Kauan kaivatut kalorit

Kaloreista kysellään kovin paljon ja ajattelin nyt paljastaa tarkkaa tietoa siitä miten oon itse onnistunut painonpudotuksessa! Laskin mun tämän hetken hyvin tyypillisen ruokapäivän yhdessä palautusjuoman kanssa eli salitreenipäivänä ja se näyttää tältä:

energiaa: 1799 kcal
proteiinia: 186g
hiilihydraattia: 110g
rasvaa: 65g
 
energiajakauma menee näin:
42% proteiinia
25% hiilihydraatteja
33% rasvaa
 
joskus aamiainen pyöritetään smoothieksi, kuten eilen
 
 
Ruoka koostuu siis aamulla puuroaamiaisesta raejuustolla ja marjoilla, lounas ja päivällinen on lihaa/kalaa/kanaa, vihanneksia ja pastaa/riisiä/perunaa. Välipala ja iltapala on proteiinipirtelö. Sitten joka aterialla on pieni määrä jotain rasvanlähdettä kuten lesitiini, oliiviöljy, cashew-pähkinät, omega-3-kapselit ja CLA. Eli rasvaa ihan kokoajan! Rasvalla se läski palaa ;)
 
Muuten mun ruokavalio on kovin proteiinipainotteinen mutta koska syön myös puuroa ja pastaa niin karppimaailmassa tätä voisi ehkä kutsua hyväkarppaamiseksi vai oonko ihan hakoteillä?!
 
Tää on siis sellainen mitä tällä hetkellä syön, alkuvuodesta kaloreita oli enemmänkin sillä imetin ja painoinkin enemmän. Fitfarmin ohjelmat oli vähän samantyyppisiä ja koen että tää on sellainen ruokavalio jota voi noudattaa loppuelämän. Siitähän koko hommassa on kyse. Ei kukaan vedä vaikka ateriankorvikkeita loppuelämää vaan joutuu palaamaan ”tavalliseen” ruokavalioon kuitenkin. Jos aina saa syödä lihaa ja vaihdella kasviksia ja lisukkeita niin miksikäs ei, vain taivas on rajana vaihtoehdoissa!
 
Mulle hyvä ruoka ei oo aina upotettu kastikkeisiin vaan nautin myös ihan pleinistä ruoasta kevyesti maustettuna. Vielä kaipailisin ruokavalioon hedelmiä mutta tällä hetkellä kun on loppurutistus menossa niin saan niitä syödä vain lauantaisin kun on cheattipäivä.
 
reikälegginssit on kasvaneet mun jalkoihin kiinni…
ja ulkoilutin niitä eilen salilla
 
säälittävä haba, se on varmaan tuo valo! :D
 
rinta+käsitreeni CHECK
 
 
Oliko erilainen mitä kuvittelitte vai olitteko saaneet kuvien kautta saman käsityksen mun ruokavaliosta?! Minkälaisella ohjelmalla itse porskutatte menemään?
 
 
PS. Huomasitteko miten hienosti Sara oli noteerattu Iltalehdessä? VAU! On se vaan huikea mimmi :) 
Anna

39 vastausta artikkeliin “Kauan kaivatut kalorit”

  1. Oletin että sulla ois ollut vähemmän hiilareita. Muuten kyllä näyttää kuten mun ruokavalio sillä erotuksella että hiilareita on vajaa 50g ja kaloreita myös vähemmän.

    Saran bongasin eilen:)

  2. Aika samoilla mennään. Välillä korvaan välipalan protsku- tai ihanlaiskuttani/kiireessä lisäksi syön nykyään mandariinejä ja muitakin hedelmiä.ateriankorvikepatukallaateriankorvikepatukallaateriankorvikepatukalla.ateriankorvikepatukalla

    • Mäkin oon harrastunut tuota mutta nykyään aika harvoin herkuttelen patukoilla :) Ne on on kyllä reissussa hyvä vaihtoehto!

  3. Mä oon ihan sekaisin kun kiloklubin ruokahaku ei toimi ja jää kalorit kirjaamatta. Ei jaksa tsempata. Mutta Erica, sinun blogisi ansiosta olen nyt pudottanut 5kk:ssa 10 kg. Kiitos! T. Annika

  4. Annika: Mä vaihdoin juuri tuosta syystä itseni Kalorilaskuriin. Ei mitään ongelmaa toimimisen kanssa ja saa kaiken merkattua paaaaaljon kätevämmin kuin kiloklubissa. Suosittelen! :)

  5. Mulla päivässä n. 1500 kcal ja välipaloja korvaan välillä mannisen puddingilla, dietmixshakella, patukoilla ja pancakemixillä :) oon tainnut vähän hurahtaa noihin protskujuttuihin ;)

  6. Hei Erica,

    Millaisissa kalorilukemissa herkkupäiväsi on? Onko sinun peruskulutusta koskaan mitattu? Esim. kehonkoostumusmittauksen yhteydessä?

    • Kiitos vastauksestasi! :)

      Lähinnä mietin, että ovatko ne 2000-2500 välimaastossa vai esim. 4000 kalorissa?

      Syötkö silloin paljon herkkuja – vai lähinnä enemmän ”dieettiruokaa”?

    • Jos nyt heitän jotain niin luulisin et kolmen tuhannen kieppeillä mutta en tosiaan oo varma, pitää joskus laittaa kalorilaskuriin syömiset. Enemmän siis dieettiruokaa ja siinä sit hiilareita -banskua, leipää, perunaa jne. ihan kunnolla :) Sit vaikka joku yks herkku päälle.

  7. Moi! :)
    Kiva lukea vähän sun ruokavaliosta. Itse olen nyt taistellut painon jojottamisen kanssa jonkun aikaa (painonpudotus siis menossa), ja kaipailisin jotain päivitystä tohon syömiseen. Samanlainenruokavalio kuin sulla, mutta syön lounaalla sekä päivällisellä salaattia, ja vain toisella ruoalla perunaa/riisiä/pastaa. Syötkö siis molemmilla aterioilla hiilareita, eli esim. perunaa? Hienosti olet edistynyt ja hurjasti tsemppiä jatkoon. :) Täällä seuraillaan innokkaasti aina päivityksiä!

    • Joo siis molemmilla aterioilla kuten sanoin :) Suosittelen ehkä vain vaihtelemaan monipuolisesti kasviksia ja tehdä vaikka välillä uunissa kalaa jne. jos ongelmana on jojottaminen. Entäs välipalojen vaihto? Hera, rahka, patukka, pudding? Oisko niistä apua :) Ja ootko kokeillut sekoittaa tehosekoittimisessa juomia marjojen kera? Ne on namia!

      Kiva kuitenkin jos ruokapostauksesta oli jotain apua! Kiitos kivasta palautteesta ja kovasti tsemppiä! :)

  8. KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS! Mä oon tuskastellu ruokavalion kanssa ja kaikki ohjeet tuntuu sanovan että 1200kcal sais naiset syödä päiväs laihtuakseen ja se on kyllä aivan liian vähän kun ei voimat riitä sitten juuri muuhun kuin makoiluun. Tää vahvisti sitä mun uskoa siitä että voi tosiaan ihan rauhakseen popsia sen 1800kcal päivässä. KIITOS!

    • Joo 1200kcal on treenaavalle naiselle kyllä liian vähän :/ Netistä löytyy ihan ihme ohjeita joilla ei kyllä kehonkoostumusta muokata kiinteämmäksi. Ole hyvä :)

  9. Ei yllättänyt, sen verran olen ruokakuvia katsonut :)

    Joo, sillä se rasva lähtee, millä on tullutkin ;) Ihan eri fiilis laihduttaessa nyt kuin joskus aikoinaan kun rasva oli paha asia :) Mutta sitten kun rasva on vähentynyt kropasta, vähennetäänkö sitä myös ruokavaliosta? (onko se siis painokiloa kohti laskettu?)

    Ja mä taas en kykene mihinkään jauheisiin tai urheilujuomiin, maku ja koostumus ällöttää :P Kokeilen, pärjääkö ilman niitä ja saisko ne oikeasta ruoasta :)

    • Tää määrä minkä nyt syön on jo aika vähän, mutta ehkä jos olisi vaikka 20kg pienempi niin tuosta voisi muutaman gramman ottaa pois mutta en usko et kovin paljon vähennetään. Ei mee ihan painokilojen mukaan kuitenkaan :)

      Hyviä ruokahetkiä :)

  10. Blogia jo kauan lukeneena, olen pitkään miettinyt kenen valmennuksessa olet tänäpäivänä? Uskon, että olet jonkinmoisessa pt-asiakas-suhteessa – voisitko kertoa tästä blogissasi: asia kuitenkin koskettaa paljon tekemisiäsi? :)

    – Fiansu

    • Onko sulla mennyt ohi se, että mulla on salille ollut kesän lopusta saakka, nyt vuoden loppuun asti eli 6kk Minna Pajulahden tekemät treeniohjelmat ja ruokavalio? Oon kyllä siitä puhunut vähän väliä. Meillä ei kuitenkaan oo mikään intensiivinen PT-suhde vaan tällain vähän etänä teen itsenäisesti hommaa hänen ohjeilla :) Ajattelin et kaikki tietää tän! =)

    • Mäkin tein mm. sun innoittamana vihdoin tuon liikkeen eli otin ”etä-PT:een”. Olen aika innoissani. Tänään sain ohjeet ja ihan uutta tulossa. En päätynyt kuitenkaan Minnaan, vaikka joskus sulta Minnasta kyselinkin.

  11. Sä olet mun IDOLI!!! Löysin blogisi vasta pari päivää sitten. Upea nainen ja hieno suoritus. Olet älyttömän rohkea! Kaikkea hyvää sinulle jatkossa.

    • No kiitos sulle :) Kerrassaan mukava kuulla! Toivottavasti saat minusta nyt tsemppiä omaan projektiisi ;) Se ois mulle hyvä palkinto! :)

  12. Laskin kanssa omat ruuasta saamani kalorit ja aika lailla 1800 kieppeillä pyörii. Päivässä koitan tehdä tunnin verran liikuntaa ja väliilä se on kevyttä, toisinaan raskasta. Työ mulla on ihan perus toimistohuttua, joten paljon ei siinä kaloreita kulu. Paitsi talvella lämpimänä pysymiseen, koska täällä on välillä aika kylmä. =P

  13. Moi! Ruokavalio käy järkeen, itsekin syön about noin. Pahin ongelma vaan on se etten meinaa päästä herkuttelusta eroon. Ehkä tarttisin enemmän rasvaa, jos sen mukanaan tuoma kylläisyyden tunne hillitsis herkuttelua.

    • Siihen tosiaan kannattaa kiinnittää huomiota. Rasva yhdessä proteiinin kanssa pitää kylläisenä! Se auttaa paljon herkkuhimoon ;)

  14. Tämä oli kyllä mukavan konkretisoiva postaus! :) näkee ettei tosiaan tarvi syödä tylsästi ja kituuttaa! Ja ne tulokset puhuu puolesta.

    Oma ruokavalio on vähän saman suuntainen, mutta ei sinne päinkään kuitenkaan :D En käytä perunaa enkä pastaa, en saa tarpeeksi rasvaa ja proteiinit jää liian vähälle. Hiilareita enemmän, kun syön hedelmiä aika paljon. Voisi itse kokeilla tuota rasvan lisäämistä. Ei siitä suurta haittaakaan olisi varmastikaan.. Muutenkin tohtisin lisätä kaloreita, alkaa kroppa huolestuttavasti tottumaan liian vähään. Sori avautuminen, ruoka puhuttaa aina! :)

    • Monesti sitä just ajattelee et syö aika samoin kuin joku muu, mutta ne pienet jutut kuitenkin tekee paljon -ymmärrän siis niin hyvin pointtisi ;) Rasvan lisäämistä ei kannata pelätä, ne ovat tosi tärkeitä painonpudotuksessa :) Lisää vaan tuota hyvää rasvaa sinne useammalle aterialle ja kokeile huomaatko eron! :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta