Vuoden ensimmäinen viikonloppu

Kävin tänään Linnean kanssa Saran luona kahvittelemassa. Lapset leikkivät yhdessä ja mammat höpöttivät ja vaihtoivat kuulumisia. Tuntuu ettei olla Saran kanssa pitkään aikaan nähty, varsinkaan näin kotosalla vaan ehkä kuntosalilla. Ennen muinoin meitä ei paljon salilla näkynyt vaan viettiin aikaa toistemme luona, usein jotakin hyvää syöden :) Näin on ajat muuttuneet!

 
 
 
Illalla pääsin käymään salilla, jossa tein rinta+ojentajatreenin ja sen jälkeen ehdin vielä hetken harjoitella korkkarikävelyä ja poseeraamista. Pullistelinkin! Nyt on sellainen olo, et lihas tarttuu hyvin ja kroppa tiivistyy joka kuukausi. Oon oppinut treenaamaan kunnolla sarjat niin että tuntuu eikä aika mene tekniikoiden opetteluun vaan ihan oikeaan lihastyöhön. Treeneissä elän jännittäviä aikoja, sillä mun puolen vuoden sopimus Minna Pajulahden kanssa päättyi vuoden loppuun ja olen nyt omillani. Nyt oon tehnyt oman treeniohjelmani johon sovellan oppimaani. Jatkosta en ole tehnyt vielä suuria päätöksiä mutta lähipiiristä löytyy ammattilaisia jotka osaavat auttaa.
 
 
pitkästä aikaa peilisali!
kehitystä..?
hauis ja olkapää
etuposeerausta
sama muija ilman pullistelua aamulla
 
 
Rinta-olkapäätreenissä syke pysyi hivenen matalammalla kuin eilisessä jalkatreenissä
mutta meininki oli silti sellainen että oksat pois. Treeni kulkee nyt todella hyvin! Tauko on tehnyt ihmeitä (tai sitten plussakalorit ;) Kotona oli ruoaksi mun lounaalle tekemää kanaa ja treenin jälkeisellä päivällisellä söin perunan lisäksi kaksi palaa moniviljaleipää. 
Tänään otin myös ylös viikottaisen punnitustuloksen joka oli -400g. Nyt on joulun ja uuden vuoden reissuista paino palautunut siihen mitä oli ennen pyhiä. Ensi viikolle toivon jo kunnon tulosta ja uusia miinuskiloja! Puoli kiloa tavoitteeksi :)
 
lounas: 150g kanaa, 200g höyrytettyjä vihanneksia, 10g oliiviöljyä
päivällinen
 
 
Mites tammikuun alusta dieetin/elämäntaparemontin aloittaneiden ensimmäinen viikonloppu etenee..?! :)
Anna

51 vastausta artikkeliin “Vuoden ensimmäinen viikonloppu”

  1. Hyvältä näyttää habatus :) Ihte laitoin tavoitteeksi -10kg 1.6. mennessä. Ehkä liityn parin kk päästä Liteen,jos rahat antaa myöten,mut jos ei anna nii löytyy noit vanhoja ohjeita :)

  2. itse alotan vasta huomenna, motivaatio on tosissaan luuraillu jossain. mulla ois tavotteena itelläni saada vähintään -10 kg huhtikuuhun mennessä! oisin sitten laihtunu 30 kiloa vuodessa!

    • Tää onkin jo nopeampi tavoite, mut niitähän kannataa olla ;) Ei kuitenkaan kannata masentua jos pitkän urakan lopussa vuhti hidastuu. Olet laihtunut jo todella paljon, onnittelut! :) Tsemppiä!

  3. hei ihan mielenkiinnosta kyselisin, kun oot taas palannut diettiin tai ruotuun tai ihan miten vain, että herkutteletko/pidätkö ns. tankkauspäiviä? ja kuinka usein?

    -terveisin uusi seuraaja!

    • Oon tavannut pitää joko kerran viikossa tai kahdessa. Nyt oli nuo pyhien syömiset niin epäsäännöllisiä et arkeen palaaminen onkin ollut yllättävän vaikeaa. Oon napsinut pari suklaata päivässä… :D En tosiaan siis ansaitsis mitään herkkupäivää ennenkuin pääsen kunnolla ruotuun ;)

      Jatkossa varmaan myös niin et 6 päivää dieettiä ja 1 vapaasyöntipäivä! Se on aika hyvä :)

  4. tarkkasilmäinen huomaa karkkipaperit meidän keittiönpöydällä, joten tunnustan! Ennenkuin siitä aletaan vouhittamaan täällä :) Minä söin melkein koko pussin Annan tuomia namusia ;) kauniita unia <3

  5. Hyvin menee viikonloppu, vettä juoden :D hehs. Ruokapuoli on ollut kunnossa jo joulun pyhien loppumisesta saakka ja turvotukset on kadonneet (-2kg :D heh :O) niin että ollaan taas normaalissa painossa. Maanantaina sitten ihan uudet kujeet niin ruoissa kuin treeneissäkin! Ootan tältä keväältä ja vuodelta kyllä aivan valtavasti :)

  6. Hyvältä näyttää! :) Mä oon niin kade sun vartalosta. Elän toivossa että kyllä mäkin vielä joku päivä näytän tolta…

    Mistä noi vaaleenpunaset urheiluliivit muuten on? Tosi ihanat!

    P.S. Vieläkin on niin hasuua lukea täältä että Anna, kun on tottunu Erica:an ;)

    • Älä oo :) On tässäkin vielä tekemistä! Mutta tiedän tunteen kun on itse eri vaiheessa niin muut näyttää paljon paremmilta :D Kun jaksaa vaan niin on kohta itse ihan samassa! Oikeesti!

      Ne GinaTricotin sporttiliivit :)

  7. Hyvin on alkanut vuoden 2013 projekti. Tällä hetkellä tutustutaan saliohjelmaan ja haetaan vähän painoja, mutta sen verran hyvin oon saanut ekat treenit tehtyä, että on on paikat kipeenä kyllä. :)

    Katsoin, että ollaan aika samoissa mitoissa nyt. Jännä miten silti meidän kropat on aiiiiivan erilaset. Mä en tiedä mihin sä oot ne kilot hävittänyt (lihaksiin varmaan!) kun mulla se kaikki roikkuu tossa reppuna edessä ja pehmittää istumista. ;)

    Näytät kyllä tosi hyvältä!

  8. Hei minkälaisilla toistomäärillä/painoilla saat niin huikeasti syke nousemaan ja kaloreita kulumaan. Itselläni kun ei syke tahdo nousta lainkaan paitsi kahvakuulatreenissä. Ettetkö lainkaan aerobista treeniä tai pelkkää salia?

    • Salitreeni menee niin että aloitan polkemalla crosstrainerilla 8-10 minuuttia, sitten vähän käsien pyörittelyä tai pumppauksia pienillä painoilla ja treenaamaan. Lämmittely sarja alle ja kovaan treeniin. Teen liikkeet todella raskailla painoilla eli siinä nousee se syke. Eli jos menee 12 toistoa niin oli liian vähän painoa ja enemmän seuraavaan. Jos sattuu menemään vaikka 12 niin jatkan pudotussarjana eli otan 5kg pois ja teen lisää päälle.

      Sarjat teen yleensä 3 X 8 (-10) eli kolme sarjaa joissa kahdeksan toistoa. Se on raskasta! Syke pysyy myös hyvin kun tekee liikkeitä pareina eli supersarjoina! Siinä tehdään kaksi liikettä peräjälkeen ja vasta sitten tauko. Toimii ;) Mun ohjelmassa on aika paljon supersarjoja. Eli esimerkiksi ensin reidenojennus 8 toistoa, perään takareiden koukistus maaten 8 toistoa ja sitten tauko. Sama tehdään yhteensä 3 kertaa. Teen kyllä myös supereita samalle lihakselle eli vaikka ojentajat taljassa köydellä + 1 käden ojentajatalja. Toivottavasti auttaa :)

      En oo ihan varma ymmärsinkö tuota aerobiskysymystä? Esimerkiksi tämän postauksen sykemittarikulutukseen ei sisältynyt aerobista muuta kuin lämmittely 10min. 63min oli treenin osuus ja kulutus yhteensä 726kcal. Eilisessä jalkatreenissä oli mukana loppu-aerobinen josta mainitsin ja eilen menikin 897kcal. Teen usein siis 20min aerobisen treenin loppuun mutta en ihan joka kerta :)

      Kun tekee salilla oman mukavuusrajan ulkopuolella, eikä jätä palautusaikoja turhan pitkiksi niin treenistä saa paljon irti!

  9. Hyvältä näyttää!
    Itse aloitin SD-ruokavaliolla 1.1.2013 ja viikko ja viikonloppua on mennyt lipsumatta ja helposti!Nyt saa luvan lähteä nämä kilot, 8 ainakin.
    t.manta

  10. Heips!

    Kauheeton haukkari =0) Hyvä sinä !
    Mä olen ollu nyt viidettä päivää vhh ja ketoosi on ilmeinen. Ajattelin et oon ketoosilla 1-2 viikkoo , et saan hyvän startin. Olen tainnut saada nesteet pois, sillä vaaka näyttää 2-3 kg vähemmän kuin keskiviikkona. Tai sitten toi vaaka on rikki. Mut huomaa et höttö maha on pois. Äkkiä tollanen kans kertyy. Olen käyny juoksulenkillä kolmena peräkkäisenä päivänä – Hyvä minä!

    HV76

  11. Heippa!

    Mieletön haukkari.
    Täällä alkanut hyvin herkuttomolla tammikuulla, viikonloppukin sujui hyvin. Salilla tullut käytyä 3 tälle viikolle, tänään lepo:) Illalla jos kävis heittää lenkin. Tavoitteena 1.5 -10kg. Jatka samaan malliin sulla kyllä hyvä edistyminen ja tän blogin myötä annat motivaatiota muille samassa asiassa painvien kanssa. Ainakin mulle:) Hyvää Loppiaista.

    • Kiitos ja oikein hyvää kevättä sulle! Tavoite kuulostaa realistiselta jos vain jaksaa pitää innostuksen yllä! :) Nää blogit onkin hyviä motivointikeinoja ;) Tsemppiä!

  12. Upeat korkkarikuvat. Hyvältä alkaa haba näyttämään! Vitsit!

    Itse olen viettänyt viikonloppua Vierumäellä oman perheen, siskon ja vanhempieni kanssa. Urheiltu on luistelun, hiihdon, keilauksen ja juoksun merkeissä. Kohta vielä uimaan. Ruokailut ovat olleet soveltamista yhteisten ruokien ja omien eväiden kesken, mutta hyvin on mennyt. Yhtään karkkia tai sipsiä en ole syönyt, vaikka muut ovatkin herkutelleet!

    Huomenna alkaa työt ja todellinen arkeen paluu koittaa. Kyllä taas treenit ja syömiset luistaa paremmin sitten!

  13. Viikko ja viikonloppu on mennyt tosi hyvin, ei lipsumisia, ja treenimäärä on ollut korkea. Jostain syystä tällä viikolla lihakset ovat kipeytyneet ihan eri tavalla kuin ennen, joten tänään päivä meneekin varmaan levon merkeissä, korkeintaan kävelyllä voin käydä. Olen siis noudattanut itselleni asettamiani tavoitteita vuodelle 2013, joita voi muuten käydä kurkkaamassa: http://nana-superfitme.blogspot.fi/2012/12/vuoden-2013-tavoitteet-ja-lupaukset.html

    Tsemppiä sulle treeneihin, hyvin oot kehittynyt ja upealta näytät :)

    • Pitää käydä kurkkimassa ;)

      Se on hyvä, et osaa pitää lepoa kun kroppa sitä vaatii. Auttaa myös kehitykseen! :) Tsemppiä vuoteen 2013!

  14. Hei Anna! Ihanaa että olet kirjoittanut tätä super-motivoivaa blogia! Löydettyäni blogisi oon tehnyt päätöksen lopettaa selittelyt ja kiertelyt, ja aloittaa uuden elämän. Lähtöpaino 1.1.2013 95kg pituus 167cm, kotona kaksi alle kolmevuotista poikaa. Tavoitteeni vuoden loppuun mennessä -20kg, joista jo 5kg lähtenyt :D Maanantaina alkaa superdieetti josta oon ihan innoissani, sen jälkeen jatkan SD-extraan. Olen päättänyt onnistua, tiedän että se on mahdollista!

    Kiitos Anna sinulle, blogisi on antanut paljon ajattelemisen aihetta. Tiedän nyt miltä haluan näyttää ulkoisesti, tiedän mitä minun täytyy tehdä että tunnen oloni taas hyväksi!

    Paljon onnea saavutuksistasi, ja onnea myös jatkoon! Näytät upealta!

    -Kata

    • Ihan mahtavaa Kata! Se on ihan oikeasti korvien välissä, pystyykö vai ei. Meillä on vaan kumma tapa luoda psykologisia esteitä tavoitteiden tielle… Mutta kun pääsee siitä ajattelusta niin pystyy mihin vaan! :)

      Kiitos ja Ihanaa superdieettiä!!! :)

  15. Voi että mikä hauis! Sinä olet niin sitkeä ja päättäväinen, että tuloksia tosiaan tulee. Minä en saa kuntosalilla kulumaan kuin noin 200 kcal ja siinä on mukana aerobinen laite (15-20min). Muutoinkin laihdutus tökkii, kun laihdutan normaalipainon sisällä. Ei ole helppoa.

    Ei Saran olisi kannattanut karkkipapereita tunnustaa, kun ei niitä ainakaan ipadilla lukiessa mitenkään nää! Mutta te olettekin ihanan rehellisiä. :-) Taemppiä !

    • Voi että! Tiedän ettei oo helppoa mutta sitten vaan yrittämään kovemmin! Sä pystyt siihen!! :) Ihanaa kun oot lukemassa, kovasti tsemppiä sullekin!

  16. Hyvältä näyttää! :) Blogisi on kyllä supermotivoiva ja kiva nähdä kuinka olet kehittynyt! Itselläkin tavoitteena saada lisää lihasta, parantaa ruokavaliota ja sen rytmiä sekä parantaa kuntoa. Hyvää uutta vuotta ja tsemppiä tavoitteisiin! :)

  17. Ite alotin 1.1.2013 elämäntapamuutokseni ja tavoitteena ois saada -20 kg pois puolessa vuodessa-vuodessa.. yritän olla mittaamatta painoa välissä, kun viikon välein oon päättänyt sen mitata ja seuraava mittaus oiskin ylihuomenna.. ruodussa on tullut pysyttyä, vaikka kaikki muut ympärillä vaan mässäili viikonlopun aikana.. :P innoissani oon seurannut siun matkaa ja voin sanoo, että hyvältä näyttää Anna! ;) (itselläkin vielä hankala tottua tuohon siun oikeaan nimeen).. :D itellä ei oo työttömänä varaa säännöllistä kuntosalikorttia hommata, mutta 10 kerran kortin meinaan hommata ja teen lenkkejä, stepperii, jumppapallo ja kahvakuulaa salin ulkopuolella.. :) sie oot osittain iskenyt minnuun kipinän haluta laihduttaa, koska tulokset on näkyvillä, että haaveista voi tehdä totta, kun vain niin haluaa! :)

    • Kova tavoite mutta tsemppiä silti! :) Tietysti riippuu lähtöpainostakin miten nopeasti lähtee. Tää taitaa olla sun vuosi :) Pidä tuo kipinä!!!

  18. voitaiskin ottaa jotain yhteisposeja kun tuut EB:lle! Hurjasti oot vähän ajan sisään kehittynyt. Mullakin lähti taas kroppa toimimaan ja tän viikon saldo -500g :) ei oo pitkä matka enää kutosella alkavaan painoon! Vitsi me ollaan hyviä :) mulla on parin päivän aikana maha hävinny jonnekin ja 7 viikon aikana vyötäröstä on lähteny 8cm! Jotain on siis täälläkin tehty oikein :)

    Tsemppii Anna, tää vuosi on kehityksen vuosi!

    • Kiitos kamu! Otetaan ihmeessä! Nää kuvat huijaa, hitaasti sitä tulee… :D Itse oot sellainen kone, en mä sun perässä pysy! Oon jäänyt painossakin kauas taakse!! :/ Voi mua :) Pitää yrittää pysyä kintereillä!

  19. Voi hyvää päivää millä haballa, ja sun mahahan on ihan litteä ja laiha tossa aamukuvassa! Miltä tuntuu kun alkaa näyttää noin upelta? Mä saan susta hurjasti motivaatioita :)Ja vuosi on vasta alussa..

    • No onhan tää kivaa verrattuna viime vuoteen :D Silloin oikein itketti ja ahdisti kun kurkisti peilistä tai katsoi alaspäin roikkuvaa mahaa… Ääh se tunne oli niin kamala :( Siksi oon pystynyt muutokseen, en kestänyt itseäni niissä kiloissa. Nyt tuntuu et voi olla MINÄ, siis aurinkoinen ja iloinen minä :) Ihanaa!

      Tsemppiä sulle vuoteen! :)

  20. voi että oot tehnyt kyl paljon töitä ja se näkyy! =)
    Täällä elämäntaparemppa on lähteny hyvin käyntiin!ei ainuttakaan herkkua ja joka päivä oon jotenkin liikkunut,salilla tai lenkillä! huomenna ehkä lepo päivä.

  21. Voi kun alkaa toi haba näyttää jo hyvältä. :)
    Täällä ollaan ”palattu ruotuun” tällä viikolla ruokailujen suhteen ja viikonloppukin on mennyt tosi hyvissä merkeissä -lauantaina salitreeniä yläkropalle sekä ”jalkatreeniä” lasten kanssa pulkkamäessä ja tänään bodyjam-tunti sykkeen kohotukseen ja mielen rauhoitukseen. :D Mulla on ihan sellanen tunne, että tää vuosi tuo tullessaan ihan huikeita juttuja… niin itselleni, kun muillekin tämän asian tiimoilla bloggaileville.

  22. Mahtavaa! Mäkin sain kunnon startin uudelle vuodelle ja ”-10 kg ennen kesää”- vauhdin päälle sun blogin inspiroimana. Muuten en olisi ehkä jaksanut lähteä tähän ellen olisi oikeasti huomannut että muutos ON mahdollinen :) Mä en voi pitää herkkupäiviä juuri ollenkaan koska en pysy kontrollissa, 1 pulla on mulle ihan turha kun tarvitsisin 10.

    Näytät upealta! Ja unohda ne harvat negatiiviset kommentit, kateellisia ne on.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta