Lisäravinnetäydennystä

Käytiin murun kanssa hakemassa mulle palautusjuomaa edellisen vikatikin tilalle ystävältämme Mikko Mantilalta Malmin East Bodylta. Soitettiin eilen, että löytyiskö mun tilanteeseen sopivaa tavaraa ja Mikkohan osasi neuvoa mitä kannattaa ostaa ja paljonko otetaan, itse jäin sitten makuja valikoimaan kuin lapsi karkkihyllyillä. Kotiin lähti mukaan kaksi purkkia todella hyvälaatuista Scitec Nutritionin 100% Whey Protein professional -proteiinipulveria. Palautusjuomana nautittaessa hiilihydraatit otan sitten hedelmästä. Ja koska en osannut päättää mitä makua haluan niin otimme ison purkin mansikka-valkosuklaata ja vähän pienemmän suklaa-hasselpähkinää. Pitkällisen harkinnan jälkeen jätin houkuttelevan Chocolate Rocky Roadin ja Caramelin hyllyyn. Siis kuka näitä makuja oikein keksii?! Proteiinit on meillä yhteiskäytössä niin saa nähdä kauanko reilu 3kg kestää tässä taloudessa.

Mansikka – valkosuklaa

Scitec 100% whey pönikät keittiössä

Olo on ollut tänään kuin piestyllä! Mun ojentajat on ihan muussia, enkä pysty nostamaan mitään. Nuha on pahentunut ja olo on aika flunssainen. Tuntuu et tän flunssan takia eilinen treeneistä palautuminen on jäänyt ihan kesken. Kuumetta ei oo mutta olo ei oo kovin kummoinen. Pidin tänään sen vuoksi välipäivän kaikesta liikunnasta. Olin silti aamupäivällä Saran luona kahvilla ja lounastamassa. Ihan huippua saada ystävän tukea tähän projektiin, en varmaan muuten pysyis yhtään ruodussa. Viime aikoina ollaan jauhettu fitnessjutuista paljon, vaikka tärkeitä asioita on myös vanhemmuus, perheen pyörittäminen ja tietysti parisuhdevatvonta. Ne on kyllä sellasia kyyhkyläisiä tuo meidän tuleva aviopari, että! <3 Eletään molemmat todella ihanaa aikaa elämässämme ja sekin yhdistää!

Aamupaino oli taas uusi ennätys! (nyt -6,9kg)

etualalla mun, takana Sarpin annos

Laitan vielä vähän kokkausrutiineista tähän loppuun. Näissä asioissa oon edelleen tarkka tyttö! En ehkä pystyis enää laihduttamaan ilman keittiövaakaa. Sopiva pastan määrä saatiin esim. laskukaavalla 596g/200 x 45 = 131g (selitys 4 annosta pastaa (yht. 200g) raakana on keitettynä 596g josta haluan lounaalla syödä (raakapainoltaan 45g) eli keitettynä 134g. Päivällisellä syön siis eri määrän, jonka vuoksi tarvitsen tämän jakolaskun, pelkän kertomisen sijaan. Heh, jos kukaan pysyi kärryillä! Tuossa siis anyway kahden päivän pastat ja broilerit :)

pohjalla broilerit, päälle pastaa

välillä valkuaista eikä raejuustoa

tadaa!

Hyvää yötä! Ihanaa, miten paljon blogini on saanut lukijoita! Laittakaa kommenttiboksiin jos on jotain aiheita josta haluatte postausta, parannusehdotuksia ja taustailijatkin laittakaahan terveisiä! :)

Anna

25 vastausta artikkeliin “Lisäravinnetäydennystä”

  1. Hei oon kattonu kun syöt noita herne-maissi-paprika sekotuksia, niin sallitko sä ne imetyksen takia vai etkö oo huomannut että ne on kiellettyjen listalla? :) Laitoin oman laihdutusblogin pystyyn kanssa kun oli jotenkin ristiriitanen olo kirjotella tonne toiseen näistä jutuista.. :P Mut hei piti sanoo että ihan mielettömän kiva pudotus sulla jo nyt, yritetään nähdä kesällä niin katotaan mahdanko mä tunnistaa sua edes enää! No ehkä näitten kuvien perusteella kuitenkin ;D

    • Joo oon nyt viimeaikoina syönyt niitäkin jonkunverran. Vedin kuukauden niin tiukalla, etten syönyt niitä, mutta nyt oon ”lipsunut” :) Ajattelin et just imetyksen takia voin joskus syödä. Pyrin kyllä syömään sitten ainakin päivän toisella aterialla sallittuja vihanneksia, melkein aina parsakaalia.Kiva juttu tuo sun uusi blogi! Hyvä kun vinkkasit! :) Toivottavasti ens kerran kun nähdään niin ollaan joulua paremmassa kunnossa :D

  2. Moikka! Löysin blogisi silloin gfg-sivuilta, aloitin lukemaan useita blogeja mutta sun on ainut, johon jäin koukkuun ja seuraan säännöllisesti =). Sulla on niin ihana ja positiivinen asenne, et myöskään ota tätä liian vakavasti. Pidän myös siitä kun sulla on lähtöpaino ollut suurin piirtein sama kuin mulla, itsekin tässä raskauskiloja tiputtelen hiljalleen. Ja hei, yksi ehdotus (joka ei laihduttamiseen liity mutta mielenkiintoiseen elämääsi): saiskos kuvia teidän kodista =)?? Muutamassa kuvissa mitä on näkynyt kotinne vaikuttaa tosi ihanalta ja kauniilta. Kiitos sulle kun jaksat postata ja piristää meitä lukijoita =)

    • Sepä hauskaa, että meillä on samanlaiset taustat! Toivottavasti oot saanut täältä tsemppiä myös omaan painon tiputteluun! =)Laitetaan kotikuvat korvan taakse! Ootko huomannut että muutama löytyy mun toisesta (tosin vanhasta eikä aikoihin päivitetystä blogista).

    • Ai, enpä huomannutkaan, täytyy käydä sitäkin lukemassa =) Joo tsemppiä olen saanut, tuntuu kuin yhdessä tätä taivalta mennään vaikka ei tunnetakaan ;)). Minulla nyt paino 87 kg, lähtöpaino oli raskauden jälkeen 96. Hitaasti mutta varmasti….tsemppiääää!!!!

  3. MAHTAVAA hienoa onnea, vaakalukemista :) täällä tsempataan ihan kybällä :), mulla huomas saman tien maanantain mässäilystä että kilo tuli plussaa joko turvotuksesta tai sitte se läski palas entistä taisteluntahtosenpana.. perskule sentää… SALILLE, läski liikkumaan :D

    • Mullakinhan nousi siitä herkkupäivästä ja kesti 3 päivää et kokonaan laski se painonnousu. Ei siis hätää! Sullakin on hyvä tsemppi päällä! :) Paljonko on lähtenyt ja missä ajassa? Miten paljon haluat pudottaa..?

    • oon nyt tammikuun puolesta välistä lähtien pudotellu sillee pikkuhiljaa ja sitte helmikuun lopusta aloin tosissaan kuntoilemaan ja pudottamaan kun sai ranteen toiminta kuntoon :) sellanen 2,5kg nyt lähteny ja ihan lopullinen tavote ois 68-70kg eli -16kg mut aikaa en oo asettanu :D nopeesti mut terveellisesti ja jos paino ei niinkää putoo mut sentit lähtee niin sekin on hyvä.. :) mielummin kovaan kuntoon kuin hoikkeliiniksi :D

  4. Heippa ! Kerrotko hiukan tarkemmin, miksi päädyit juuri tuohon ks. proteiini valmisteeseen? Mitkä asiat vaikutti valintaasi? Mitä yhdessä annoksessa (30g) on proteiini/hiilarisuhde? Itse oon nyt yhden pussin syönyt ihan Cittarista saatavaa Whey proteiinijauhetta ja ihan vaan oikeastaan siihen tarkoitukseen että takaan sillä päivittäin proteiinisaannin etenkin reenipäivinä. Palautukseen oon aina syönyt hyvin. Mut kyl se vaan niin on et jotta osaa laihduttaa oikein, täytyy hemmetisti tietää asioista =)

    • Mikko kertoi, että Scitec on jenkkiläinen firma jolla on todella laadukkaita tuotteita. Niiden imeytyvyys on kuulema paljon parempi, kuin markettikamassa. Ehkä sekin vaikuttaa että mieheni on kilpaurheilija ja haluaa panostaa tuotteisiin. Omalta osaltani vaikutti myös, se ettei siinä saa olla mitään imetysaikana kiellettyjä aineita kuten kreatiinia. Annoksessa (30g) on proteiinia 22g ja hiilihydraattia 3,8g , rasvaa 1,5g ja 117kcal. Nyt ei tarvi aina vedellä rahkaa ja raejuustoa! Tuo on nimittäin aika nannaa :)

    • Nojoo, kuulostaakin aika hyvälle noi suhteet =) Mitäköhän 1 purkki maksoi? koko? vois kyllä itellekin testata ku kyl täs joku purkki/pussi on anyway kaupasta koht haettavana =) ja kyl se on huomattu et aika määrän saa brotskuu pvssä syyä jos meinaa sen pelkällä ruualla saada. Mimmosissa calorimäärissä muuten sun päivän syömiset liikkuu nyt? mitä inbody mittauksessa näytti kulutus?

    • Mun sponsori (siis muru) kaivoi kuvetta niin en tarkkaan muista, se osti itsekkin jotain omia juttuja päälle. Olisikohan esim. tuo pienempi eli 920g ollut 29.90€. Jutta sanoi fitfarmin foorumilla samaan kysymykseen että ”Kalori ei ole meille kalori. Eri ravintoaineet imeytyvät erilailla ja siksi emme ilmoita kaloreita, koska se ei ole oleellista.” -uskoin sitä, en oo laskenut :)Ihan perusaineenvaihdunta (hengitys ym.) oli inbodyssa 1525kcal

  5. Hei ! Haluisin neuvoa Go fat go ruuan kanssa. Kuinka paljon on riisi&pasta&peruna annoskoko keitettynä. En ole matikkanero ja teen 4 henkiselle perheelle ruokaa samaa aikaan ja haluaisin tietää paljonko otan itselleni riisii&pasta tai perunaa. Kiitos :)

    • Gofatgo:lla taisi annos olla 40g riisiä tai pastaa. Se riippuu ihan keittoajasta ja kyllä pastastakin. Itse punnitsin joka kerta ensin aloituspainon ja sitten keitettynä painon ja jaoin sen jälkeen annoksiin. Ja aina pasta painoi vähän eri verran! Perunaa en ole syönyt juuri ollenkaan. Siitä tulee helposti kymmenien grammojen ero jos aina käyttää keitettyyn samaa laskukaavaa ja vaihtelee vaikka simpukkapastaa, täysjyvämakaroniin tai cappellipastaan. Molemmat kuitenkin suunnilleen kolminkertaistavat painonsa :)

  6. Mulla alko tekemään mieli lisäravinteita. xD Mieletön painonpudotus ja ihan älyttömän tervehenkinen asenne koko projektiin! Hernemaissipaprikat ei muuten kuulosta asiaan vihkiytymättömän korvaan kovin pahalta repsahdukselta. :DD

    • No näin on (hemapan suhteen) :D Kyllä kotona kannattaa aina yks protskujauhe olla!Ihanaa saada kehuja asenteesta! Itelläkin on sellanen olo, et nyt onnistun! En halua jäädä miksikään isoksi tytöksi…

  7. Pastan ja riisin paino riippuu tosiaan pastan laadusta ja keittoajasta (ja tähtien asennosta), mutta pääsääntöisesti 40g sekä riisiä, että pastaa painavat kypsänä n. 110g. Peruna painanee saman verran raakana ja kypsänä? Siitä minulla ei tosin ole takeita, mutta eipä se sitä vettä imekään.

    • Joo pitää olla! Nyt on ihan hardcoretreenaaja olo kun nuo komeilee keittiön pöydällä ;)Katoin sun blogiin, olin jo ennenkin sen löytänyt ja ihan huikea muodonmuutos! Wau girl!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta