Gym gym gym

Tänään sain raahattua herkkupeppuni salille! Siellä on nimittäin vielä muutama hampurilainen muuntuneena ikiläskiksi joten on pakko ottaa kävelyn lisäksi kovemmat aseet kehiin. En halua olla projektin lopussa mikään laihaläskiksi joten nyt aion tsemppaa salillakäynnin kanssa! Ihana elokuun morsian oli mua siellä vastassa tiskin takana ja työvuoron päätyttyä liittyi mun seuraan salille :)

tänään (80kg) /tammikuussa (95kg)
 
Siinä pari vertailukuvaa salilta :) Tammikuussa jaksoin hooverissa ehkä 20 sekuntia ja nyt menee ehkä kolminkertainen aika. Noi tammikuun salikuvat sai mulla melkein itkun silmään kotona ja tunsin itseni todella kömpelöksi. Olin vältellyt kameran edessä olemista kaikista isoimmillani, joten aina kun näin itsensä valokuvista niin olin todella järkyttynyt! Minäkö muka tuossa?
 
 
Tänään oon juhlinut viime viikon ihan loistavaa viikkopudotusta ja sitä että nyt painan 200g vähemmän, kuin aloin odottaa Linneaa! Kaikki mammakilot on vihdoin tiputettu ja voi vitsi miten hyvältä tuntuu! Tosin nurja puoli on tässä se, että 80kg oli suurin paino mitä olen koskaan painanut, niin etten ole ollut raskaana tai synnytyksen jälkeisen painon vuoksi siinä tilassa. Eli kun aloin odottaa Linneaa niin olin aika tuhdissa kunnossa. Normaalioloissa painoni on ollut enimmäkseen 68-72kilon välillä, joten siksi alussa asetettu tavoiteeni on 70kg. 
Nyt olen muuten pudottanut blogiurakan ensimmäiset 15 kiloa ja jäljellä on enää kymppi! Vautsi mä oon tulessa :) Pakko hehkuttaa tätä herkuttomuutta -nyt tuntuu et pystyn mihin vaan ;)
 
Salilta lähtiessä join palautusjuoman ja ajoin kotiin syömään. Salin jälkeinen ateria näytti ensin tältä -mutta enpäs huijaa teitä. Todellisuudessa se oli tuo jälkimmäinen eli päällä raejuustoa ja kreikkalaista salaatinkastiketta. Illalla hulluttelin vielä yhdellä moniviljaleivällä ja juustosiivuineen. 
 
 
 
Mun ruokapäivää kyseltiin eilisen postauksen kommenttiosiossa ja nyt harmittaa etten saa julkaista ihan tarkkoja tietoja teille. Oon kuitenkin kuvannut mun aterioita melkein joka päivä joten kun selaa postauksia niin aika hyvin pääsee jyvälle mitä laitan suuhuni ja milloin. Pääpiirteissään mun ruokapäivä menee kuitenkin näin:   / tarkoittaa tai
 
aamupala: kaurapuuro, vehnäleseet, raejuusto, soijalesitiinirae, marjoja ja mehukeittoa  
lounas: lihaa/kalaa/kanaa, salaattia/keitettyjä vihanneksia, raejuustoa, oliiviöljyä (noin joka toinen päivä myös pastaa/perunaa)
välipala: maitorahka, marjoja, pähkinöitä  /tai heraproteiinia ja pähkinöitä
päivällinen: pastaa/perunaa/riisiä, lihaa/kalaa/kanaa, salaattia/keitettyjä vihanneksia
iltapala: maitorahkaa, vehnäleseitä, marjoja, mehukeittoa 
 
-joskus jos illalla on nälkä niin saatan syödä leivän tai jogurttia lisäksi :) Siinäpä ne. Miltä kuulostaa?
Anna

20 vastausta artikkeliin “Gym gym gym”

  1. Kerros miten sais motivaatioo? :D tällä hetkellä sitä ei oikeen ole mutta tavote koulujen loppuun mennessä 70kg. Paino nyt jotain 73. :) kun viime syyskuussa tiputin 5kg leikiten mut siihen loppu motivaatio… Ja kesälomalla ajattelin tiputtaa 5-10kg ja marraskuuhun mennessä 53-56-60kg sen näkee sit ;) hyvää kesää sulle! Ja tsemppiä

    • Tiedän ettet halua kuulla tätä mutta olen sitä mieltä, että sun ei kannattaisi laihduttaa lainkaan. Olet terveenoloinen nuori mies ja kasvuiässä, jonka vuoksi laihduttaminen voi olla jopa haitallista! Se että olet kiinnostunut omasta hyvinvoinnista ja vartalostasi on todella hieno asia ja suosittelen jatkamaan terveellistä elämäntapaa jota harjoittelet kokoajan! Yritä saada täysipainoisesta ruokavaliosta osa arkea, älä jätä ateriavälejä liian pitkäksi! Silloin tulee syötyä enemmän kaloreita, kuin silloin kun söisi useammin. Jos syöt lautasmallin mukaan ja liikut kesällä kävellen ja pyörällä niin huomaat että muutama kilo lähtee ihan itsekseen :) Mittasi eivät ole lainkaan hullummat! Tavoitepainosi on ehdottomasti liian vähän ikäisellesi ja pituisellesi nuorelle pojalle. Voisitko kysyä koulun terveydenhoitajalta neuvoa sopivassa painossa? Hän voi myös auttaa ruokavalioasiaoissa! Kannattaa voittaa pelkonsa ja kysyä muilta apua niin ei tarvitse ihan yksin pohtia :) Kaikkea hyvää sulle!

    • Tomppa! Luin sun blogisi kokonaisuudessaan läpi. Ja voi hyvä luoja.. Ongelmasi on, että et syö. Kaloreita et saa tarpeeksi ja herkuttelet silti päivittäin. Parusaineenvaihduntasi tarvitsisi toimiakseen jo 2000 kCal. Koska et syö, et laihdu. Elimistösi pitää säästöliekillä kynsin hampain kiinni rasvavarastoistaan. Kun alat syömään kunnolla, myös niitä vihanneksia, joihin ei sanomasi mukaan suomalainen mies ei koske ja joka aterialla jotain proteiinipitoista, kuten esim. Erica tässä blogissa, niin sitten sinun on mahdollista laihtua. Mutta niinkuin kaikki muutkin kommentoijat, olen samaa mieltä siitä, että alle 60kiloisena olist pelkkää luuta ja nahkaa. Hae hyvä mies ammattilaoselta, kuten siltä koulun terkkarilta, kunnon ohjeita painon pudotukseen ja terveelliseen elämään. Toivottavasti pääsisit pian jaloillesi ja tsemppiä kesälomalle ja laihdutukseen! :)

    • Siis joo no okei toi 53kg ehkä vähän liian vähän. Mut 56-60kg on semmonen mitä terkka sano et hyvä. Ja se et kyl mä yleensä 1400 kcal syön sillon kun laidutan. Nyt vähän semmonen et vois taas alottaa. Ja se et syön normi kotiruokaa ja terveellisesti ja joskus herkuttelen. Ja se miks joskus lihoin johtui siitä et mua vähä kiusattiin pienempänä ja ei ollut oikeen kavereita nii siinä tuli haettua semmosta hyvän olon tunnetta. Ja se vielä et no kesällä tavote tiputtaa 5-7kg terveellisesti ;) ja siis tottakai pidän huolen siitä et saan tarpeeksi ravintoaineita yms :) ja terkka sano et hyvin on lähtenyt paino laskuun. Ja et sopiva olis mulle 56-60kg. Ja siitä pituudeta vielä… Kasvukäyrät näyttää et musta tulee max 170cm… Et pituuskasvu tosi epätodennäköistä. Siis kasvupyrähdus. Mut siis PAINOTAN viel teille et syön monipuolisesti ja hyvin ja liikun koulumatkat yleensä pyörällä nyt keväällä :)

  2. Aivan mahtavaa, onnea Erica!! Mitä tuo sun herkkulakko pitää sisällänsä..ei siis mitään herkkuja, vai ei karkkia? :) Mä nimittäin alotin eilen karkkolakon, eka päivä takana, wohou! :D Mut siis tuo karkkilakko tarkoittaa sitä että ei karkkia eikä suklaata, eikä mitään suklaisia keksejä/leivoksia/jäätelöitä..

    • Hei, hyvä sinä! Kyllä se tuosta lähtee :)Mulla on kans sellainen et ei mitään muutakaan mikä on namia eli ei karkkia, jätskiä, leivonnaisia jne… Sit ei myöskään suolaisia herkkuja kuten ranskalaisia, sipsejä, pizzaa, piirakoita tai edes rasvaisia juustoja! Jäljellä jää siis vain tavallinen ruoka =)

  3. Upeeta mahtavaa Erica!!! On tosi hienoa kun alusta asti olen projektiasi seurannut niin nähdä näin loistavia ja selviä tuloksia, SINÄ olet tehnyt tämän, vain SINÄ =) Voit olla tosi ylpeä itsestäsi ja niin varmasti oletkin. Minulla SD:n aikana pudonnut nyt 2.2 kg, eli itse asiassa saman verran kuin sinulla eikö..? Olen tosi tyytyväinen, olen kuitenkin pudottanut painoa hiljalleen jo elokuusta lähtien ja tavoite lähestyy (sitten kun pääsen tavoitteeseen niin 21 kg on lähtenyt). Jos loppudieetti menisi meillä samaan tahtiin pudotus olisi melkein 7 kg ja sehän olisi huima saavutus! Sitten pääsisin omaan tavoitteeseen ja sinunkin paino jo jotain 75 kg =). Joten eiköhän vedetä AINAKIN samaan tahtiin seuraavat viikot….. ;) No joo, todellisuudessa voi tulla muuttuvia tekijöitä jotka hidastavat painonpudotusta vaikka ohjeen mukaan mennään (esim. menkat, muut turvotukset yms yms) mutta ei nyt niitä ajatella ja minulla ainakin on tapa laskeskella mielessä että sitten jos sen ja sen verran sillä ajalla ja entäs sitten kun paino on siinä jne..Tiedätkös sinä Erica muuten milloin dieetissä on tulossa tankkauspäivä?

    • Voi että miten mukavasti kirjoitit, tuli todella hyvä mieli -kiitos sinulle! :) Joo samanverran on molemmilla lähtenyt, mahtavaa!!! :) Mulla tulee hommaan sellainen muuttuva tekijä, et lähdetään kesäkuun alussa sinne Italianlomalle… Apua, toivottavasti en saa siellä kaikkea takaisin! Onkohan siellä rahkaa ja raejuustoa?! Kääk! Mä en yhtään tiedä tankkauspäivistä, oon lukenut aika laiskasti foorumia kun kaikki aika menee bloggailuun…Mut tsemppiä meille ja sulle siis myös ;) Onnittelut hurjanhienosta painonpudotuksesta!!

    • Kiitos sinullekin =)! En todellakaan usko että Italian matka kaataa hommaa, varmasti takaraivossa on jo minkälaisia määriä pystyy mitäkin syömään. Ja pitäähän lomalla nauttia mutta kohtuudella =). Ja uskoisin että jos siellä jotain lisää tulee niin se lähtee nopeasti pois kun kotiudut ja palaat ruotuun. Sekin on tavallaan lomaa kun ei tarvitse koko ajan olla ruokia punnitsemassa. Minä olen elokuusta lähtien laskenut kaloreita ja tammikuun gfg:n ja nyt tämän SD:n aikana on ihana kun ei tarvitse laskea kaloreita, toki punnita ruoat mutta kalorit on ammattilainen miettinyt valmiiksi. Aion sitä kuitenkin jatkaa kunnes saavutan tavoitteen. Mies sanoikin eilen että olen kuin härkä tämän asian suhteen: pusken ja pusken eteenpäin vaikka välillä on tullut takapakkia useaan kertaan mutta periksi en ole antanut enkä anna! Elokuussa kun aloitin päätin että tämä on viimeinen laihdutus”kuuri” ja jatkossa AION pysyä normaalipainossa/hoikkana. Lapset ovat kohta 5- ja 1-vuotiaat, itse täytin alkuvuodesta 30 joten haluan elää loppuelämäni terveempänä, hyvinvoivana ja kauniimpana kuin tähän asti, ja jaksaa lastenkin kanssa enemmän. Näin, piste. =DD

  4. Upeaa Erica, onnittelut painonpudotuksesta! Usko tai älä mutta en ole varmaankaan ainoa joka sai motivaatiota omaan projektiinsa sinun iloisesta blogistasi. Ennen kaikkea jäi mieleen yhden päivän ruokakuvat ja siellä lopuksi komeili Mignon muna! Ei kaikkea pidä ottaa niin vakavasti. Ihana asenne sinulla. Oli asiaakin, lisäravinteista, mitä kaikkea käytät ja mitä valmisteita? Miksi soijalesitiinirakeita? Itse ajattelin eka kertaa ottaa mukaan proteiinijauheen ja rasvanpolttokapseleita. Muutaman päivän tässä kärvistellyt ilman napostelua (se on mun heikkous) mutta kun tästä yli pääsen niin eiköhän vauhtiin pääse. Mitat 165 cm ja 81 kg. Hyvän olon paino on jossain alle 70 kg, lapset salakavalasti jättivät sitä kuormaa.Tsemppiä jatkoon sulle! t. A

    • Hahah, mäkin muistan sen :) Ja sehän ei ollut kevään ainoa Mignon muna… ;) Mä käytän imetysmonivitamiinia, D-vitamiinia ja omega-3 kapseleita. Palautusjuomana sitten heraa. Itse en imetyksen vuoksi ole käyttänyt mitää rasvanpolttokapseleita tai vahvempia lisäravinteita. Soijalesitiini on hyvälaatuista rasvaa. Itse syön siis aamuisin JA iltaisin omega-3:set, soijalesitiini aamulla, oliiviöljy (tai rypsiöljy) lounaalla ja pähkinät välipalalla. On todella tärkeä saada rasvaa dieetillä! Näistä tulee yhdessä hyvin kaikkia välttämättömiä rasvahappoja! Rasvat on ihan älyttömän tärkeitä dieetillä, kun ne pitävät nälkää ja vois melkein sanoa et ilman rasvaa ei läski pala :)Hyvin pääset vauhtiin, muista et kolmas päivä on itsekurin testauspäivä -kohta helpottaa! Sit sua ei pitele enää mikään! Tsemppiä ;)

  5. Onnea hienosta muodonmuutoksesta! Oot kyllä sitkee sissi :) Oli pakko tulla kommentoimaan, että Italiassa on kyllä todella huonosti hapanmaitotuotteita :/ Jogurttia kyllä löytyy, mutta ei siellä taida oikein rahkaa olla, elleivät sitten ole jostain Ulkomailta moisia tilailleet… Mutta italialainen ruoka on kyllä niiiin hyvää :) eikä sitä pastaa ole pakko ahtaa itseensä, kun ihania kasvisruokiakin löytyy :)

    • Kiitti! Mietin vaan mitä syön välipalalla ja iltapalalla proteiininlähteenä. Joudun vissiin syömään sit puoli kiloa lihaa päivässä :) Pääruoathan ei oo mikään ongelma kun on ihania salaatteja ja myös pasta on kuulut nyt ruokavalioon eli sitäkin voi kohtuudella syödä. Ehkä se on ne tavola caldan herkkutiskit jotka pitää kiertää kaukaa ;) Veikkaan et lomalla tulee kuitenkin hiilihydraatteja enemmän kuin tällä hetkellä…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta