Hyvä/paha InBody

Kävin tänään InBody-mittauksessa ystävälläni Monnalla, ProFit trainigillä! Monna valmistuu kesällä PTCA Personal traineriksi ja on nyt aloittanut tekemään töitä. Tuo on se kurssi jota itse siirsin tulevaisuuteen kun yliopisto vie niin paljon aikaa! Monnalla on vielä hetken ennen valmistumista voimassa tarjoushinnat sekä kuntotesteihin että pt-paketteihin. Niitä voitte käydä katsomassa tuolta: http://www.pt-monna.fi/ Varailkaa ihmeessä jos asutte pääkaupunkiseudulla. InBody-mittauksen hinta on 40€/hlö tai jos saatte kokoon pienen porukan niin ryhmäale 20€/hlö.
Mulla oli edellisestä kerrasta aikaa 3 kuukautta ja 10 päivää. Välissä on myös -10,1kg.

Monna jo ovella odottamassa
iloinen InBodyyn menijä
testing

hetki paikallaan

Tässäpä tuloksiin, suluissa edellinen, -muutos:

Paino: 80,5kg (90,6kg) -10,1kg
Lihasmassa: 28,2kg (29,8kg)  -1,6kg
Rasvamassa: 29,7kg (37,1kg) -7,4kg
Proteiinimassa: 10,0kg (10,6kg) -0,6kg

Painoindeksi, BMI: 27,2 (30,6) -3,4
Rasvaprosentti: 36,9% (40,9%)  -4%

UUSI 24.5.2012

VANHA 13.2.2012
UUSI 24.5.2012

Vanhan InBody postauksen näkee tästä mutta kopioin kuvan myös tähän. Kaikki muut alkaisivat mennä nätisti viitearvoihin paitsi nuo rasvaan liittyvät. Aluksi olin murheissani, että lähtikö paljo lihasmassasta mutta Monna lohdutti, että jokaisella kymmeniä kiloja laihduttavalla pienenee myös lihasmassa. Ehkä todella kovalla salitreenillä olisin sitä voinut vielä enemmän varjella. Joillain laihduttajilla voi käydä jopa niin, että rasvaprosentti on noussut ja lihasmassa pienentynyt vaikka olisivat laihtuneet. Nyt kun on pöly laskeutunut niin eihän tuo mun tulos ole yhtään hullumpi :) Kymmenestä kilosta oli puhdasta läskiä -7,4kg. Lihasmassasta en olisi halunnut luopua lainkaan mutta sitä näyttäisi lähteneen -1,6kg mutta jään onneksi vielä ikäiseni ja pituiseni viitearvojen yläpäähän :) Omasta mielestäni en ruokavalion suhteen olisi voinut tehdä paremmin, syön proteiinia joka aterialla. Mutta onko 700g/vko laihdutustahti ollut liikaa ja energiansaanti kuitenkin liian alhainen? Vai olisiko sittenkin pitänyt nostella puntteja enemmän?

testin jälkeistä herkuttelua

Testin jälkeen oli taas lupa syödä ja herkuteltiin terveellisesti. Ehkä 10 kilon kuluttua uudestaan mittaukseen! Silloin olen jo blogiurakan tavoitteessa vaikka mielessä siintää jo uudet haasteet ;)

nuori Erica v.2006, menossa Fitnessmallikisan castingiin :)
Jos vielä sittenkin fitnesslajeihin..?

Anna

29 vastausta artikkeliin “Hyvä/paha InBody”

  1. No hitsin hitsi, mähän sen tein http://maijuntreeniblogi.blogspot.com/2012/05/inbodyn-tuloksia-ja-videoterkkuja.html n.2kk mittausten välissä ja painoa kiloissa pudonnut 9,4kg ja lihasmassa kasvanut 500g :D Totesi kyllä testaajakin, että näitä tuloksia näkee äärettömän harvoin. Se oli myös mukava asia huomata se takia, että käytän tosi vähän lisäravinteita; glutamiinia ja joskus treenilataria, mutta palautuksen hoidan pääsääntöisesti ihan ruualla.

    • Todella hienoa! Sulla on onnistunut sitten paremmin kuin mulla! Vaan eikös me molemmat olla oltu samoilla ruoilla..?! Sä oot selvästi tehnyt salilla töitä, hyvä sinä!! :D

    • Eikun mulla on menossa Bodycampin Ultimate Challenge :) kalorit 1200-1400 mutta melko samantyyppistä kun GFGKyllä meinasin silmät pudottaa päästä kun asenne oli että toivottavasti ei oo lihakset huvenneet ihan hirveesti, mutta toki onnellinen olen :D ilmeisesti jotain tullut tehtyä oikein :D katsotaan sitten parin viikon kuluttua uusi ja kysellään sitten naurattaako ;)

  2. Moi! Blogisi vaikuttaa mielenkiintoiselta, täytyykin tulla välillä lueskelemaan. Itse kävin ensimmäisessä inbody-mittauksessani jokunen kuukausi sitten, pitäisikin mennä uudestaan…Tervetuloa tutustumaan myös omaan blogiini, jossa niin ikään kahden lapsen kotiäiti yrittää pysytellä aktiivisena: http://katsolaiskiainenloikkaa.blogspot.com :)

  3. Kiva blogi!kiinnostunut kyselee,oliko molemmat tehty inbody 720 vai 220 mittarilla? Ne kun antaa aina vähän eri tuloksia.

    • Ei oo kun aiempi on se 220. Mitä tarkoitat että antavat eri tuloksen, muuta kuin että 720 on laajempi? Pitäisikö mun tehdä uusikin tuolla 220 mittarilla?

  4. Onko sinun mahan iho palautunut samaa tahtia? ja omistatko raskausarpia? Itsellä synnytyksestä kohta 10 kk ja tuntuu, että maha vaan ”löllyy” :D Jospa se ajan kanssa… :) Tsemppiä jatkoon!

    • On raskausarpia vaikka kuinka ja ei kyllä oo entisellään vatsa :( Mut tässä asiassa ei auta itku markkinoilla. Tsemppiä sinnekin! :)

  5. Heippa !Määki olisin kiinnostunu mahdollisista raskausarvista/ihon palautuminen? Itsellani on kyl maha venynyt raskausarpien kera kovinkin raskauksista ja sitä jännityksellä oottaen et miten palautuu..Omassa Inbody mittauksessa alku-9,6kg Mä olin saanut 1,2kg lihasmassaa lisää, munkin mittaaja sanoi että se on harvinaisempaa niinpäin mutta tietysti super hyvä. Vaikuttavat tekijät juurikin liikunta (tehokas aerobinen, joka polttaa paremmin rasvaa kuin sali) ja proteiinin syönti, joka mulla on n. 2g painokiloa kohden. Mutta eihän se niin yksiselitteistä oo, tärkeintä että Rasva% tippuu.Mulla oli super ihana viikonloppu lahdessa tyttöjen kans, tää päivä menee vielä puhallellessa (rouskutan tässä samalla pähkinäsuklaata) mutta ihan pian ryhdistäydyn, lupaan ;)ps. Meidän blenderi hajos ja mä oon täällä ihan suruissani kun en saanut aamu smoothietani ;(Aurinkoista viikkoa !!! ja Onnittelut uudesta kymmenluvusta vielä !!!

    • Mulla ainakin on nahkaa vaikka kuinka, koska olin viimeisilläni todella iso. Mulla myös superherkkä iho noiden arpien suhteen, joten en voi näillä asioilla kehuskella :(Voi että sulla on hieno tulos! Ihan mahtava! Oot kyllä melkoinen nainen :) Ja varmasti ansainnut pienen vapaan tyttöjen kanssa. Huomisesta sitten ruotuun :)Ihanaa viikkoa sullekin! Kiitos kun taas ilahdutit mua!

  6. Oon ahkeraan lukenu sun blogia, mutta en koskaan kommentoinu, tähän nyt kuitenkin kommentoin :) Tuo menetetty lihasmäärä on kyllä paljon, mieti kuinka kovan työn se vaatii, että saa sen verran lihasta. Nuihin kysymyksiisi halusinkin kommentoida, että ihan varmasti et olisi tuota määrää lihasta menettänyt kun nostelisit puntteja säännöllisesti :) Et taida kovin ahkerasti salilla käydä, vaikka fitness elämästä muuten puhutkin? Nyt neiti tekosyyt nurkkaan ja joka viikko ainakin sen 3 kertaa sinne salille, niin saat sitä lihasta, etkä kadota :)

    • Aika paljon palautetta viestissä, vaikka hymynaamoja laitoitkin. Myönnän kyllä, etten ole salilla käynyt kuin muutaman hassun kerran vaan pääasiassa lenkkeilyllä ja ruokavaliolla laihduttanut. Olen kuitenkin parhaani tehnyt olosuhteisiin nähden :( Tällä tarkoitan perhe-elämää, jaksamista arjessa ja uusien ruokailutapojen opettelua. Ne on vieneet niin paljon energiaa, että oon tavallaan ”luovuttanut” salillakäynnin kanssa ja se on asia joka harmittaa muakin. Mutta en vaan oo jaksanut! Eli ihan oma vika ja laiskuuttakin!Silti kritiikki tuntuu aina pahalta. En omasta mielestäni mainosta itseäni minään fitnesselämän esikuvana vaan ylipainoisena äitinä joka tiputtaa mammakiloja. Hieman pahoitin mieleni kommentista ehkä sen suhteen. Toisaalta en myöskään tiedä onko InBodyn tulos absoluuttinen totuus. Fitfarmilla ainakin on mielipiteensä siitä, että kaikki tulokset ovat laskennallisia keskiarvoja sillä rasvaprosenttikin vaihteli samalla ihmisellä kun koneeseen syötettiin eri ikä! Tiedä tuosta sitten mutta parhaani olen tehnyt ja myös minua luonnollisesti harmittaa jos kilot lähtevät lihaskudoksesta eikä rasvasta…

    • Moi Erica!Tuon anonyymin kommentti on kyllä ihan totta, mutta älä siitä mieltäsi pahoita! Eikös blogiasi saa kommentoida kaikki lukijat? Kuvatekstissä, jossa seisoo nuori Erica kirjoitat, että ”jos vielä sittenkin fitnesslajeihin..?” Ja se jos joku tarkoittaa sitä säännöllistä punttisalilla huhkimista. Salitreenillä saisi ne lihakset pysymään tai jopa kasvamaan, vaikka laihduttaisikin. Blogisi perusteella olet ihana ja rehellinen ihminen, avoin jakamaan niin ilot kuin surutkin. Pahan mielen sijasta voisit pohtia, josko kommentista olisi jotain hyötyä ja saisitkin paremman suunnan taas eteenpäin :) Varmasti anonyymi oli tarkoittanut pohjimmiltaan viestinsä tsemppaamaan sinua ja muistuttamaan Lihaskuntoharjoittelun tärkeydestä. toivottavasti punttikärpänen puraisee vielä sinuakin! :) T: Vakkarilukijasi Henna

    • Saa kommentoida ja kyse ei ollutkaan vain yhdestä kommentista, vaan siitä että harmittaa tuo testissä ilmi tullut lihasmassan menetys, en tietystikään halua että paino lähtee niistä! Ja haaveita saa olla vaikka mitään kisapäätöksiä en olekaan vielä tehnyt…Pitää tosissaan tsemppaa jatkossa ja alkaa nostelemaan niitä painoja!

    • Mun on pakko tulla kommentoimaan vielä tähän ketjun jatkoksi! Kävin kanssa Inbody-mittauksessa ennen projektia (alkoi 16.1.) ja nyt huhtikuussa. Lihasmassaa oli hävinnyt kilon verran. Toki painoakin oli pudonnut sellainen 13kg. Ensinnäkään en luottaisi parin kilon sisällä tuon mittauksen tuloksiin sokeasti! Toiseksikin tää mittaaja sanoi, että tällä laihtumistahdilla lihaksia lähtee väistämättä, kun miinuskaloreilla mennään. Ja kyllä – olen vääntänyt sitä rautaa tosissani 3-4 krt viikossa. Eli anonyymille tiedoksi, että kyllä sitä lihasta voi lähteäkin vaikka reenaa tavoitteellisesti!Ja Ericalle isot peukkutsempit ja nokka kohti tulevaa! Mua itseäni on tympinyt jo vähän Superdieetin aikana ja on ollut vaikeampi motivoitua. Toivottavasti saisi vielä hyvän tsempin päälle! PS. Mukavaa lomaa :)

    • Hui… aikamoisen keskustelun tosiaan kommenttini sai aikaan :O En todellakaan kirjoittanut sitä mitenkään ”haukkuakseni” sinua! Hymiötkään eivät todellakaan ollet ”v*ttuillakseni”, harmi että käsitit viestini väärin. Olet tehnyt kovan työn laihdutuksessa, näkyyhän se :) Luulin, etten sanonut mitään, mitä et olisi jo aiemmin tiennyt… totta, että et ole mainostanut itseäsi fitness elämän esikuvana, mutta hyvin pitkälti sen käsityksen olen saanut, että se on haaveesi ja tavoitteesi, tähän perustui myös kommenttini. Ensin ajattelin, ettet vai kerro blogissa jokaisesta treeni kerrastaki, kunnes kävi ilmi, ettei niitä olekkaan enempää kuin olet kertonut.En toki sinua (tai ketään muutakaan) siitä moiti, jos et tahdo/jaksa/halua salilla käydä, en tosiaan, se on jokaisen oma valinta :) Mutta fitnesspuolelle jos haaveilet (vihjaten yhteen kuvatekstiinkin) niin se kyllä vaatii punttien nostelua säännöllisesti, sen varmaan tiesitkin :) Jos taas kuntosali ei kiinnosta, onhan vaihtoehtoja useita?! Juoksu, lenkkeily (mitä tunnut paljon koiriesi kanssa tekevänkin :)), erinlaiset ohjatut jumpat, joukkuepelit ja lukuisia muita, miksei sitten valita niitä mieluista.. ei sinun tarvitse olla samanlainen kuin ystäväsi Sara joihin monet täällä viittaa ja myös itsekkin olet häntä kehunut :)Toivon, etten pahentanut tilannetta tällä uudella viestilläni, tiedän myös, että vaikka reenaa tavoitteellisesti, voi lihasta silti menettää, en ole muuta väittänytkään, mutta toin vain ilmi mielipiteeni Erican kohdalla kun hän itse sitä yleisesti mietti/kyseli blogissa… luulin myös, että muutkin kuin ”mahtavaa, tsemppiä”-viestit ovat tervetulleita.Jokatapauksessa, toivon syvästi että jatkat valitsemallasi tiellä, oli se sitten punttien nosto tai joku muu urheilu, näytät kauniimmalta päivä päivältä :) Sanon viellä, että ymmärrän myös että perhe ja uudet ruokailutavat vievät osansa, aloitin itsekkin treenin kun toinen lapseni ihan 2kk vanha ja sillä tiellä ollaan, helppoa se ei ole ollut, mutta nautin siitä niin, että en välitä, vaikka joskus se vaatiikin työtä ja luopumista jostain muusta asiasta :)Itse olen myös sitä mieltä, että kritiikkiä pitää oppia ottamaan vastaan JOS aikoo fitness alalle, saatika kilpailemaan, siellä arvostelu on hyvin kovaa.. mutta niinkuin aiemmin sanottu, fitness voi olla elämäntapa ilman kilpailujakin :) Itse olen vissiin käsittänyt väärin jostain rivien välistä, että se on ollut haaveesi, pyydänä tätä anteeksi viellä :)Jatkan blogisi lukiana niinkuin ennenkin ja toivon, ettet jää kommenttiani suremaan :)

    • Ihanaa että vielä vastasit! Kiitos siitä. En tosiaan halua, että sinäkään pahoitat mieltä tästä syntyneestä keskustelusta!!! En ole tarkoittanut, että kommenttisi olisi ollut asiaton, vaan juuri sitä, että se oli rakentavaa palautetta! Ja koska tavallaan ”kerrankin sain” myös sitä niistä asioista missä en ole niin onnistunut niin se viesti sai mut pohtimaan mun laihdutusprosessia enemmän! Hienoa herättelyä sinulta ja kiitos suorista sanoista! :) Todellakin saa kertoa faktoja ja muutakin kuin kehuskella. Olet ihan oikeassa!Eikö se olekin vain hyvä, että nyt itsekin tiedostan tuon painonnostelun puuttumisen ja sen seurakset sekä InBodyn että siitä syntyneen keskustelun johdosta? Fitnesslajit on mulla ollut mielessä jo vuosia eikä näillä haaveilla ole mitään tekemistä sen kanssa treenaako joku ystävä myös. Toisaalta haave ei ole ollut niin suuri, että olisin valinnut sen ensisijaiseksi tavoitteekseni vaan muut asiat menneet edelle kuten perhe. Tulevaisuus näyttää lähdenkö tavoittelemaan kisalavoja vai en, mutta en ole vielä päätösten äärellä. Ainakaan vielä en ole kypsytellyt ajatusta joten siksi kai en ole panostanut kuntosalitreeniinkään. Sen tiedän, että jos jotain päätän niin sitten ryhdyn toimiin tosissani :) Ulkonäön arvostelu on kyllä kovaa ja mun kroppa on venynyt aikamoisiin mittoihin yli 100 kiloisena joten se on asia joka mietityttää. Mulla vatsanahkaa ja arpia niin tuhottomasti, että en tiedä uskallanko ikinä niiden kanssa arvosteltavaksi…Kivaa että pysyt siellä lukemassa! No hard fiilings! :)

    • Kiva kuulla :) Voi kuule, kahden lapsen äitinä voin kertoa että nahka on venynyt täälläkin ja työtä myös itselläni sen kans tehtävänä :) Meissä tuntuu olevan se ero, että minä raahaudun salille vaikka pää kainalossa, mutta mitä tulee ruoka puoleen… mhh.. sen kans en jaksakkaan olla niin tarkka kuin pitäisi, mutta ehkä senkin puolen saan pian kuntoon :) Se meissä on kuitenkin yhteistä, että jos jotain päätän, sen kans teen, tosissani :)No hard fiilings :)

  7. Moikka oon eksynyt aina välillä lukemaan blogiasi Saran blogin kautta. Ja kirjoitan tuota omaanikin. Ei kannata masentua tollasista lihasmassan menetys kommenteista. Kuulemma se 720 kehoanalyysi on tarkempi sen takia, että siinä on niitä tasapainojuttuja, luiden koostumuksia ym ym nippelitietoa. Ja voiko niihinkään sitten täysin luottaa! En minäkään kamalasti tosta salista innostu, vaikka olenkin ihan normaalipainoinen. Jotenkin se ei vaan ole täysin mun juttu ja mieluummin harrastan sellaista liikuntaa, josta tykkään. Voisithan sä alkaa käydä uimassa vaikka pari kertaa viikossa, puolikin tuntia jo tekee ihmeitä. :) Uintikin kiinteyttää ja on tosi monipuolista liikuntaa. Ei sali ole ainoa keino saada kroppaa kiinteämmäksi. Enkä mä usko, että salilla käynti ja samaan aikaan kilojen pudotus isossa määrin auttaa niin paljon siihen kiinteytymiseen, koska laihdutustahti on usein nopeampaa kuin lihasten saanti. Saati sitten, kun raskaanakin iho vielä venyy. Nyt vaan tsemppiä ja liikut niin kuin itse tykkäät! Mä en edes 100% luota noihin testeihin muutenkaan, koska niitä pystyy huijjaamaan tietoja muuttamalla aikalailla… :)

    • Kiitos Tepa :)Täytyy varmaan silti monipuolistaa tuota liikuntapuolta. Oon tehnyt suurimmaksi osaksi vaan kävelylenkkejä ja kuntosalia satunnaisesti. Uintihan vois olla jos kehtaan taas hallille mennä. Olin siellä monta vuotta töissä uinninvalvojana joten on sitä tullut kauhottua kilometri jos toinen :) Tai ainahan voi vaihtaa uimahallia jos tutut ahdistaa, hah :D

  8. Niinpä ja antaa muiden vaan katsella! Loppujen lopuksi siellä on monta muutakin samassa jamassa olijaa jaon hienoa, että ne eksyvät edes sinne hallille. :)

  9. Ihan mahtavan hienoja tuloksia tässä!Aiotko mennä uudestaan vielä jossain vaiheessa? Itse kävin tänään katsomassa lomanjälkeiset tulokset, pitää vielä tällä viikolla saada ne blogiinkin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta