6kg

Vähän reilu 6kg vuoden alussa asetettuun tavoitteeseen :) Aika vähän! Tuntuu todella hyvältä olla jo näin lähellä että 19kg on takana ja peilistä katsoo takaisin muuttunut nainen. Tulevaisuuden jatkoa pohjustaakseni olen varannut InBody mittauksen viikon päähän. Eli vaikka ollaan tultu jo pitkälle niin haluan kertoa miksi edelleen laihdutan. Siihen syypää on korkea rasvaprosentti. Ihan vain jos joku siellä jo miettii eikös tämä jo riitä…

 
älä osta ruispaloja
jos tiedät olevasi koukussa niihin…
lounas sen sijaan ohjeen mukaan
mutta mitä nuo (pakaste)kermaperunat tuolla tekee?!
 
mehukeitosta, vehnäleseistä, rahkasta ja lesitiinistä ei vaan saa hyvää kuvaa… mutta hyvää se on!
 
Päivän kuvat on toistoa eiliseltä sillä oltiin Saran kanssa harjoittelemassa kävelyä ja peilailtiin itseämme missä on eniten läskiä jne. Mun ongelmakohtia on edelleen tuo vatsan seutu, selkä ja käsivarret. Jalkojen pituus antaa paljon anteeksi ja ne näyttävät suhteessa jo kovin hoikilta vaikka onhan niissäkin vielä tekemistä.
 
paita päällä näky on ihan ok, mutta…
 
 
Huomenna on sitten viimeinen päivä elokuuta ja lauantaista alkaa sokeriton (vai herkuton) syyskuu! Toivottavasti olette kaikki ehtineet asennoitua siihen. Itse voisin laittaa tavoitteeksi saada painon alle 75kg mikä on viime aikojen painonpudotustahtiin nähden ihan reilu tavoite.
 
 
 

Mitä tavoitteita teillä on? Simpsakkaa syyskuuta odotellessa :)

Anna

33 vastausta artikkeliin “6kg”

  1. Mä voisin kanssa laittaa tavotteeks pääsyn alle 75kg. Vaaka näytti tänä aamuna 79.9, mutta siinä on ny junnattu niin kauan, että toivon painon notkahtavan kunnolla ku jätän karkit pois. :)-miia-

  2. Yritän omaa versiota tosta herkuttomasta syyskuusta :) En osta kotiin mitään herkkuja, mutta kaksilla synttärijuhlilla saa syödä järkevästi. Haastetta siinäkin tälläiselle herkkusuulle :)

    • Tekee just niin kuin tuntuu et itselle on mahdollista! Onhan tuossakin muutosta! Tsemppiä kotiherkuttomuuteen ;)

  3. Mun elokuun alussa uudelleen aloitettu laihdutusurakka ei kovin positiivisesti ole edennyt, viimesin punnitusmuutos oli +1kg. Noh, tämän viikon olen sitten laitellut kiloklubiin syömisiä ylös, niin näkee vähän mikä ihme on niiin perustavaa laatuisesti pielessä ettei paino putoa! Vielä enemmän turhauttaa kun useiampi ihminen on tässä viime viikkoina kommentoinut miten olen laihtunut ja se ei mulla näy kiloissa, senteissä, vaatteissa eikä rasvaprosentissakaan.Mutta sen verran täytyy todeta nuo sinun selkämakkarasi nähtyäni, että vaikka mulla on 15 kiloa enemmän painoa kuin sulla nyt (oot suurinpiirtein tavoite painossani), niin mulla on hyvin samanlaiset kuin sulla. Eli kyllä kesän liikunnoista on ollut hyötyä siitä huolimatta että paino ei ole tippunut vielä selkeästi

    • Kattelin et sulla on vielä noin pieni vauva niin laitetaanko sen piikkiin? <3 Ehdit vielä :) Oiskohan se sun muutos sitä, että kroppa edelleen muuttaa muotoaan raskauden jälkeen ja vaikka ei paljon vaa'assa näy niin jotenkin kroppa tasoittuu? En tiedä, mietin vain vaihtoehtoja :)Ymmärsinkö nyt oikein, että tajusit mun makkarat nähtyäsi, että sulla on samanlaiset vaikka painat mua 15kg enemmän? Ihan kiva :D Mulla tosiaan on nyt kahden raskauden (lihoamisen&laihtumisen) jälkeen pahimmat selkämakkarat mitä koskaan aikasemmin. Johtunee siitä ettei iho oikein pysy perässä ja siksi roikkuu selästä(kin). Mutta ei se mitään, pikkujuttuja matkalla fitnessvartaloon :) Tämähän ei jää tähän!Tsemppiä sinne ja onnea puolivuotiaalle! <3

    • No mä olen itsekin jossain määrin vielä itselleni puolustellut että eihän synnytyksestä ole kuin se puolisen vuotta :D.Joo, ymmärsit oikein ja siksi mä useampaan otteen tuota kuvaa kattelin, että onko mulla vaan liian positiivinen kuva itsestäni, vai olenko silleen timmisti läski? :D

    • Hahah! oot varmaan timmisti läski :D Ihana termi! No joo, kaikillahan meillä on omat ongelmakohtamme joten ei mikään mahdottomuus tuo ;)Pakko vielä mainita se, että tuo asento on yksi bikini fitness -tyylinen poseeraus jossa peppu työnnetään niin paljon ylöspäin kun pystyy ja selkä laitetaan kaarelle. Jos seisoisin niin etten työnnä peppua niin selkään ei tule makkaroita lainkaan. Olisi pitänyt ottaa myös sivuprofiilista kuva niin sen selän kaaren näkee. Voit kokeilla kotona ja pyytää miestä ottamaan kuvan niin näet tuleeko sulla selkään vekkejä.

  4. Tsemppiä herkuttamaan syyskuuhun. Sinun edistymistä projektissasi on ollut ilo seurata!Oma tavoite syyskuulle on saada pari kiloa pois, puoli kiloa jos viikossa lähtisi :) Omien häiden jälkeen tuli otettua vähän turhan relax ja se alkoi näkyä vaa-assa. Mä en muuten ymmärrä ihmisiä keille riittää se yksi pari jotain ruispaloja tms.. niitä tulee syötyä aina enemmän :P

    • Kiva kun seuraat! Ja kiitos kannustuksesta herkuttomalle ;) Vitsit mä oikein odotan jo tuloksia kuun lopusta!Onnittelut vielä naimisiin menosta, oot ollut oikein superkaunis morsian! <3 Nyt vasta huomasin käydä katsomassa sun blogista! :) Se on tätä kun joku kommentoi niin sit aina muistaa, että pitääpä katsoa blogiinkin. Seuraan niin monta eri blogia et osa unohtuu! :Ruispalat on kielletty herkku, mur! ;)

  5. Nyt ku heivasin pastat ym. suurimmaksi osaksi hittoon, niin paino on alkanut tippumaan hurjaa vauhtia jumituksen jälkeen eli mun tavoite on syyskuun jälkeen painaa 80kg tai alle, pudotettavaa siis vähän reilu 2 kg.Mahtava pudotus :) Kyllä näkee noissa kuvissa tosi selkeän muutoksen, voikun iteki ois joku joka ottais musta noita kuvia niin pysyis pääkin mukana laihdutuksessa :)

    • Toi on hyvä, että tekee muutoksia välillä -kroppa tottuu tiettyyn energiamäärään. Hyvä juttu siis! :) Reilun 2kg tavoite on oikein hyvä, mulle kelpais kans sellainen :) Että ei muutakun tsemppiä molemmille :)

  6. Oma syyskuun tavoitteeni on juosta 3 kertaa viikossa olemassa olevan ohjelmani mukaan ja syödä pahettani eli karkkia vain kerran viikossa. Aloitan simpsakan syyskuun huomenna juoksemalla puolimaratonin. :)Kiitos ihanasti blogista, tästä saa niin paljon motivaatiota! Oma urakkani on -10 kg ja onhan niin tiukassa kuin voi vain olla (en omista selvästikään itsekuria lainkaan).Eelin

    • Vau, tsemppiä puolimaratonille! Reipasta :)Noikin on todella hyvät tavoitteet, omia paheita pois vaan! ;) Ja kun saa vähän langan päästä kiinni niin kyllä se helpottuu!

  7. Ihana E! Sä oot niin super motivoija ja innostaja :) Sun kuvista oikein huokuu sun hyvä olo ja iloinen asenne, mutta jos tulee paha päivä et pelkää myöntää sitä. Sitähän elämä on, ei aina pelkkää ruusuilla tanssia. Kiitos siis äärettömän paljon aidosta ja ihanasta blogistasi :)Mulla ei nyt syyskuulle ole mitään X tavoitetta, kunhan nyt yleisesti ottaen jatkan edelleen lihaksiston kasvattelua ja vähän pitäisi vielä kiinteytyä, enimmäkseen vatsan seudulta. Painoa ei enää tarvitsisi hilata alaspäin. Toisaalta olen vähän neuvottomassa vaiheessa kun en oikein tiedä miten pitäisi syödä ja treenata kun tavoitteena ei enää olekaan painon pudotus vaan lihasten kasvatus. Aikaisemmin se painon putoaminen on kuitenkin ollut se sivutavoite. Mutta onneksi ihana ihana pt kaverini on luvannut käydä kanssani treeniä ja ruokailuja läpi niin pääsen tästä epävarmuuden tunteesta :)Oho, tulipa pitkä kommentti.Hauskaa viikonloppua ja tsemppiä herkuttomaan syyskuuhun!

    • Voi miten kauniisti kirjoitit <3Tuo on totta, että on vaikea yhtäkkiä muuttaa jos aina keskittynyt siihen painonpudotukseen. Kiva että löysit apua, siitä se lihasmassan kasvatus lähtee ;)Mukavaa viikonloppua sinnekin!! :)

  8. Upeaa Erica!Näytät jo todella hyvältä ja tehty treeni kyllä näkyy. Sinusta ei ole tulossa ”laiha läski” vaan sporttinen fitnesskissa ;) Nyt vaan puhtia viimeseen kuuteen kiloon ja muista että lihas painaa enemmän kuin läski, kovaa treenastessa paino ei tipu niin vikkelään.Mä olen intoa täynnä, sain personal trainerin joka vaikuttas olevan samalla aaltopituudella, huumorintajuinen ja kova ruoskimaan, just niinku pitääkin :) Ens viikolla saan ihka oman saliohjelman ja myös oman ruokavalion sitä tukemaan. Inbody mittaus tehtiin ekaa kertaa (herkkupäivä ja repsu just edellispäivänä), paino oli aika masentava farkut jalassa ja tukeva nestepöhö. Rasvaprosentti oli 28% (ei paha kuulemma) mutta mistä mä oon ilonen, kehon lihasluustoprosentti oli korkea 31,5%. Elikkäs tää juoksu on tuonut kinttuihin massaa. En jaksa stressata painosta, nyt lähetään trimmaamaan rasvaprosenttia alas ja lihaksia tilalle :) Ihanaa viikonloppua!

    • Hih, kiitos Heidi! :) Se oiskin tavoitteena!Ei paha ollenkaan, sähän olet normirasvoissa :) Kyllä se siitä lähtee tippumaan vielä PT:n avulla! Loistavaa! Mua oikein alkaa jännittämään jo oma. Ehkä koitan sua paremmin sit pysyä ruodussa viimeiset päivät, heh :DIhanaa viikonloppua sullekin! :)

  9. Itse heräsin Juhannuksen jälkeen siihen että jumppapaita nousee navan päälle ja farkkujen vyön päälle nousee makkara, puntarissa oli 70kg, vaikka normipaino on 60-65kg ollut vuosia. olen treenannut säännöllisesti salilla ja juossut maratoneja, mutta joku alkukesästä lipsahti ja huomasin että irtokarkkeja, viiniä ja sipsejä meni koko ajan useammin. Noh jotain oli tehtävä joten ensiksi in body mittaukseen salille (edellisestä oli kulunut puoli vuotta ) totuus oli karmee, ei siitä sen enempää. PT:ltä uusi saliohjelma ja välipäiville aerobista treeniä. Nyt kohta 3kk takana ryhtiliikkeestä ja painoa tällähetkellä 64kg. Luojan kiitos heräsin todellisuuteen nopeasti ja sain siistittyä ruokatottumuksia, mutta luoja noiden pudotettujen kilojen kilojen eteen on tehty hommia. 4kertaa viikossa supersarjaa salilla, juoksua, aamulenkkiä. Ruokavaliossa paljon proteiineja ja pieniä säännöllisiä aterioita viidesti päivästä. Kurinalaisuutta alkuun mutta kas hyvin tepsii. Nyt on energinen ja onnellinen olo. Rasva lähti heti ensin rinnoista ja vatsasta ja nyt hitaasti mutta varmasti pienenee takapuoli! :D terv: yks 34v. 4 lapsen äiti. :D

    • Saakohan tälle nauraa..?! :)) Kirjoitit niin hauskasti, että naureskelin täällä oikein! Oisit oikein hyvä bloggaaja :)Mutta asiaan: hieno ryhtiliike! Vau! Noin se vaatii töitä, miten se onkin vaikeampi saada pois kuin hankkia :D Seuraavaksi lähtee se takapuoli! :) Tsemppiä jatkoon!

    • Blogin perustamista on mietitty, mutta en ole keksinyt sille vielä sopivaa nimeä ;DD Ps. Oot ihanan aito, ja piristävä tapaus! Tsemppiä vikojen kilojen karistukseen. Fitness lavat tosiaan häämöttää!

  10. Mä niin kadehdin noita sun sääriä.. :DDDDD Luoja on suonut paksut pohkeet ja tynnyrireidet niin esimerkiksi tämän päivän farkkumuoti ei ole niin järin pukeva meikäläisen yllä. Noh, onhan mun takareidet ihan jees malliset mutta enpä ole vielä kenenkään kuullut kehuvan että onpa sulla Katsukoo hyvännäköiset takareidet.Sä näytät hyvältä.Mukavaa viikonloppua :)

    • Ööh.. Tavoitteisiin jäi vastaamatta :) Ei painotavoitetta vaan tavoitteena on liikunnassa tehojen lisääminen ja vatsalihaksiin keskittyminen. Ne on niin heikot, huoh..

    • Näin me ollaan kaikki erimallisia :) Omat murheenkryynimme kannetaan! Kiva kun kehuit :)Säkin oot jaksanut jo pitkään, kyllä ne tavoitteet lähenee. Kovasti tsemppiä sinnekin, oikein hyvät tavoitteet olet syyskuulle asettanut! Ihanaa viikonloppua sinnekin, pysytään tiukkana :)

  11. Hei nyt lähden tähän mukaan. Ryhtiliike ja herkuton syyskuu, here I come! Katotaan, pystynkö. Tavoite on semmonen kuutisen kiloa vähennystä marraskuun alkuun mennessä. Pari kolme lähtee lennossa seuraavan viikon aikana, mutta sen jälkeen voi olla tiukempaa. Onneksi on tuore salijäsenyys takataskussa. Sun pitää muuten ruoskia mua. Tuun tänne itkemään, jos en pysy kuosissa.

  12. Kiva käydä tätä sun blogia lukemassa, tulee fiilis, että kyllä minäkin vielä. Mutta sitten toisaalta tulee morkkis kun lukee, että sä käyt salilla ja lenkillä ja mä taas en tee mitään. Paino pysyi mulla koko kesän samassa, mihin sen LITEn aikana sain, mutta nyt se on noussut jo 2kg takas! tunnesyömistä ollut, tiedostan sen. Nyt sitten otin itseäni niskasta kiinni ja aloitin eilen seuraamaan taas LITEn ohjeita. Olisi kahdet häät vielä tän vuoden puolella ja niissä olisi kiva olla ihan hyvässä kunnossa. Mutta syyskuun haaste, se on mulla se, että kävisin väh. 3 kertaa viikkoon lenkillä. Mun liikuntamotivaationa on meinaan viime keväältä kadonnut kuin tuhka tuuleen. Lenkkeilynkin aloitin sitten toissapäivänä jo ja tänään tuli käytyä. Ehkä tämä tästä. Pitää vaan ahkeraan lukea tätä sun blogia ja monen muunkin, että saa itelleen tulta persiiseen! :)Tsemppiä Erica viimeiseen kuuteen kiloon! Sä pystyt siihen! :)-Chiarane-

    • No voi hitsi, tiedän tuon tunteen kun kiloja tulee takaisin ja miettii että pitäisi tsempata. Mutta hyvä että oot jo aloittanut :) Mulla on auttanut aina joku uusi ohjelma tms. kun siitä saa niin paljon uutta intoa. Ootko miettinyt esim. LITEä taas vaikka sulla on ohjeet? Siellä on se foorumi sit missä voi pyöriä kiusauksien kohdalla ;) Musta se oli kaikista parasta tuossa. Onneksi on kyllä blogitkin :)Kiitos tsempityksistä ;) Oon nyt uutta intoa täynnä näiden uusien juttujen myötä! :)

  13. Hmm, mun on kans jo pitkään pitäny käydä tekemässä uus kehonkoostumusmittaus.. Se vaan tuntuu niin isolta jutulta, ja pelottaa jos ei olekkaan tapahtunut ”tarpeeksi” ja petyn tuloksiin ihan hirveesti.. Täytyis ottaa niskasta kiinni ja mennä sinne, tuli mitä tuli!

    • Niinpä, jos tulos on huono niin tietää missä petrata ja jos hyvä niin tietää et on tehnyt ihan oikein :) Mua ainakin kiinnostaa sen verran, että pääsen pelon yli :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta