Wannabe fitness

Suomen suurin (gonnabe) fitness-bodari täällä taas terve! :D
Kävin salilla tekemässä ne tiistaina kesken jääneen treenin lihasryhmät eli hauikset ja ojentajat. Kerrankin tsäpäkkä 45 minuuttinen, tosin puoltoistatuntinen kaikkineen poseerauksineen ja lätinöineen henkilökunnan kanssa (pitää käyttää koko aika hyväksi minkä on päässyt karkaamaan kotoa..). Esittelyyn pääsee samalla eilen Hullareilta ostettu Niken urheilutoppi ja vadelmanpunainen Peakin huppari. Tykkään!

tää on siis vatsa sisäänvedettynä! (veikkaan et mun vatsalihakset on aika pahasti
erkaneet toisistaan raskauksien myötä)
 
 
Ruokapuolella mennään perinteisellä linjalla. Välipalarahkan korvasin mun pitkäaikaisella suosikilla eli kevyellä soijakaakaolla. Oon juonut noita kohta 10 vuotta aina sillon tällön. Kun makuun tottuun niin ne on ihania! Sellaisia herkkuja kuitenkin eli terveelliseltä kuulostavasta nimestä huolimatta vastaa aikalailla kevyt maitoon tehtyä kaakaota (ei ehkä ihan mitään Play-kaakaota, sokerimäärän puolesta).
 
 
Iltapalaksi mulla on ohjelmassa aina rahkaa, mehukeittoa ja vehnäleseitä +illan vitamiinit ja ravintolisät. Oon kuitenkin sen verran kyllästynyt tuon rahkan syömiseen, että oon nyt hiljattain vaihtanut sen yöproteiiniin. Muusta on tullut ihan tylsä kun en halua enää iltaisin mussuttaa leipiä ym. vaan juon pelkästään yhden proteiinipirtelön -weird! Tätä en ois itsekään osannut kuvitella vielä viime vuonna. 
 
Aluksi otin iltaisinkin heraproteiinia ja otin sen kanssa vähän maapähkinävoita ja omegat, koska rasva hidastaa proteiinin imeytymistä ja nopeasti imeytyvä heraproteiini ei oo ihanteellinen pitkän yölevon ajaksi. Uusin tuttavuus onkin Scitecin hitaasti imeytyvä kaseiiniproteiiniseos -Pro Long. Nykyään sheikkailen tämän napaani ja sitten unille. Kuituja paikkaamaan on syönyt muilla päivän aterioilla pari näkkäriä. Tietysti ihan rahkakin on hyvä iltapala jos ei ole mikään innokas lisäravinteiden käyttäjä mutta mulla taitaakin olla pitkään kestävä kuherruskuukausi lisäravinteiden kanssa, sillä ne on tuoneet pitkään kaipaamaani vaihtelua rahkan puputtamiselle ja maustettujen proteiinien maut on niin hyviä ;) Siinäpä tämän kerran ruokavaliovinkit ja mahanpaljastuskuvia vähään aikaan!
 
makuna: mansikka
 
Fitnessistä vielä sen verran, että lauantaina mennään meidän ensimmäiselle Fitnessliiton leirille Saran ja Helen kanssa! How aussome is that?! Onhan se kiva elää vihdoin tätä elämää mitä olin itselleni aina ajatellut! <3
Anna

22 vastausta artikkeliin “Wannabe fitness”

  1. Olen vähän tumpelo noiden lisäravinteiden kanssa mutta meneekö se hera muutenkin kuin vain juomana? Esim. ruokaan sekoitettuna ja jos menee niin kertoisitko muutaman esimerkin? :D Blogisi on ihana!

    • Hmm, oon kokeillut ainoastaan puuroon ja siitä tulee kyllä todella makeaa heran kanssa (jos on joku maustettu herkkumaku). Yleensä se sekoitetaan joko veteen tai maitoon. En valitettavasti osaa enempää antaa vinkkejä! Itse juon heran aina veteen sheikattuna :)

  2. Sinä jaksat aina hymyillä kuvissa! :) En olekkaan kuullut mistään tuollaisista leireistä… aika monessa oli kuvauksena, että painottuu asennon harjoitteluun ja kävelyyn.. onko ne niinkin tärkeitä asioita :o Minkähintaisia nuo leirit ovat? (Ei sillä, että olisin itse menossa, mutta kiinnostaa kuitenkin! ;D)

    • Treenaa tähtien opeilla! Leiri on tarkoitettu kaikille aiheesta kiinnostuneille – niin fitness kuin classic body building.Jokaisella leirillä joku fitnessin, body fitnessin ja classic body buildingin sekä kehonrakennuksen huipuista paljastaa treenisalaisuuksiaan ja opastaa kehittymään kuten hän.Vetäjinä: Päävalmentajat Maija Elovaara ja Marjo Krishi sekä vierailevat tähdet totta kai!—->Eli tuolle siis mennään ja sopii kaikille jotka ovat lajista kiinnostuneita, eikä ainoastaan juuri ennen kisoja :) Leirin hinta on 40€.

  3. Heippa,Blogisi on ihanan motivoiva ja mukaansavievä. Vaikutat aurinkoiselta ihmiseltä ja jos ei innosta harmaa syyspäivä tai treeni niin täältä saa kivasti virtaa niihinkin. Kiitos kivast blogista:)!

  4. Mieletön muutos on kyllä tapahtunut kropassa, vau! Hei tuli mieleen yks postaustoive. Kun siis mullakin on kaks raskautta takana ja liikun paljon, ja vaikka painoa ei ole pudotettavana, niin vatsa näyttää siltä kuin olisin edelleen raskaana (kuopus 1,5-vee :D) . Olen käynyt välillä paljon salilla ja jumpissakin, mutta nyt olen innostunut käymään vaan juoksutreeneissä 3-4 kertaa viikossa ja kotona sitte lihaskuntoa. Mutta ongelmana on siis pömppömaha, jossa ei ole ihan hirveästi mielestäni rasvaa, mutta kun ne jotkut syvät lihakset on ilmeisesti vaan aivan surkeet, niin ei pysy maha ja selkä koossa. Olisko sulla antaa neuvoja tähän varmaan jokaisen synnyttäneen naisen ongelmaan treenivinkkien muodossa?

    • Heippa! :)Itselläni ei ole raskautta takana, mutta silti uskoisin, että pilateksesta voisi olla sinulle apua! :) Itse olen harrastanut pilatesta useamman vuoden ja siinä treenataan nimenomaan syviä lihaksia. Ryhti parantunut ja vatsa litistynyt, vaikka painoa ei ole lähtenyt laisinkaan! :)Anteeksi Erica kun vatailen täällä puolestasi, mutta osui niin omaan tilanteeseni tuo kysymys.. :)Mukavaa viikonloppua!Empska

    • Moikka molemmille!Tuossa tulikin hyvä vastaus Empskalta! Mulla on siis sama juttu ja mun keskivartalo-ohjelmassa on kaksi kertaa viikossa syviä vatsalihaksia! Eli lankkuja, pitoja, mitä vain staattisia liikkeitä. Vähemmän rutistuksia ja kun niitä niin aina napa selkärankaan kiinni! Sitten teen monta liikettä jumppapallon päällä. Eli ylävatsarutistukset siinä ja alavatsa maaten selällään ja pallo jalkojen välissä nostetaan jalkoja ylös ja alas. Kannattaa kokeilla :)Oon itse ollut vähän laiska vatsalihasten jumppaaja vaikka se on mun heikoin osa-alue… Oon itsekin miettinyt, että tarvisin ihan jotain intensiivistä keskivartaloharjoittelua kuten pilatesta tai jotain missä saisin tuon mahan hallintaan :D

    • Kiitos teille molemmille! Tuo Pilates olikin hyvä idea! Täytyypä ruveta katsomaan missä olisi tunteja, se olisi ihan hyvää vaihtelua kun jumpat on muuten tauolla kyllästyttyäni muutaman vuoden jauhamisen jälkeen muuten niin hyviin Les Millsin ohjelmiin. Ja toi lankkuvinkki oli hyvä ja noi staattiset liikkeet, ja niitä vois tosiaan alkaa heti kokeileen. Muistan vaan jumpista, että aluksi lankkukin on RANKKAA!

  5. Heh, Kiitos Erica – olin ajatellut pitää tänään rokulipäivän salista kun olin eilen niin jäätävän väsynyt mutta tässä joku postaus takaperin esitetyt peppukuvat saivat minut nousemaan sängystä ylös ja asennoitumaan tuhottomaan kyykkypäivään!

    • Olipas mielenkiintoinen postaus ja artikkeli mihin linkki! Oon kokoajan ajatellut että ne ois erkaantuneet toisistaan kun mun vatsa on todella pömppö tuolta ylhäältäkin. Tein tuon testin ja kun oli kaksi sormea lihasten välissä niin tunsin reunat eli etäisyyden pitäisi olla normaali. Voi siis olla, että tuo yletön nahan määrä on vaan niin suurena kerroksena tuossa vatsan päällä että se siksi näyttää pömpöttävän paljon enemmän kuin ennen raskauksia… Sitä nahkaa on nimittäin vaikka nosteltavaksi asti :/

    • Sitähän minäkin Erica tässä mietin että minne se nahka oikein häviää sitten.. Kun sitä on niin paljon ja näkyy että ylimääräistäkin on paljon joka vaan..roikkuu:(No, jos ei 65 kg painosena ole muutosta tapahtunut mahassa tarpeeksi niin harkitsen vatsanahan kiristämistä kirurgilla. Mä epäilen että juuri kolme raskautta ja kaksi sektiota + ylensyöminen noina aikoina on pilanneet mun mahan. Oma vika siis, ainakin osaltaan.

    • Paljonko sulla Marianne on nyt painoa? Mä painon vähimmillään 67kg noiden raskauksien välissä ja ainakaan silloin ei se nahka kokonaan mennyt littanaksi, tuli sellainen pussukka, etenkin jos yhtään kumarsi. Eli veikkailen et tällä kertaa on tuskin tilanne parantunut toisen venytysprosessin jälkeen… :/ Kyllä tää sit masentaa kun tavallaan tiedän et mun vatsa on paremmassa kunnossa mutta se vaan ei tuu esiin! ;( Noh, onhan tässä vielä kiloja joten ei auta kuin tehdä ensin sen mitä voi eli laihduttaa :)

  6. Huomenta :) Ihan ekana, mun gazozin tilaus tuli jo, seuraavana päivänä tilaamisesta! :O Vähänkö olin onnellinen! Kiitos vielä ihan hirveesti, ihana palkinto ja pelasti mun viikon! <3 ja tilasin muutes better bodiesilta ne contrast windpantsit, sopii älyttömän hyvin koiralenkeille ja salille siirtymisiin. Ja ne on IHANAT! :) Ja sulla on kuvissa näköjään sama bb:n shakeri mikä mulla ;) Mut muutakin samaa, mä hain kans HP:ltä ton samaisen Peakin hupparin keskiviikkona! Ja lisäksi otin ne housutkin ja sit jotain muutakin tarttui sieltä mukaan… ( neljä vai viisi keltaista kassia ja minä ja pienimmät muksut poistuttiin Stockalta :O ) Että, jopas tää menee samisteluksi!Vitsi, toi fitnessleiri on varmasti huippumahtava! On ihanaa kun on samanhenkistä porukkaa ympärillä, saa tsemppiä ja jaksamista omaan tekemiseen ja kiva kun voi jutella fitnesshöpinöitä ihmisten kanssa, joita kiinnostaa.Ja hyviä kuvia taas. Projekti etenee niin hyvin sulla. Mukavaa viikonloppua sinne, täällä alkoi aamutouhut…Linda

    • Huomenta! :)Ihan mahtavaa, että löysit lahjakortilla ostettavaa! Ja tää hupparihan sopii myös Betterin housuihin! Jos otit siis pinkkinä. Mut kiva juttu et tuotteet tuli nopeasti!Mäkin oisin halunnut hullareilta vielä vaikka mitä mutta ei vaan voi hussutella enempää nyt :D Onneksi on se leiri huomenna niin on jotain kivaa odotettavaa!Muksaa viikonloppua! Me ollaankin kotipäivää taas perjantain kunniaksi ja hulinaa riittää ;)

  7. Juu täällä ihan normaalipainonen tyttönen, jolla 2 sektitoa takana. Hoikka olen ja vatsassa ei ole rasvaa, mutta niin se NAHKA vaan roikkuu rumasti. Kaikkeni olen tehnyt, siis ihan oikeasti treenannut vatsaa monta vuotta säännöllisesti ja rääkkiin asti, mutta ei niin ei, littana vatsa kyllä jos vaatteet on päällä, mutta karu totuus paljastuu sitten kun paitaa ei ole.

  8. Jos joku tykkää maapähkinävoista/levitteestä, niin kannattaa kokeilla Mandelmusia (eli mantelilevitettä), jos ei ole jo tuttu. Ainakin cittarista (enkä tarkoita nyt vain pääkaupunkiseudun jätticittareita) sitä löytyy nyt luomuna (aineksina vain manteli ja ruokasuola). Hurrrjan hyvää.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta