viikon yhteenveto

Mulla on ollut oikein tehokas viikonloppu. Oon ollut säntillinen viikottaisen urheiluohjelman suhteen ja tehnyt kaikki salitreenit(4kpl) ja aerobiset plus vähän enemmänkin. Tällaisia viikkoja tarvis lisää. Vaikka kaikki jouluun saakka niin kutosella alkava paino ei ois pelkkää toiveunta.

mulla on jotenkin supervahva olo nyt viimeviikkojen jälkeen! :)

Puurosta ei oo varmaan ollut vähään aikaan kuvia eli suurimpana osana viikon aamuista syön kaurapuuroa, en kuitenkaan ihan seitsemänä päivänä viikossa. Oon liian perso leiville, kananmunille tai rahkasmoothielle niin nekin päätyvät mahaani aina silloin tällöin…

mmm, banaania!

se on totta…

että kaikki loppuvat kaapista yhtä aikaa!
Onneksi olin eilen kaukaa viisas ;)
Saan kerran viikossa pitää vapaasyöntipäivän jolloin ei tarvitse syödä Minnan ohjeen mukaan. Nyt joku varmaan miettii et kuka voi syödä lenkkiä mutta minä voin :D Suomen kansallisruoasta tehtyä makkarakeittoa ei voita mikään. Sen verran paransin että tässä on HK:n kevyt lenkkiä ja laitoin aika paljon keittojuureksien lisäksi porkkanaa. Ja jotta makkarakeitosta saa kelvollisen fitnessaterian niin söin vähän rasvatonta raejuustoa ja kaksi pientä pyöreää. Nam nam!

Sports tracker näyttää viikon saldoksi 5h26min koirien ulkoilutusta ja mulla on ollut tuo päälle ehkä joka toisella lenkillä. Matkaa mittarissa on 22km. Koirien kanssa vauhti on todella vaihteleva mutta lasken ne siis aerobisiksi lenkeiksi, sillä tarkoituksena on tosiaan pelkkä rasvanpoltto. Yksin pääsis kyllä nopeampaa mut nää nuuskijat tahtoo aina mukaan. Ehkä joku kaunis päivä mäkin alan juoksemaan yksin aamulenkkejä ennen aamupalaa, mutta toistaiseksi se ei kuulu mun rutiineihin.

Antton nauttii merimaisemista

ja tuulesta viiksikarvoissa <3

Ilmassa oli tänään syysmyrskyn tuntua ja maisemat olivat kertakaikkisen kauniit tuolla rantareitillä. Kyllä luonnossa liikkuessa mieli lepää. Näihin tunnelmiin kauniita unia ja aamulla päivittelen punnitustulosta jälleen kerran uuden maanantain kunniaksi! Öitä!

Anna

21 vastausta artikkeliin “viikon yhteenveto”

  1. Kysyisin,että miksi et vedä hölkkä/juoksu treeniä?Koirat antaa parhaan treeni sykkeen!Koeta joskus niin että meet mukana,eli juokset ne pätkät mitkä koirat kans,ja otat happee sillon kun ne haistelee/tekee tarpeitaan.

    • Mä meen jotenkin ihan solmuun niiden hihnojen kanssa ja yhdessä ne alkaa aina kilpasille ja siitä tulee ihan kauhea sotku :D Molempia voi kyllä juoksuttaa mutta yks kerrallaan :) Sillain jos jaksais niin niistä sais hyvää juoksuseuraa!

  2. Jes, vihdoinki sielunsisko! Oon keränny niiiiin kummastuneita katseita ja kommentteja kun syön banaania puuron kera (raejuusto ei saa unohtaa!). Se on vaan niin herkkua ;) Tääläkin ilmoittautuu HK:n sinisen suuri fani, joskus on ihana syödä sitä tummanruisleivän päällä nam! Nykyään vaan masu ei kestä ruista, niin tuo herkku on jäänyt vähemmälle ja joskus sinisen korvaa broilerilenkki, joka on iha kelpoa uunimakkaran korvaajaa… :)

  3. Tässähän meinaa itsellä ihan kilpailuvietti heräillä. Ollaan melkein samankokoisia ja että jos sinä pääset sinne kutosella alkaviin lukemiin, niin minäkin tahdon! :D….vaan ehdinkö ensin…. >:DToivottavasti en nyt luonut paineita ja stressiä. En minä nyt oikeasti taida lähteä kilpailemaan. Pari viimeviikkoa on muutenkin ollut itsellä rauhallisempia liikunnan suhteen, niin en uskalla mitään suuria pudotuksia odottaakaan (tiistaisin punnituspäivä).Tsemppiä ja jaksamisia sinun treeneihisi! :)Kylläpä on muuten IHANIA koiria! :)

    • No ei se mitään ;) Pieni kisailu vois saada postiviista aikaan molemmissa :D Eli kutosta kohti vai mitä?! Ennen vuoden loppua vois olla tavoite!! :)Kiitti, koirulit myhäilee kehuista :) <3

    • Katselin juuri aiemmin luomiani tavoitteita. Jos jouluna ei mässäilisi ja liikkuisi paljon, niin varmaan olisikin siellä kutosilla loppuvuodesta, mutta annoin itselleni luvan jo lepoon ja ainakin parin päivän mässäilyyn.Viimeistään kuitenkin tammikuussa! ;)

  4. Sinun blogia on kiva lukea!Itse ”kamppailen” viimeisen viiden kilon pudotuksen kanssa, jotka tuntuvat jotenkin niin vaikealta saada pois. Itse en havittele fitness vartaloa, mutta kiinteää, lihaskuntoa teen 3-4 kertaa viikossa, salia ja ohjattua kahvakuulatuntia. Lisäksi jumpat; compat, attack ja Jam plus ulkoilulenkit.Olisi kiva saada postaus sun viikkoruokavaliosta tänne, seuraatko kalorimäärää vai ns pelkästään sitä kokonaisuutta, tuijottamatta kaloreihen.. (jotenkin näin taitaa Bulli sanoa fitfarmilaisille).Ahkeraa liikunnallista viikkoa :)!

    • Moikka!En oo laskeskellut noita kaloireita vissiin kertaakaan ;) Mutta ehkä ne pyörii jossain 1800-2000 välillä, en mä tiedä?! :) Eli kokonaisuutta katsellen mennään, toki voisin olla säntillisempi tässä ruokavalioasiassa. Tää mun heikko kohta…Muksaa viikkoa! :)

  5. Ihana lukea sun blogiasi, kun vaikutat niin hyvinvoivalta ja tasapainoiselta naiselta! Oh, ja toi habakuva, kyllä sitä voimaakin susta näyttää paljon löytyvän. Paljon treeni-iloa ja hyvää oloa sinne! :))

  6. Tiedän, että et saliohjelmaas halua täällä kaikkien kesken jakaa, mutta voisitko sen verran raottaa, että teetkö kuinka pitkiä sarjoja ja montako sarjaa? Itse oon nyt taas alotellu salilla käyntiä ja en tiedä mitä pitäis tehdä ku joka toinen sanoo, että 20-30 toistoa ja 1 tai max 2 sarjaa ja sitten taas joka toinen, että 10-20 toistoa ja 2-3 sarjaa. Oon aina ite tehnyt 20-25 toistoa ja 3 sarjaa, nyt en enää tiedäkään, että onko se sittenkään oikein. Help me! :) (niin ja kiinteytys siis olisi tavoitteena ei niinkään ne muskelit :))

    • Kyllä voin :) Eli teen pääasiassa yleensä 3 sarjaa toistoilla 10-12. Sitten ”pääliikkeissä” sarjoja voi olla 5 mutta niissä toistot vähenee (oisko ne niitä pudotussarjoja) ;) Liikkeitä per lihasryhmä on 4-6 vähän eri kulmista ja eri kohtaan painottuen.20-30 toistoa kuulostaa mun korvaan aika paljolta. Kiinteytys on aika myyttinen sana jota en ihan ymmärrä ;) Ei ne lihakset hetkessä niin paljon kasva, että levossa (pullistelematta) näyttäisi lihaskimpulta vaikka treenaisi lihasmassaa lyhyillä sarjoilla :) Eli rohkeasti vaan treenaamaan, sillä siellä missä on lihasta, ei oo läskiä ;)Hyviä treenejä! :)

  7. Ihana Erica! :) Oot ollu kyl super-reipas ja ihan selkee habakin sieltä löytyy! Go girl!Ja koirien kanssa lenkkeily on kyllä ihan huippu hyötyliikuntaa! Sulla näköjään matkaakin kertyy tosi paljon. Mä oon opettanu mun koiran siihen, että sillon kun mennään kunnon lenkille (juoksemaan tai reippaasti kävelemään), niin alkulämmittelyssä Turo saa nuuskia, mutta sen jälkeen mennään mun tahtia eikä polunvarsille pysähdellä. Koira on oppinut tosi hyvin ja tietää että kun ”mennään” – käsky kuuluu niin sillon on erimeininki temmossa :D Loppuveryttely on sitten taas koiran viimesten merkkailujen ja tuoksuttelujen aikaa ;) Näillä pelisäännöillä homma pelaa, ja koiran voi ottaa juoksulenkillekkin mukaan. Ei tarvitse mennä ikinä yksin!

    • Itse oot ihana, kun aina jaksat kannustaa ja laittaa niin positiivisia kommentteja! :)Ilmeisesti siis koulutuskysymys :) Joo meillä kans molemmat on ihan kelpoja juoksukavereita, Helmi etenkin jos ottaa vain toisen. Se ei oo sellainen nuuskija. Antton taas ei usko yhtään ja pysähtyy joka mättäälle :D Varmasti opettamalla sais ihmeitä aikaan…On se silti ihanaa et niistä saa seuraa! Ihan pelottais tuolla pimeällä muuten yksin käydä kävelyllä!

  8. Heippa! Mielettömän tsemppaava blogi! Omat tavoitteet aika samat kuin sulla, joskaan ei kisalavoille asti. :) Vastasit jollekkin aiemmin ettet laske kaloreita, niin onko sulle kuitenkin joku suht tarkka määrä kuinka paljon saat proteiinia, hiilareita ja rasvoja joka aterialla? Ja minkälainen ateriarytmi sulla on? Vielä jos jaksat vastailla, niin yksi ”herkkupäivä” viikossa, mitä se pitää sisällään? Itse pyrin samaan, mutta aina karkaa totaalisesti lapasesta! Ei riitä joku pieni herkku tai ravintola-ateria, vaan koko päivä loppujenlopuksi vastaa viikon kalorimääriä. :( Kaikki vinkit siis otetaan ilolla vastaan. ;) -Nina P.

    • Mulla on Minna Pajulahden mulle suunnittelema ruokavalio ja siinä on kaikki otettu huomioon ja laskettu valmiiksi. Oon tosin noudattanut sitä vain 80-90%:sesti eli parannettaa olisi. Treenit oon onnistunut saamaan kulkemaan ohjeen mukaan ;)Aterioita on 5 päivässä! Yksi herkkupäivä tarkoittaa vapaasyöntipäivää johon ei ole ohjeita mutta kuten huomasit niin itse söin esim. aamupalaksi puuroa ja päivällä makkarakeittoa eli en aina mätä herkkuja vaikka sellainen olisikin, syön vain mitä tekee mieli :) Sun pitää nyt tsemppaa tuon herkkupäivän kanssa :) Onnistuisko se yksi vapaasyöntiateria..?

  9. Löysin blogisi juuri siskoni kautta, ja ihanaa! Tätä juuri olen etsinyt. Itse aloitin pari viikkoa sitten kauan jahkailemani elämänmuutoksen. Tarviin tsemiä ja seuraa, joten kiva juttu meitä painon kanssa kamppailevia äiti-ihmisiä löytyy myös blogeista! :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta