Ihanaa viikkoa!

 
Pääsin tänään vihdoinkin treenaamaan! Kävin päivällä koirien kanssa reippaalla tunnin lenkillä ja vedettiin sellaisella tahdilla, että hiki tuli! Mahtava fiilis oli päästä edes rekkujen kanssa reippailemaan pitkän tauon jälkeen.
 
Sitä en kuitenkaan laskenut varsinaiseksi treeniksi, sillä jalkoja poltteli ihan kauheesti lähteä salille :) Otinkin kaikki mahdolliset napit naamaan, pakkailin herat ja BCAA-kapselit mukaan ja menin puntille. Siellä tein selkä+pepputreenin joka meni ihan älyttömän hyvin. Reilussa tunnissa paloi vähän yli 700 kaloria mun sykemittarin mukaan. Voikohan se olla mahdollista? Oli niin tai näin niin rakkaus rautaan on edelleen olemassa. Ehkä nyt sairastelun jälkeen entistä kovempana :)
 
 
Treenin jälkeen napsin mun eväät eli BCAA:t ja heran ja koitin posetella teille vähän selkäkuvia. Itse näkee suunnilleen vain sen mitä sen pitäisi olla ja kuvista tulee ihan kauhean suuri motivaatio treenata lisää. Puhuttiin Saran kanssa siitä, miten omaan silmään sitä näyttää vaan niin aloittelevalta turjakkeelta vaikka kaikki muut kehuisi hyvää kehitystä :D Esimerkiksi mä näen itseni edelleen tosi isona ja ajattelen et oon valovuosien päässä Saran kehityksestä vaikka se väittää muuta ;) Se vaan on mun idoli! Sara on tiivistynyt niin älyttömästi ja saanut jo tosi hyvin lihasmassaa! Go Muru <3 Kyllä kai mäkin täältä tuun kun saan tuota rasvaprosenttia hilattua pienemmäksi :)
 
Kotona mulla odotti hirvenpaistijauhelihan keitto. Olin tehnyt sitä jo muulle perheelle ison kattilallisen ja omat punnitut perunat odottivat sillä keittovihannekset loppuivat kesken. Tein pienempään kattilaan itselle kahden päivän keiton eli 2xlounas ja 2xpäivällinen, punnitsemalla perunat, lihan ja juurekset. Harvemmin tulee tehtyä keittoruokia koska silloin punnitseminen on jotenkin vaivalloisempaa. Sitten pitää vielä punnata paljonko yksi annos painaa :) Onneksi kokkaus oli kaiken väärti sillä keitto vei kielen mennessään!
 
 
 

Tästä viikosta on ihan sairaan hyvä kutina! Ihan mahtavaa päästä taas treenaamaan sillä silloin ne unelmat tulevat hitusen lähemmäksi!
Ihania kommentteja kirjoittelitte aamun postaukseen ja kivaa että keskustelua syntyi.

Mitkä teidän omat tavoitteet muuten ovat? Onko täällä enimmäkseen laihduttajia, tavoitteellisesti treenaavia vai muuten vaan blogia lukevia terveellisistä elämäntavoista kiinnostuneita ihmisiä? 
Ketä te oikein ootte?! ;)

Anna

33 vastausta artikkeliin “Ihanaa viikkoa!”

  1. Mä olen vähän kuin sä! :D Kolme erittäin pientä lasta, nuorin nyt 6kk. Aloitin salin sun ja parin muun blogin innoittamana kuukausi sitten. Laihdutan mutta tarkoitus olis päästä huomattavasti kovempaan kuntoon kuin ennen raskauksia ja sali tuntuu tosi omalta jutulta! Raskausaikana painoa tuli aina +30kg. Nyt on jäljellä 10kg, mutta paino jäi junnaamaan kun aloitin salin vaikka oon syöny tarkasti koko ajan.
    Onko sulla jotain vinkkiä tohon painon jumittamiseen, vai jatkanko vaan sinnikkäästi sitä mitä oon tekemässä? Selvää kiinteytymistä on/painoja on saanu lisätä reippaasti treeniin mutta painon junnaus masentaa..

  2. Sun kroppa on kyllä muuttunut lähiaikoina tosi paljon! Ja ah mitä ihanaa positiivisuutta vaikka on maanantai! <3 jatkahan samaan malliin! Täällä siis tavoitteellisesti treenaava Maiju maijuntreeniblogi.blogspot.com ;)

  3. Mä haluan kiinteämmän, lihaksikkaan kropan. Toki rasvaa saa tiristä siinä sivussa. Treenaan tavoitteellisesti. Ollaan oltu samoissa jutuissa tuolla fitfarmin foorumeilla.. Go Erica Go:)

    T: Ninnu

  4. Huikea tsemppi jälleen päällä sairastelunkin jälkeen! Hyvä Erica! :)

    Laihduttaja, melkolailla kovaa treenaava, muttei ainakaan vielä kovin tavoitteellista ;) Blogia lukeva elämätaparemontoija. Silmissä siintää tiiviimpi ja kiinteämpi kroppa hitusella lihaserottuvuutta. Vihdoinkin on tullut opittua, ettei sitä saa hetkessä ja töitä sen eteen on tehtävä ja eiköhän se nälkä kasva syödessä :) Onnistumisen ja epäonnistumisen hetkiä sekä muuta elämää http://everythingsjustamatterofchoice.blogspot.fi/

  5. Olen Sinun säännöllinen lukijasi, mahtavaa blogia pidät! Itse treenaan salilla tällä hetkellä lihasta kasvattaen, en vain vielä oikein tiedä tyyliäni. Massakaudelle en ole ruvennut, kovasti olen kyllä aiheesta lukenut. Lihakset vielä sen verran näkymättömissä, että toistaiseksi mennään näillä eväillä, nousevin painoin. Eilen tosin sain ensimmäisen kommentin suht tuntemattomalta ihmiseltä, että jo on hauista naisella :D Jee!

  6. minun pitää vielä muutamia kiloja pienentää tuota rasvakerrosta, sen jälkeen lihasta tilalle kiitos! itse en haaveile mistään fitness -tason kropasta, vaan ihan tavallisesta, peruslihaksikkaasta ja kiinteästä naisen vartalosta. :)

  7. Kun aloin lukea blogiasi ihan samaan aikaan kuin ensimmäisen merkinnänkin teit, halusin laihtua viitisen kiloa. Sen jälkeen olen laihtunut ja lihonut ja saanut lisää lihaksia ja varmaan menettänyt niitä. Kyse ei kuitenkaan ole mistään jojoilusta, koska paino heittelee kahden kilon akselilla ja saattaa olla samankin päivän aikana hirveitä eroja.
    Tavoitteeni ovat kuitenkin muuttuneet. Enää laihtuminen tai lihasten saaminen eivät ole ensisijainen tavoitteeni, vaan tavoitteena on enemmänkin terveelliset elämäntavat ja JUOKSU. Juoksemiseen olen rakastunut niin paljon, että nyt tärkeintä on siinä kehittyminen eivätkä ulkonäölliset asiat. Paljon enemmän mieltä lämmittää nipistetty kaksi minuuttia kympin ajasta kuin nipistetty 200g painosta. Ja hyvä näin, koska minulla ei alun perinkään ollut tarvetta laihtua. Eikä vieläkään ole, tarve olisi saada lihaksia, mutta koska jaksaminen ei riitä kaikkeen niin aion nyt panostaa juoksemiseen ja panostaa lihaskuntoon sitten kun on kammottavat pakkaset eikä ulos lähteminen yksinkertaisesti innosta.

  8. Tavoitteeni on pysyvät elämäntapamuutokset :) Aloitin elämäntaparemonttini juhannuksen aikaan.

    Säännölliset ja terveelliset ruokavalinnat ja liikunta kuuluu nyt toivottavasti pysyvästi elämääni ja siinä samalla pudotan painoa. Kehonkoostumusmittauksen tavoitepaino on minulle n. 58 kg ja onhan siihen vielä matkaa 12 kg, mutta kyllähän mä siihen pystyn :)

    tappotreenit ja hölkkä/kävelylenkit ovat nyt ne asiat, joista saan energiaa :) Hassua, että ennen vihasin liikuntaa, niin ne ajatukset vaan muuttuu ;)

  9. Lukijana oon ollu parisen kk ainaki,fitfarmin SD:stä ;) itellä on ny motivaatio ollu aaaaaaaaivan hukassa,onneks paino on pysyny just alle 75kg,mihin silloin tähtäsin :) pitäs vaan saada rutistettua sinne 70kg:n,motivaatiota kaivaten… :) :S

  10. Lukijana pari kk, koko blogi kahlattuna läpi :) varsinki nyt ku on tiivimpään tahtiin lukenut tän sun historian edeten tästä päivästä entiseen niin tuo muutos on huikea!! Valitettavasti vaan se oma silmä on aina itseen kohdistuessa sokein… :)

    Itse treenaan, jotta saan enemmän lihaksikasta muotoa ja kiinteytyäkseni, mutta ennen kaikkea tukeakseni toista pääsääntöistä harrastustani kiipeilyä.

  11. Toistaiseksi laihduttaja, mutta kiinnostunut terveellisistä elämäntavoista. Pienenä (ja hyvin kaukausena) haaveena olisi BF -kisat. Oon niistä haaveillut jo vuodestä 2007 kun pääsin vierestä seuraamaan yhden tutun matkaa lavalle. Mutta en vaan oo saanut aikaiseksi lähteä moiseen kun takaraivossa jyskyttää ajatus: ”onko musta oikeesti siihen?”. Vuosien varrella tullut painoakin nostettua läskin avulla, joten siksi haave ei ainakaan ihan lähitulevaisuudessa tule toteutumaan. Sua oon seuraillut reilun kuukauden, eli saman verran kun oma blogini ollut pystyssä.

    Mutta tää on ehottomasti paras logi! ;)

  12. Täällä lueskelee tuleva kilpasiskosi.. ;) Eri pituusluokassa kuitenkin olemme (jos pituusluokat säilyvät jatkossakin). Eli tavoitteellisesti kohti Bikini Fitness-karsintoja ensi kesän lopulle. Aikaisemmin urheilin ja tarkkailin syömistä vain kertyneiden kilojen pudottamista varten, mutta pikkuhiljaa kisatavoite tuli kuvioihin. Ikää minulla on reilu kolmekymmentä ja kotona häärää viisivuotias poika.

    fitwonderland.blogspot.fi

    Emilia

  13. Täällä alusta asti uskollinen lukijasi ja voin sanoa että muutos on mahtava! Varsinkin nyt pienen ajan sisällä olet alkanut näyttämään kovasti fitnessurheilijalta!!!! :) Itselläni on tavoitteena kasvattaa lihasmassaa, rasvaakin on kehossa ja sekös minua vaivaa, mutta nyt kasvetaan ja ehkä keväällä välidiettiä, niin näkee onko sinne läskin alle mitään tarttunut :)

  14. Meitsi on ainakin tämmönen terveellisistä elämäntavoista kiinnostunut ja siinä sivussa laihduttaja. Lueskelin blogiasi joskus keväällä, kun laihduttelin väliaikaista ylipainoani veks. Joskus huhtikuussa sitten pääsin aikaisempiin mittoihini ja laihdutus sun muu ei kiinnostanut enää joten lopetin blogien lukemisen.
    Nyt kun taas aloitin terveelliset(tai terveellisemmät) elämäntavat, tavoitteena saada vielä pari kiloa veks ja terveys tietenkin osaksi jokapäiväistä elämää, tulin tsekkaamaan sun blogis uudestaan. Muutos oli tosiaan todella ällistyttävä :D. Kattelin että Wow, jotkut ne vaan jaksaa ja onnistuu hianosti! Pitkäjänteisyyttä tollasessa projektissa tarvitaan, ja sulta sitä on ihailtavasti löytynyt. :) Etsin itsekin tietäni pysyvään elämänmuutokseen, vaikka olen kärsimätön ja laiskanpuoleinen, terveellinen ruoka, liikunta ja terveys tekevät onnelliseksi.

  15. Täällä lueskelee juuri blogisi löytänyt terveyttä etsivä muutaman kilon laihduttaja, joka rakastaa myös salilla käyntiä! En ole ennen ymmärtänyt laihdutusblogien päälle, mutta juuri sinun blogi sai kiinnostumaan ja varmasti seuraamaan! Hienoa työtä! Tsemppiä! ja kiitos aurinkoisesta asenteesta!

  16. Mä olen laiduttaja, fitfarmilla ohjauksessa joten ruoka- ja treeniohjelma tulee sieltä. Toimii kyllä ja näyttää ravinnon osalta aika samalta kuin sinulla :) Noin 20 kiloa on vielä tiputettavaa ja tää blogi on yksi motivaation lähde. Aina kun facebookissa näkyy päivitys niin tämä on tultava lukemaan :)

  17. Aloin tuossa vähän yli kuukausi sitten treenaamaan tavoitteellisesti. Puntteja on tullut nosteltua ja tavoitteenani ei enempää eikä vähempää kuin bikini fitnes. Siihen on kyllä vielä piiiitkä matka kun lähden lievästä ylipainosta. Olen siis 160cm pitkä ja painan mukavat 75kg. Mutta periksi ei anneta, sisulla eteenpäin. Lähipiirini ei oikein ymmärrä tätä minun haavettani. Mutta minä teen sen mikä tekee minut onnelliseksi :)Kysäisempä että kannattaisiko minun näin alussa keskittyä enemmän painon pudotukseen, vai lihasten kehittämiseen?

    Hannzu

    • Jos aloitit vasta kuukausi sitten tavoitteellisen treenin niin uskon että alussa kehitys onnistuu miinuskaloreillakin. Voit ihan hyvin pudottaa ensin painoa lähemmäs tavoitetta ja luultavasti saat silti samalla lihasmassaa. Intensiteettiä vain treeneihin :) Tsemppiä!

  18. Heippa, oon jo kauemmin blogiasi seuraillut, nyt vasta uskaltauduin kommentoimaan! Aivan käsittämättömän upeaa muutosta olet saanut aikaan, motivoi minuakin paljon :) Aivan huippu blogi, kiitos tästä!

  19. Elämäntaparemontin 1.8. tehnyt 2 lapsen äiti 35 v. Olen lukenut blogiasi alusta saakka ja sen avulla olen itse pudottanut 11 ja vähän päälle kiloa. Joka päivä saan blogistasi tsemppiä ja energiaa, kiitos siitä. Tämä on eka kommenttini. Painoa vielä 30 kg pudotettavana, nyt kuitenkin jo kaksinumeroisissa ollaan. Juuri tulin 50 min lenkiltä koiran kanssa ja olo on mahtava. Toivoisin jatkossakin postauksia erilaisista asioista, kuten tähänkin saakka.

  20. Tämmöinen salakavalasti ilman raskauksia lihonut ikätoveri :) Oisko ne sitten niitä parisuhdekiloja.. ;) Käänsin painonnousun laskuun 78-kiloisena viime uutenavuotena, ja nyt olen 69kg. Vielä ois nipistettävää, kun olen 167cm. Jojoilua on takana, joten nyt olen tietoisesti tehnyt tämän hitaasti, mutta varmasti ja etsin sen painon jonka saan pidettyä.

    Jahkailen kuntosalin aloittamisen kanssa, alku vain tuntuu hankalalta.. muuta liikuntaa harrastan kyllä. Meinaan laiskistua kun pääsin välitavoitteeseen, mutta kyllä mä tästä reipastun! :)

    Kiinnostaisi, mikä on ollut suurista muutoksistasi suurin arkisessa elämässä? Mulla aterioilla hiilarin osuuden kohtuullistaminen ja se, että myös illalla syön aterian/iltapalan enkä käy 8 kertaa jääkaapilla.

  21. Kolmen lapsen äiti, laihduttanut 15kg vuoden 2010 aikana. Vielä saisi paino pudota noin 5kg. Terveelliset elämäntavat kuuluvat arkeeni. Haluan pudottaa nuo viimeiset riippakilot sekä muuttaa vartaloani lihaksikkaammaksi ja jäntevämmäksi. Hoidan kuntoani punttijumpalla kotioloissa, satunnaisilla salikäynneillä sekä juoksemalla ja uimalla. Yritän liikkua 7h viikossa. Käyn lukemassa ihanaa blogiasi päivittäin. =)

  22. Täällä myös yksi joka pitää blogistasi ja ennen kaikkea asenteestasi! Luen päivittäin. Mammalomalla olen vielä ensi syksyyn toivottavasti. Lapsia kolme. 8v. 5v. ja 7kk. Itse olen 30v. Ja näitä raskaudesta jääneitä kiloja on vielä muutama jäljellä ja siitä ois mukava vielä 60 kiloon päästä joskus…ehkä ensi kesään mennessä. Oon siitä onneton että itsenäinen kuntosalilla puurtaminen ei nappaa yhtään. Sen sijaan rakastan erilaisia ryhmäliikuntatunteja…pumppi ykkösenä…spinning vaihtelevasti,käyn myös juoksulenkeillä..tai no hölkkää se nyt ehkä paremminkin on vielä. Haaveena puolimaraton jos polvi kestää.
    Kaikki lihaskuntotunnit on mun mieleen koska käyn muuten paljon lenkillä vaunujen kanssa juoksun lisäksi niin en kaipaa enää aerobista salilla.
    Kehitys ja paino junnaa paikallaan. Arvelen sen johtuvan liian samanlasista treeneistä ja tasaisesta juoksuvauhdista. En vaan jaksa juostessa koko ajan ajatella että ”nyt juoksen tän intervallin tässä ja katon tästä sykemittarista tän ajan et sit taas juoksen hiljempaa”.Kun on kolme lasta ja illalla pääsee lenkille niin ei kyllä tee mieli ajatella mitään. Antaa vaan mennä aivot nollilla.
    Jotenkin mulla on nyt semmonen missio et haluaisin olla elämäni kunnossa ennen kun palaan työelämään…mutta…jotain tarttis nyt muuttaa sekä syömisessä että liikkumisessa jotta jotain tapahtuisi..katsotaan saanko ajatusmalliani muutettua. Aloitin itsenäisen go fat go-kokeilun. Ajattelin jos jaksaisi jouluun asti…Hieman enemmän syön varsinkin treenipäivinä ettei mene liian kituuttamiseksi. Ja hei, ostin myös elämäni ensimmäisen palautumisjuomajauheen ;)
    Mutta jatka sinä tätä mahtavaa blogia. Oot niin hyvä tyyppi ja mieletöntä kattoo tota sun muutosta. Saa itellekkin tsemppiä hurjasti :) Kiitos!

  23. Täältä löytyy kahden lapsen äiti. Helmikuusta laihduttanu 98,2kg -> 74,3kg. Tavoitepaino alunperin oli 69kg mutta nyt tällä hetkellä salitreeni vei ja minä vikisen eli kiinteyttä ja lihaksia on tavoitteena saada. Painoa en niin enää seuraile koska muutos on tapahtunut nyt mittanauhassa ja peilissä. Aiemmin harrastin kaikkea mahdollista kotijumppaa mutta nyt tosiaan salitreenit alotin muutama viikko sitten ja sinne on päästävä sitten :)Fitfarmin Superdieetillä olen tällä hetkellä ja vielä ois sitä reilu kaksi viikkoa jäljellä. Ens vuonna luultavasti jatkan samalla linjalla kunhan joku seuraava sopiva juttu siellä alkaa.

    Ja tätä blogia oon seurannu rehellisenä tsemppiblogina. Sun muutos on ollut ihan mieletön ja innolla seuraan jatkoa.

  24. Moi,
    Treenaan omaksi iloksi ja että pysyisi kunnossa ja mieli virkeänä:)
    On kiinnostavaa seurata sinun treenaamista ja kehitystä, varsinkin kun olet niin iloinen ja kaunis.

    t.yks mies

  25. Hirmu kiva kuulla teistäkin! Kiitos kaikille kommentista siis! En valitettavasti ehdi nyt vastaamaan jokaiseen henkilökohtaisesti vaikka kaikki ehdin kyllä lukemaan! :)

  26. Minä mietin useinkin mikä tämän oman hommani tavoite on. Kaipa se tällä hetkellä on saada tämä runko taas kuriin ja näyttämään hyvältä :) Se salainen ja ääneen lausumaton haave on tietysti päästä kisakuntoon, vaikka itseni tuntien en kuitenkaan koskaan lavalle tule nousemaan. Tosin saahan sitä muuten vaankin kisakunnossa olla :P

    Blogiini tullaan useinmiten hakusanan ”fitness” kautta, ja minusta tuntuu että petän blogiini satunnaisesti eksyjät koska en minä mikään fitness-pimu ole. Korkeintaan syvällä sisimmässäni, mutta en muuten. Kai. Vaikeaa tämä identiteetin etsiminen :D

  27. 35-v. mamma, kolme lasta. Urheilen sattunnaisesti. Joskus aktiivisemmin, joskus vähemmän.
    Hienosti sää vedät!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta