Onneksi poikkesit:) Kiva kun sussa on kuitenkin vielä muutakin elämää mukana kuin vain fitnessmaailmaa. No, Saralla nyt on aina vesilasi edessä mutta sä ootki mulle enemmän idoli kuin hän. Tai ehkä idoli on liian vahva sana mutta jonkinlainen esikuva kyllä olet. Täytyy sanoa että sen jälkeen kun olen sut löytänyt niin tämä tavoitteellinen laihtuminen on saanut ihan uutta kierrosta.

    • Hei mäkin ajattelin :)) Paha minä! Ja hassua kun kukaan ei ottanut herneitä nenään tästä :D

      Tosi hienoa et oot löytänyt motivaation ja et meikäläinen on auttanut siinä. Kiitos ihanasta palautteesta <3

  7. Hyvinhän siellä menee! Näin ulkopuolisen silmään pieni irtiotto kuuluu terveellisiin elämäntapoihin, kunhan se on enemmän poikkeus kuin sääntö. Jos sinunkin tavoitteenasi on löytää koko elämän kestävä tapa elää ja olla niin eikös juhla silloin tällöin kuulu inhimillisenä osana elämään? Erityisesti, jos nauttii sosiaalisista tilanteista ja juhlasta arjen keskellä niin ei kai pieni höllääminen vaikkapa parin kuukauden välein maata kaada. :) Ja toisaalta, kun jatkat perinteiseen malliin sunnuntaina niin ehkä se palkitsee, kun huomaa, ettei repsahdus ”jää päälle”. :)

    Näytät upealta!

    – P

    • Itse oon kans sitä mieltä kun että ei tässä vielä millään kisadieetillä olla niin poikkeus ei kaada maailmaa. Jos sellaisella olisin niin en kyllä baariin lähtis ;) Kiitti :)

  8. Hahah vai sellasta :D No mut sun elämä nyt on esimerkiks tipatonta ympäri vuoden, mitä nyt synttäreitä ei lasketa :) Joten mitäpä tuosta! Enkä mä usko että superdieettikään tuohon kaatuu vaikka ite kyl oon itelleni nyt tiukkana :) Mut mun kuuluukin olla kun en oo eläny noin kurinalasesti kuin sä kuin vasta oikeestaan viikon :D

    • Oon jatkanut jo samaan malliin eli SD jatkuu kyllä :) Tuli kyllä takapakkia mut ehkä tää menee nyt loppuun saakka paremmin :)

  9. Yhyy mäkin tahtoisin sellasen ystävän niinkuin sinä ja Sara vaikutatte olevan. On mulla siis ystäviä mutta kun sain vauvan niin on elämä muuttunut niin paljon ettei mua kiinnosta enää bilettää vaan olen innostunut kuntosalista ja treenaamisesta. Mun kaverit viihtyy baareissa ja yhteisiä asioita on vaikeaa enää löytää.
    Harmi vaan kun siel salilla joutuu käymään yksin :(

    Mä niin tahtoisin kans salikaverin jonka kans posetella ja pitää hauskaa ja tottakai myös treenata yhdessä!

    Teillä näyttää olevan niin kivaa yhdessä! <3

    -Julie

    • Täysin samat mietteet minullakin!!!:/

      Pitäkää Anna ja Sara toisistanne kiinni!:)

      T:kolmen lapsen nuori (28v) äiti

    • Voi että! Me ollaan kyllä onnekkaita kun ollaan ystävystytty ja voidaan tehdä näitä juttuja yhdessä. Toivoisin et kaikki muutkin löytäis samanlaisen kaverin :) Yhdessä on tosiaan kivempi treenatakin!

  10. Moi! Eksyin tänään blogiisi ensimmäistä kertaa..ja koko iltapäivähän siinä meni lukiessa, kun ei malttanut keskenkään lopettaa!;P Todella hienolta tarinasi vaikuttaa jo tässä vaiheessa:)! Itsekin tykkään treenata.. Täälläkin tosin se tsemppari ja treenikaveri uupuu:)

  11. Välillä pitää heittää vapaalle! Hyvähyvä! Kyllä täälläkin jo kovasti odotellaan helmikuuta ja muutamia tulevia juhlia! Saa vähän höllätä dieettailua ja harjoitella sitä ”arkeen paluuta”.. Se kun ei meikäläiseltä aina niin mallikkaasti onnistu :)

    • Joo sitä on hyvä harjoitella ;) Mulla on sujunut se onneks kerta kerralta paremmin mutta opettelua on vaatinut kyllä :)

    • Pakko hehkuttaa! Et arvaa mitä löysin Gazozin alerekistä! ..ni sen pitkähihasen camo-paidan! Ainoa kappale ja sopivakin vielä :) paistaase arska risukasaankin ;)

    • Eikä! Mahtavaa! :) Ja alesta vielä! :) Jee jee! Oisin halunnut nähdä kuvan sun päällä mut oot ryökäle menny lopettaan vanhan blogin!?

    • Joo, mut tosiaan aloitin uuden! ..ehkä menee aiheen vierestä jos laitan sinne kuvan :) tai noh, hyvin kypsynyttä lihaa kuvissa ois kuitenki!

  12. Musta on vaan hyvä, että osaat myös relata ja uskallat myös kertoa sen blogissa. :o) En mä tiedä, tästä on tietysti mielipiteitä yhtä paljon kuin on ihmisiäkin, mutta mun mielestä ei ole tervettä sekään, jos joku elämäntapa vie niin mennessään, ettei ole joustoa enää mihinkään suuntaan. Esim. musta voi hyvin syödä yhden viipaleen kakkua, jos käy katsomassa vanhaa mummoaan, joka on sen sua varten tehnyt. Tämä nyt oli vähän hassu esimerkki, kun itse en sitä mummon kakkua voi gluteenin takia syödä kuitenkaan ;oD, mutta ehkä pointti tuli selväksi. Kun pääosan ajasta tekee sitä, mikä tukee päämäärän saavuttamista, voi joskus myös vähän relata, mun mielestä. :o)

  13. Pahamaineiset pakastepavut :DDDD

    Niin ja alkoi kiinnostaa, onko veriarvojasi mitattu ennen projektia ja sen aikana? Kiinnostaisi, mitä on tapahtunut kolesteroliarvoille ym.

  14. Hahaa, sillä lailla :D mäkin haluun spontaanisti bilettämään!!! Viime kerrasta onkin…ööööö… vissiin liikaa aikaa kun en muista ees millon oon käynyt missään. Melko ankeeta..

    • Samaa katoin! Mutta täytyy sanoa että ootte kyllä oikeassa elämässä aika eri näköisiä. Valokuva valehtelee.

  15. Hei, kiinnostaa sun treeni EXFB, teetkö se salilla vai kotona? Entä kotitreeni, millainen se on? Kiinostaa nuo kotijumpt kun ei ole mahkuja saliin kuin 2x viikko. Tsemppiä sulle, mahtavan urakan olet jo tehnyt!
    T annika

    • Mä tein kaks kertaa kotona ja kaks salilla :) Niiden ohjeet kuuluu tuohon superdieettiin niin en voi blogissa jakaa. Se on kiertoharjoitteluna tehtävä kuntopiirityyppinen jumppa :)

    • Tuolla Kaitalahdessa on kaikkien kävelyreittien reunaan vedetty pertsalatu. Siellä kuitenkin kulkee paljon myös lenkkeilijöitä ja koiran ulkoiluttajia eikä mitään kieltokylttejä oo. Kai siellä luistelijat hyppää ladulle jos haluaa ohittaa ihmiset jotka ovat lenkkeilemässä kävellen?! :) Pururadat on sit jossain muualla!

  16. Pakko tulla lukemaan uudestaan viimeaikaisia kirjoituksia kun oma itsekuri on pahasti hukassa! :-S Kiitos siis kovasta tsempistä jota tietämättäsi minulle annat. :-)
    -Petra-

    • Viime vuonna käytin tammikuusta lokakuun loppuun vaan imetysmonivitamiinia, omega-3:sia ja d-vitamiinia (joskus kalkkitabletteja) ja palautusjuomana join heraa (alkuvuodesta sen kanssa hedelmä).

      Sitten lopetin imettämisen ja oon nyt muutaman kuukauden aikana kokeillut myös treeniä ennen latausjuomaa ja rasvanpolttoon kapseleita. Aloitin myös aminohappojen käytön treenin aikana (kuten BCAA-kapselit). Aiheesta löytyy postauksia tuolta:

      http://toobigtobeme.blogspot.fi/search/label/lisäravinteet

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta